9 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje valt van tafels en stoelen en heeft soms 1 blauwe plek op z’n scheenbeen. Zo ook mijn oudere kinderen. Mocht je het niet vertrouwen zeker even de huisarts inlichten😊

2 jaar geleden

Niet wat je vraagt maar ons zoontje stapt er al behoorlijk op los. Hoe doller hoe beter. Valt ook wel eens maar veelal gaat het goed. Heeft nu een schaafplekje op zijn hand omdat hij buiten is gevallen. En blauwe plekken misschien 1 of 2. Dus voor een rustig spelend kindje die niet stapt vind ik het persoonlijk wel veel blauwe plekken. Kruipen kan plekken opleveren uiteraard maar die verwacht ik dan eigenlijk meer op knieën/benen dan armen toch? Hiervoor geen blauwe plekken met kruipen, alleen laatste tijd?

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft denk momenteel een stuk of 6 blauwe plekken. Voornamelijk op zijn beentjes en die komen meestal door spelen. Pas viel hij hard op zijn arm en had hij daar een flinke blauwe plek. Eigenlijk is er altijd wel een logische verklaring voor, ze komen bij hem niet “zomaar”

2 jaar geleden

Onze dame loopt ook nog niet los, wel aan dingen en met de loopwagen etc. Daarnaast kruipt ze er driftig op los. Ze valt ook vrijwel niet, maar haar (scheen)benen en knieën zitten toch vol blauwe plekken. Ik heb in een training (gericht op kindermishandeling) als algemene richtlijn geleerd dat blauwe plekken op plaatsen waar het bot dicht onder de oppervlakte zit over het algemeen 'normaal' zijn. Denk aan knieën, ellebogen, scheenbeen, voorhoofd etc. Maar plaatsen waar het 'zacht' is zul je minder snel blauwe plekken krijgen en moet je misschien alert zijn. Zoals wanger, billen, buik etc. Vond her zelf wel een fijne 'richtlijn'. Mar wat is je zorg precies? Waar denk je aan? Iets medisch? Dat iemand iets doet?

2 jaar geleden

Reactie op Joycani

Onze dame loopt ook nog niet los, wel aan dingen en met de loopwagen etc. D ...
Oké dat klinkt al wel wat gerustellender. Ze zitten rond haar knieën, onderbenen, onderarmen. De reden dat ik er wat ongerust over ben, is omdat plots opkomende blauwe plekken weleens op ziektes kunnen duiden. Misschien voor de zekerheid toch maar even de huisarts bellen morgen

2 jaar geleden

Reactie op baby2023x

Oké dat klinkt al wel wat gerustellender. Ze zitten rond haar knieën, onder ...
Als je je echt zorgen maakt kun je altijd even bellen om te checken! Hopelijk kunnen ze je geruststellen

2 jaar geleden

Het ligt volgens mij ook heel erg aan type huid! Maar mijn oudste dochter heeft echt veel blauwe plekken sinds ze naar de baisisschool gaat. Echt zeker 5 per been. Komt door al het klimmen enzo daar. Maar eerlijk: daarvoor zelden. Misschien 1 of 2. Pas toen ze echt hard ging spelen werden het er meer!

2 jaar geleden

Het kan ook een bijwerking van de BMR vaccinatie zijn staat op de site van rijksvaccinatie. Kinderen kunnen paar weken sneller blauwe plekken krijgen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is nogal fysiek en heeft vooral blauwe plekken en enorme bulten op zijn voorhoofd. Ik zou zelf bij veel blauwe plekken en een niet heel fysiek kindje de huisarts even bellen. Befter save than sorry. Krijgt ze geniet vitamines binnen? Als je huid snel blauw kleurt, kan het soms ook wel eens te maken hebben met te weinig vitamine C. Maar als ze netjes iedere dag fruit en wat groente binnen krijgt lijkt me dat niet snel het geval.