9 Reacties

9 maanden geleden

Ik zou het gewoon afwachten tot de spanning er wat van af is en ze het zelf wat leuker gaat vinden. (Eventueel een leuk potje halen?) Misschien werkt het averechts als je het nu gaat forceren..

9 maanden geleden

Wij hebben het potje midden in de kamer gezet en zetten er ook af en toe een knuffelbeer op en maken er dan een vrolijk toneelspel van. Verder hebben we twee voorleesboekjes over het potje, zoals die van Bobbi, waar hij helemaal weg van is. Klinkt misschien gek maar we betrekken hem ook als we zelf naar het toilet gaan. We forceren daarbij niets. Vanochtend zei hij uit zichzelf ‘luier nee, toilet’, en deed zowaar zijn eerste plasje op het potje.

9 maanden geleden

Eng? Misschien wc papier erin leggen zodat het niet plonst?🤷🏼‍♀️

9 maanden geleden

Wij vandaag gestart met de cursus van snuggles en potty. Deze voormiddag al 3 successen in het potje gehad. De cursus is echt een aanrader!!

9 maanden geleden

Ik zou niet zomaar een luier weghalen. Al is het maar voor het zelfvertrouwen. Het zou mij onzeker maken in ieder geval. Kan je niet het toilet “leuker maken”? Ik sla het potje over. op de opvang zie hij dat andere kinderen gaan naar een peuter toilet en ik doe het thuis ook voor en ik heb een brilinzet. Nu hebben we na 3 weken eindelijk dat hij op de bril durft! Hij doet het nog niet, maar dat komt wel. Ik weet van mijn buurvrouw dat die stickers heeft geplakt op de opzetbril. Als het echt een ding is kan je eens een zindelijkheidsbox proberen. Dat is 1 week dedicated tijd eraan spenderen en ik hoor daar super positieve verhalen over. In principe duurt het natuurlijk ook even voordat ze het het hoeven, dus ik heb er zelf geen haast mee

8 maanden geleden

Ik denk dat wij een box gaan proberen, jullie tips/ideeën geprobeerd maar werkt helaas niet

8 maanden geleden

Ik zou ook nog even afwachten. Niet teveel druk er op zetten, dat werkt averechts is mijn ervaring.

3 maanden geleden

Reactie op babyhoop

Ik denk dat wij een box gaan proberen, jullie tips/ideeën geprobeerd maar w ...
Hi! Heb je inmiddels succes gehad met de box? Ik ga dit weekend proberen om mijn zoontje zindelijk te maken, maar kijk er ook echt tegenop.

3 maanden geleden

Reactie op Melisyo

Hi! Heb je inmiddels succes gehad met de box? Ik ga dit weekend proberen om ...
Hey hey, de box was helaas geen succes. Ze vond het niet interessant genoeg. Tijdens onze vakantie vertelde een ouder meisje dat als zijn naar de wc was geweest ze een ijsje kreeg, dat wou ons dochtertje ook😅🫣 en dat werkte wel😁🫣 ze durft alleen nog niet op de wc te poepen, vind ze heel erg spannend. We weten nog niet hoe we het minder spannend krijgen voor haar🤔