24 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb een inleiding gehad afgelopen donderdag.. woensdag ballon gehad en donderdag om half 11 konden ze mn vliezen prikken... het ging allemaal heel relaxed... tussendoor nog even in bad geweest. Om kwart over 3 werden de weeën echt heftig en toen had ik 8 cm half uurtje later was die er❤️
3 jaar geleden
Reactie op Esjuh86
Ik heb een inleiding gehad afgelopen donderdag.. woensdag ballon gehad en d ...
Wauw dat is heel snel verlopen!😍 gefeliciteerd 👶🏻 met hoeveel weken bevallen?😊
3 jaar geleden
Ik krijg zaterdag een ballonnetje. Moet zeggen dat ik mezelf echt zo goed mogelijk heb ingelezen over alle ‘mogelijkheden’ ik ben zelf altijd graag zo goed mogelijk op de hoogte.
En wat ik ook heel fijn vond zijn de voorlichting filmpjes van annature, misschien stelt je dat ook iets gerust…
https://www.annature.nl/annature-voorlichtingsfilms/
3 jaar geleden
Ik ben 2 weken geleden ingeleid met 38+3.
Toen ik voor een ballon kwam had ik al 3 cm dus hoefde er geen. Volgende ochtend om 6:45 uur melden. 7:15 uur vliezen gebroken. Weeopwekkers na een uur aangesloten. De weeën kwamen maar niet, elke 20 min werd deze opgehoogd. Uiteindelijk moesten wee opwekkers bijna op de hoogste stand. Rond 11:45 uur voelde ik de eerste wee. Het was meteen heel heftig. Ik kwam in een weeën storm. Het was vreselijk. Ik kon geen pijnstillers meer krijgen omdat het zo snel ging. Hij is om 13:42 uur geboren na 8 min persen. Wel 3e kindje. Mijn vorige natuurlijke bevalling ging ook heel snel
3 jaar geleden
Ik ben 2 weken geleden ingeleid met 38+3.
Toen ik voor een ballon kwam had ...
Oei dat klinkt pittig inderdaad! Aan de ene kant wel positief dat het wel snel verlopen is maar aan de andere kant lijkt het me ook geen prettige ervaring! Gefeliciteerd met je zoontje in iedergeval 👶🏻❤️
3 jaar geleden
Hier vrijdag met 40+4 weken om 17.00 uur een ballonkatheter gekregen. De volgende ochtend viel de ballonkatheter er al uit en om 9.00 uur zijn toen mijn vliezen doorgeprikt. Toen kreeg ik gelijk weeën . Geen weeënopwekkers nodig gehad. Mijn ontsluiting vorderde heel snel en na een halfuur persen is zaterdag om 13.53 is onze tweede zoon geboren. Onze eerste zoon is met een geplande keizersnede geboren met 38 weken.
3 jaar geleden
Reactie op savannahsz
Hier vrijdag met 40+4 weken om 17.00 uur een ballonkatheter gekregen. De vo ...
Wat fijn dat het zo snel gelopen is en dat zelfs na een eerdere keizersnede! Hoor vaak andere verhalen. Gefeliciteerd met je zoontje 👶🏻❤️
3 jaar geleden
Reactie op momvanhey
Ik moet me woensdag ochtend ook melden om 06:30 spannend hè ! Ben ik 39+2, ...
Ik moet me om 7.00 uur melden maar heb dus nog geen idee hoeveel ontsluiting en of mijn baarmoedermond al week is😫 dat gaan ze dan pas kijken vind het zo spannend! Ik ben dan precies 39 weken en is mijn eerste kindje🤰🏼
3 jaar geleden
Reactie op IssieBee
Hier woensdag als er plek is. Ik ben dan precies 41 weken.
Ik hoop toch st ...
Ja ik hoopte ook dat ze eerder kwam uit zichzelf maar heb die hoop nu al wel opgegeven 🫣
3 jaar geleden
2 weken geleden ingeleid. Had al 3 cm ontsluiting dus ballon niet nodig.
Vliezen gebroken, was vooral wat ongemakkelijk, maar niet echt pijnlijk. Op eigen verzoek een uurtje gewacht om te kijken of het zelf wat zou doen. Helaas.
Om 8.30 aan infuus met opwekkers, steeds verhoogd. Bad stond al klaar. Om 11 uur begonnen de weeen.
Tot een uur of 12.30 prima te doen om op te vangen en daarna werd het echt te pijnlijk dus koos voor een ruggeprik. Om 13.45 eindelijk aan de beurt voor een ruggenprik.
Ruggenprik was een drama, zat niet goed en deed helemaal niks. Na 45 minuten gejammer en geroepen te hebben dat ze er meer in moesten spuiten, voelde ik druk. Verloskundige is snel naar beneden geroepen en die had door dat ik op punt van bevallen stond. Als een gek hebben ze mij van alle kabels gehaald en terug geracete
Binnen 10 minuten is ons zoontje geboren op 14.44 na 3 keer persen.
Ik vind het nog steeds heel erg dat ze mij zo lang hebben laten wachten. Ze hadden moeten bellen en zeggen dat het wel even ging duren, dan had ik voor een pompje kunnen kiezen. Nu heb ik ook nog eens mijn badbevalling opgegeven voor niks…
Ben wel heel blij dat het zo snel over was. Ik had meer vertrouwen moeten hebben op het proces en dat ik er wel doorheen zou komen, ook zonder pijnbestrijding.
3 jaar geleden
Reactie op Skybles
2 weken geleden ingeleid. Had al 3 cm ontsluiting dus ballon niet nodig.
V ...
Wat heftig! En vooral heel naar dat ze niet echt goed geluisterd hebben naar je, dat is iets waar ik ook bang voor ben aangezien dat de hele zwangerschap al zo gaat bij mij😅 lijkt mij heel moeilijk om dan ook nog eens je wens om te bevallen in bad op moet geven…
3 jaar geleden
Zondag ingeleid op 39+1.
Ik bleek al 3 cm ontsluiting te hebben ook, echter had de baby haar handje op haar hoofd dus konden ze vliezen niet gebroken worden. De weeenopwekkers gestart in de hoop dat het handje zou wegtrekken. Dit lukte gelukkig en toen zijn rond 12:00 mijn vliezen gebroken. De weeen werden vrij snel erg intens en wederom was mijn dochter een sterrenkijker (de 1e ook). Hierdoor krijg je erg veel druk zonder dat je volledige ontsluiting hebt. Rond 14:00 ook om een ruggenprik gevraagd die er rond 16:00 volledig in zat. Je moet vaak wachten op de anesthesist en dan nog prikken, wachten etc. Hier is de keuze wel uitgebreid uitgelegd voor de morfinepomp ook, ik wilde deze niet omdat de baby daar ademstops van kan krijgen. Helaas ging ik heel slecht op de ruggenprik en begon meteen extreem te trillen. Mijn bloeddruk kelderde onder de 50 en het was even erg spannend. Opeens stonden er 7 man naast mijn bed met toeters en bellen. Net op tijd kregen ze het onder controle om niet verder in te grijpen. Daarna hebben ze een middeltje gegeven zodat ze weeen stil komen te liggen zodat de baby en ik even ‘op adem’ konden komen. Door de ruggenprik voelde ik nog maar weinig druk van de persweeen dus op commando geperst, hierdoor ben ik wel heel gebleven van onder. In totaal 18 min geperst en is ze om 18:00 geboren. Best snel dus van wee tot uitdrijven, maar wel intens.
3 jaar geleden
Reactie op mitchella22
Wat heftig! En vooral heel naar dat ze niet echt goed geluisterd hebben naa ...
Dit lag echt volledig aan de anesthesist hoor, dat was echt niet een fijne vent 🙄m
Kijk er verder niet perse heel negatief op terug hoor, maar het haalt wel echt gouden randje van de ervaring er vanaf
3 jaar geleden
Reactie op julibabymd
Zondag ingeleid op 39+1.
Ik bleek al 3 cm ontsluiting te hebben ook, echt ...
Jeetje pittig! Gelukkig waren ze snel erbij en heeft de bevalling dan ook niet heel lang geduurd💪🏼
3 jaar geleden
Reactie op Lobkeb
@mitchella22 succes vandaag! Benieuwd naar jouw ervaringen straks. Nog even ...
Lief dank je wel! Ik had 1cm ontsluiting dus we zijn met pilletjes begonnen heb er net 2 gehad om 12.00 uur wordt ik weer gecontroleerd en dan de 2e ronde pilletjes