20 Reacties

één jaar geleden

Hier bij mij in de omgeving wordt het gebruikt als koosnaampje voor (Marie-)Louise. Voor mij is dat de allerliefste tante :-) ik hoor de naam dus graag :-)

één jaar geleden

Ik woon in het oosten en vind het geen gekke naam. Ken ook iemand die zo heet en is een heel leuk iemand, dus heb er vooral positieve associaties bij. Als jullie het een leuke naam vinden, gewoon doen!

één jaar geleden

Erg leuke naam! Kleine associatie met wies overleeft ze zeker!

één jaar geleden

Ooohhh I LOVE WIES! Wies staat heeeel hoog op mijn meisjes lijstje. Vriend vindt het vreselijk en ben zwanger van de 2e jongen haha. Dus geen Wies voor ons. Maar heeeel leuke naam!

één jaar geleden

Oh wat een leuke reacties!

één jaar geleden

Reactie op Manon-26

Ooohhh I LOVE WIES! Wies staat heeeel hoog op mijn meisjes lijstje. Vriend ...
Ben dan ook wel benieuwd naar jouw jongenslijstje als we schijnbaar dezelfde smaak hebben? :)

één jaar geleden

Mijn zoon heet Dries dus vind Wies er dan niet bij passen maar vind 't echt een geweldige naam! 😍

één jaar geleden

In het Gronings betekent Wies blij > bin wies met die = ben blij met je ♥️ leuke naam!

één jaar geleden

Supermooi ik hou van oud Hollandse namen en inmiddels is wies weer redelijk uniek 🥰 Ik kom uit Drenthe (telt dat ook als oosten?) en daar betekent wies o.a. blij zijn. Ik woon tegenwoordig in Groningen en ook daar zelfde betekenis. Je kunt 'm ook nemen als "wijs" inderdaad, maar daar denk ik niet als eerste aan (en wijs is toch ook een mooie betekenis?)

één jaar geleden

Heel mooi, ik woon daar heten zoveel kindjes Wies. Ook al betekend dat! Mijn vriend vind hem helaas niet mooi maar ik vind het prachtig

één jaar geleden

Heel leuk!!

één jaar geleden

Ben dan ook wel benieuwd naar jouw jongenslijstje als we schijnbaar dezelfd ...
Haha veel met de ie klank. Fien stond op ons wederzijdse meisjes lijstje. Verder vinden wij Ties Siem Niek heel leuk. Maar ook Loek en Wout bijv. :)

één jaar geleden

Niet mijn ding, ik heb meteen een kinderliedje in mijn hoofd (ozewiezewoze). Maar dat is een vrij oud liedje denk ik, dus ik denk niet dat iedereen die associatie zal hebben. Als jullie het een leuke naam vinden: doen!

één jaar geleden

Reactie op Kleintje2023

Niet mijn ding, ik heb meteen een kinderliedje in mijn hoofd (ozewiezewoze) ...
Ik heb die associatie ook. Bloedhekel aan dat liedje. Maar volgens mij hou je altijd mensen die associaties hebben

één jaar geleden

Leuk!

één jaar geleden

Leuk! Ik ken iemand die zijn dochter Wiesje heeft genoemd. Ook leuk!

één jaar geleden

Ik ben Twents en moest in eerste instantie wel gelijk denken aan ben je niet goed wies (ben je niet goed wijs), maar nu ik zo door de andere reacties heen lees vind ik de naam steeds leuker worden! Onder de jeugd wordt zo’n uitspraak toch niet meer/steeds minder gebruikt, dus waarom zou je de naam niet gebruiken? Het is super origineel!

één jaar geleden

In het zeeuws betekend het ook wijs

één jaar geleden

Reactie op Eline07

Ik ben Twents en moest in eerste instantie wel gelijk denken aan ben je nie ...
Ja herkenbaar, dat had ik dus zelf ook! 'keerl is nie wies joh' haha, maar leuk te lezen dat reacties veelal positief zijn