29 Reacties

één jaar geleden

Ik heb een molton onder het hoeslaken. Verder inderdaad lakentje en deken

één jaar geleden

Wij hebben molton, hoeslaken, deken, laken en nog hydrofiele doek Onder het hoofd. Serieus voor gevorderden hoor zoiets opmaken🤣

één jaar geleden

Ik had altijd: Molton Hoeslaken Wiegdeken Geen laken iedereen vertelde me dat dit voor de sier is ik hou niet van sierlijke dingen liefst zo min mogelijk in bed.

één jaar geleden

Reactie op Ashley0305

Wij hebben molton, hoeslaken, deken, laken en nog hydrofiele doek Onder het ...
Ohja die hydrofieldoek gebruiken wij ook! 😁

één jaar geleden

Ik heb een hoeslaken, molton, deken en lakentje. Stond op het lijstje van de kraamzorg dus heb me er maar braaf aan gehouden 😅

één jaar geleden

Ik had vorige keer ook molton, hoeslaken, dekentje en lakentje. Maar mijn zoontje was vanaf het begin al erg beweeglijk en bleef niet onder zijn dekentje liggen. Dus nu ipv het dekentje en lakentje 2 slaapzakjes gekocht. Die van Lodger hebben voor newborns eentje die ook goed aansluit bij het nekje en de armen (schijnt, heb ik gelezen).

één jaar geleden

Hoezo heb je een hoeslaken, deken en laken nodig? Molton en hoeslaken zijn voor om het matras, deken voor op je kind. Waar is dan dat extra laken voor nodig?

één jaar geleden

Reactie op Jennifer3

Hoezo heb je een hoeslaken, deken en laken nodig? Molton en hoeslaken zijn ...
Dat laken gaat tussen de baby en de deken in, zo blijft de deken schoon.

één jaar geleden

Hydrofieldoeken (die legde ik onder het hoofdje om de ergst spuug op te vangen) en vergeet de kruiken en kruikzakken niet 😊

één jaar geleden

Wat voor deken hebben jullie?

één jaar geleden

Ik wist zelf ook niet zo goed wat ik allemaal nodig had. Kreeg bij het vragen om advies dit lijstje bij een van de babywinkels;

één jaar geleden

Reactie op Gigi05

Wat voor deken hebben jullie?
Hier heb ik 4 wollen en 4 katoenen. 2 in het bedje en 2 in de kast. Omdat dit een winterbaby is zal ik wol gebruiken. De vorige werd midden in een hittegolf geboren en toen gebruikten we de katoenen. Aerosleep gebruikten we niet, dat werd afgeraden toen bij pasgeboren baby's omdat ze daarmee te veel lichaamswarmte kwijt zouden raken. En de molton mocht geen waterdichte zijn en ook geen bedzijltje want als de kruik ging lekken blijft het hete water op het matras liggen ivm in het matras te trekken. Hier hebben we dus: molton, hoeslaken. (badstof deze keer lekker zacht en warmer dan die gladde vind ik. Een hydrofiel bij het hoofdje en dan laken en 2 wollen dekens.+2 kruiken in een hydrofiel geen kruikenzak want met een hydrofiel kan je een knoop maken aan de zijkant zodat tie niet tegen de baby aan kan rollen.

één jaar geleden

Reactie op Cherryrin

Ik wist zelf ook niet zo goed wat ik allemaal nodig had. Kreeg bij het vrag ...
Apart, een bedzeiltje wordt juist afgeraden. Laat geen lucht door, dus niet veilig

één jaar geleden

Reactie op FamHus

Hier heb ik 4 wollen en 4 katoenen. 2 in het bedje en 2 in de kast. Omdat d ...
Dank je wel voor je reactie!

één jaar geleden

Reactie op Baby Love V

Apart, een bedzeiltje wordt juist afgeraden. Laat geen lucht door, dus niet ...
Ja klopt, typisch baby winkels die zwangere vrouwen gek maken met dit soort lijstjes…

één jaar geleden

Molton is wel handig voor spugen en matras beschermen, hoeslaken en een grote hydrofieldoek. Verder zou ik even nadenken over het gebruik van een slaapzakje/inbakeren.. als je dit wilt kan je dit het beste vanaf de geboorte doen. Lakentje en dekentje zijn hier alleen de eerste weken gebruikt. Daarna gaan ze vaak in een slaapzakje en heb je die niet meer nodig 🙈 mocht je een cosleeper hebben zou ik het in eerste instantie alleen daarvoor nemen. Is altijd nog bij te bestellen of je kan het evt vragen als kraamcadeau voor het ledikantje😊 mijn dekens voor het ledikantje zijn nog nooit gebruikt 🙈

één jaar geleden

Reactie op S1994

Molton is wel handig voor spugen en matras beschermen, hoeslaken en een gro ...
Idd! Ik heb de wereld aan ongebruikte lakentjes en dekentjes voor het ledikantje.

één jaar geleden

Ons werd ook geadviseerd om op het begin voor het ledikantje juist wieglakens en wiegdekens te halen omdat ze op het begin nog laag opgedekt moeten worden, en dan heb je niet zoveel stof over wat je maar onder het matrasje moet proppen En idd wsl ga je erna over naar een slaapzak, dus zijn de ledikantlakens en dekens niet echt nodig

één jaar geleden

Reactie op Jennifer3

Hoezo heb je een hoeslaken, deken en laken nodig? Molton en hoeslaken zijn ...
Jij gebruikt toch ook een dekbedovertrek? Zelfde idee eigenlijk, om de deken schoon te houden dus

één jaar geleden

Ik heb al een gewone molton, heb ik dit ook nodig?