9 Reacties

3 jaar geleden

Ik gebruik ze al jaren, merk weet ik even niet meer maar ze lekken minder dus met wegwerp droop de melk eruit en met wasbare niet, ik verwissel ze 1x per dag en heb 3 paar.

3 jaar geleden

Ik gebruik die van Little Lamb, en vind ze super fijn. Naar mijn idee houden ze beter vast dan wegwerpcompressen. Ik heb twee setjes van 5 paar. Ivm spruw moet ik na elke voeding nieuwe gebruiken en wassen op 60 graden. Voor mij zijn 10 paar genoeg en zelfs op 60 graden krimpen ze minimaal.

3 jaar geleden

Ik vind wasbaar fijner, blijft langer een droog gevoel. Ik heb ze van Petit Lulu, 5 setjes. Elke dag nieuwe is voldoende.

3 jaar geleden

Ik heb bij de start van mijn eerste borstvoedingsavontuur 2 of 3 setjes gekocht (toen had ik ook lichte overproductie i.v.m. reflux). Ik heb iets van 28kompressen (maar er zal ongetwijfeld een deel ergens anders liggen) en kom hier goed mee uit. Ik was ze gewoon bij de rest van de witte was en hang ze te drogen. Ik verwissel als ze nat/vochtig zijn. Na mijn vorige zwangerschap heb ik ruim een maand of 9 last gehad van lekkende borsten, dus wat dat betreft is wasbaar een goede investering! Ik denk dat regelmatig verwisselen wel belangrijk blijft, want niemand zit op een schimmel te wachten...

3 jaar geleden

Ik heb deze https://www.bol.com/nl/nl/p/flouer-antislip-wasbare-zoogcompressen-extra-absorberend-dag-en-nacht-inclusief-transporttasje-en-waszakje-borstcompressen-wasbaar-12-stuks/9300000047193651/?s2a=#productTitle Ik kan het niet vergelijken, want direct hiermee begonnen. Maar ik vind ze heel fijn 👌🏻 heb nu dus 6 setjes, en dat kan nu, maar ik vermoed dat ik straks wat minder ga wassen en dan is het krap.

3 jaar geleden

Ik heb ze ook van Little Lamb, 100% bamboe. Vind ze er fijn, nemen veel vocht op zonder door te lekken. Heb 6 paar, kom ik wel mee uit.

3 jaar geleden

Ik heb nooit wegwerp gebruikt, alleen wasbare. Ik heb denk ik wel 20 sets, van verschillende merken. Bij de eerste zwangerschap was dat heel fijn. Je kunt ze dan een beetje op sparen in een waszakje en wassen bij de gewone was. Of 60 graden als je dat fijner vindt. Niet in de, droger! Dan raakt het waterafstotende laagje snel lek. Ik ben vooral fan van het merk bambooty maar die van Little Lamb zijn geloof ik vergelijkbaar. Ik merk nu bij de tweede dat mijn ene borst echt leegloopt als ik met de andere voedt. Daar gebruik ik nu een haakaa siliconen borstkolf/ collector voor. Dat scheelt enorm! Nu kan ik af met 1x per dag nieuwe zoogcompressen. Succes!

3 jaar geleden

Ik heb deze via bol Bekijk Wasbare Zoogcompressen -16 stuks - Cup B t/m D - Wasbaar op: https://www.bol.com/nl/p/wasbare-zoogcompressen-16-stuks-cup-b-t-m-d-wasbaar/9300000039401444?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Bij de eerste altijd wegwerp gekocht en kon geen enkele vinden die het voldoende opnamen, vind dit echt een uitvinding. In de nacht nog wel eens lekkage maar dat komt dan vaak ook door hoe ik lig. Kleine is nu 2 weken oud en merk wel dat ik na 2 dagen moet wassen maar zal in de loop van de tijd minder vaak moeten wisselen. Vind het echt een aanrader! En verder gebruik ik tijdens de voedingen lekschalen, zo spaar ik in een dag een extra voeding voor in de vriezer

3 jaar geleden

Ik heb een heel aantal zelf gemaakt, een combinatie van flanel, badstof en een waterdichte pu-laag. Werkt uitstekend. Het grootste voordeel van herbruikbare is dat wanneer je gelekt hebt en het droogt op, je geen vastgeplakt zoogcompres aan je tepel hebt. (Doet geen zeer meer!) voor mij is het voldoende om per dag een nieuw setje te doen.