5 Reacties

3 jaar geleden

Zelfde hier! Ik volg ff

3 jaar geleden

Ik heb contact gehad met het uwv. En gevraagd of een antwoord (berekening) op een forum uit 2011(?) Klopt .. en dat klopt als het goed is.. het antwoord daar was als volgt: Winst uit onderneming in het jaar voorafgaand aan verlof (voor mij 2022 aangezien ik vanaf januari 2023 verlof heb) delen door 261 .. dan heb je daginkomen.. dat keer 21,75 .. dan heb je het maandloon in bruto salaris. Je uitkering zal daaraan gelijk zijn ongeveer. Als dat hoger of gelijk is aan het bruto wettelijk minimumloon (andere website zegt dat dat €1653,60 is) dan krijg je 100% van het bruto wettelijk minimumloon (die 1653,60 dus) Als je lager uitkomt zal het waarschijnlijk dat lagere bedrag zijn wat je zal ontvangen Alles bruto, dus er gaan nog wel van alles af Zo 😅

3 jaar geleden

Dus: bruto winst uit 2022 : 261 x 21,75 en je weet ongeveer wat het gaat worden

3 jaar geleden

Zelfde schuitje.. het is niet veel zeg.. Nog even een tip: vriendin van mij die zzper is had het aangevraagd en kreeg het pas 2 maanden later (wel met terugwerkende kracht), maar ze zat dus tijdens haar verlof wel even zonder.

3 jaar geleden

Ik heb in 2021 ook de zez uitkering gehad. Ik heb heel uitgebreid mijn uren bijgehouden. Bereken je voor jezelf ook alle administratie uren, reistijd, vergaderingen, klantwervingen? Hoe je de berekening maakt, durf ik niet te zeggen. Ik draai 80 uur in de week, dus maak me geen zorgen om de uren hihi. Zou het wel vanaf week 24 van je zwangerschap al meteen aanvragen. Ik kreeg de vorige keer snel reactie en ook keurig op tijd uitbetaald