27 Reacties

21 dagen geleden

Maakt ze wel verschillende klanken en geluiden? En hoe gaat het met imiteren / wijzen / contact maken?

21 dagen geleden

Nou, mijn dochtertje vooral papa, maar echt heel veel meer dan dat ook niet. Maar we zijn van heel jong baby gebaren ook gaan doen en dat begint ze wel te gebruiken. Ik maak me er verder geen zorgen om, komt vast goed. Ze ontwikkeld zich verder helemaal goed ook, dus zal idd ā€œlate praterā€ zijn.

21 dagen geleden

Onze zoon van 2-2 zegt alleen wat woordjes als het wordt voorgezegd, als in ā€˜zeg is papaā€™ en dan is dat zowat het enige dat hij ook zegt. Niet specifiek naar papa toe, maar meer omdat hij die klanken kan zeggen. Verder zegt hij ā€˜dieā€™ en wijst en brabbelt hij onverstaanbaar šŸ¤·šŸ¼ā€ā™€ļø

21 dagen geleden

Hai hai! Even om je gerust te stellenā€¦ ons zoontje is 15 maanden (bijna) en kruipt niet, loopt niet, trekt niet op. Doet bollenschuren als een speer. Daar in tegen gaat praten weer wat sneller. Bedoel te zeggenā€¦ ieder kindje op zijn eigen tempo, šŸ˜˜ Maar snap je zorgen. Had die ook met ons zoontje maar hij doet t ook op eigen tempo

21 dagen geleden

Ons zoontje is ook 14 maanden en zegt papa en mama niet altijd even duidelijk en vaak ook gwn niet. Hij zegt wel die en daar. Dus hier is het ook nog niet veel hoor.;)

21 dagen geleden

Reactie op marxstar

Maakt ze wel verschillende klanken en geluiden? En hoe gaat het met imiter ...
Jaa ze maakt wel geluiden en enigste wat ze vaak doet ie : jajajajajjaajajjaja zo

21 dagen geleden

Reactie op MWP5

Nou, mijn dochtertje vooral papa, maar echt heel veel meer dan dat ook niet ...
Ja bij mij lijkt ze wel wat dingen te snappen, maar praten doet ze echt nietā€¦

21 dagen geleden

Reactie op Mandarijnn

Onze zoon van 2-2 zegt alleen wat woordjes als het wordt voorgezegd, als in ...
Ahhh, ja mijne is van 19-02 en zegt echt geen enkele woord. Vaak zegt ze wel : jajajajajajjaja, maar thats it..

21 dagen geleden

Hier ook nog geen woordt hoor! Veel brabbelen maar geen woorden Maak me er echt niet druk om

21 dagen geleden

Reactie op isacalvinb

Hai hai! Even om je gerust te stellenā€¦ ons zoontje is 15 maanden (bijna) e ...
Haay ! Mijn dochtertje loopt ook nog niet. Ze staat wel overal en kan ook kruipen. Ze zegt wel echt niks. Ik denk dat ik onbewust ook loop te vergelijken, want me andere dochters die spraken en liepen heel erg vroeg al 8/9 maanden.

21 dagen geleden

Hier ook nog geen woord is nu 15 maanden loopt wel als sinds 11 maanden maar praten wil die niet

21 dagen geleden

Reactie op Jaelynnsie

Haay ! Mijn dochtertje loopt ook nog niet. Ze staat wel overal en kan ook ...
Kijk dan is jou dochter denk ik meer bezig met t fysieke ipv taalontwikkeling, zie je vaker dat t het Ć©Ć©n is en dan t ander. Komt vast goed šŸ˜˜

21 dagen geleden

Hier ook geen woord hoor! Ze moeten al zoveel. Komt vanzelf šŸ˜Š

21 dagen geleden

Reactie op samanthazian2023

Hier ook nog geen woord is nu 15 maanden loopt wel als sinds 11 maanden maa ...
Ze doen het lekker op hun tempooo hahaa

21 dagen geleden

Reactie op CaitlinA

Hier ook geen woord hoor! Ze moeten al zoveel. Komt vanzelf šŸ˜Š
Hoeveel maanden is jou kindje ?

21 dagen geleden

Reactie op isacalvinb

Kijk dan is jou dochter denk ik meer bezig met t fysieke ipv taalontwikkeli ...
Jaaa denk het ook. Ik wilde even kijken of ik de enige was ook haha

21 dagen geleden

Zou me echt geen zorgen maken hoor, komt vanzelfšŸ˜Š Mijn man heeft tot zā€™n 3,5/4e jaar amper tot niet gepraat, is allemaal goed gekomenšŸ˜…

21 dagen geleden

Onze oudste zei pas papa met 17 maanden. Mama volgde nog later.. ik had toen helemaal niet door dat ze vrij laat was met spreken šŸ˜‚ Inmiddels is zei bijna vier en loopt haar woordenschat flink voor op die van haar leeftijdsgenoten. Niks om je zorgen over te maken dus. Komt vanzelf.

21 dagen geleden

Niks om zorgen te maken , mijn zoontje van bijna 15 maanden zegt 2/3 woordjes en dat is hetā€¦ elk kind heeft een eigen tempo. Wij als moeder zijnde zijn heel snel bezorgd over ietsā€¦ mama hartā¤ļø

21 dagen geleden

Reactie op Jaelynnsie

Hoeveel maanden is jou kindje ?
15 maanden