25 Reacties
2 jaar geleden
Bij mij zit er nog zo'n 6 kilo van de zwangerschap aan. 5 kilo nog kwijt raken is wel het doel!
2 jaar geleden
Hier gaat het ook erg traag.. Was ruim 20 kg aangekomen tijdens de zwangerschap en zijn er zeker nog 9 blijven plakken. Ben nu weer begonnen met intensief sporten ipv wandelen, zwemmen, yoga etc. Hopelijk gaat dat nog iets doen! 💪
2 jaar geleden
Ben in de zwangerschap (ruim) 20 kilo aangekomen, en ben nog geen 10 kilo kwijt. Ik vind t soms best lastig maar tegelijkertijd denk ik maar zo: ik slaap slecht, ben druk bezig met de baby, heb last van mijn bekken.... t is even niet anders. Liever langzaam maar zeker hier en daar een kilootje, dan enorm snel crash dieten en over 2 jaar weer net zo hard aankomen.
2 jaar geleden
Hi girls, ik zou iedereen intermittent fasting aanraden. Ik heb dit per ongeluk gedaan omdat ik zo druk was met de baby dat ik vaak pas zelf iets at rond een uur of 14.00. Je mag dan ook alleen dingen drinken zonder kcal. Voor de rest at ik gewoon normaal, niet super gezond of heel erg er mee bezig. (20 kg afgevallen in +- 14 weken)
2 jaar geleden
Slecht. Was 18 kg bijgekomen. 10 kg afgevallen na 2 weken en tien weer 5 kg erbij. Resultaat nog altijd 13 kg zwangerschapskilos.
Ik wil er graag 17 kg af hebben. Denk dat ik ondertussen nog meeer ben aangekomen, want ben op vakantie.
Vindt het zelf erg vervelend en besloten na de vakantie heel streng op dieet te gaan met sporten
2 jaar geleden
Ik was begonnen met overgewicht. In de zwangerschap eerst 10 kilo afgevallen door HG uiteindelijk op de dag van de bevalling op mijn start gewicht. Ik ben bevallen en toen ben ik weer goed/veel gaan eten dus kwam ik weer aan tot mijn startgewicht. En nu ben ik alleen al door meer ranja/water drinken ipv cola en allerlei andere zoetigheid en ook door minder snoepen/chips eten (dit doe ik ook nog steeds maar ipv bijv 1 hele zak in een keer pak ik nu kleine beetjes) weer 10 kilo kwijt en ik hoop er nog een 6a7 kilo af te krijgen maar ik blijf nu hangen. Wel moet ik toegeven dat ik ook echt vrijwel niks aan beweging doe dus dat zal wel helpen als ik dat ga doen. Maar blegh motivatie moet ik wel eerst vinden… ik val ook echt overal af behalve mijn buik 😭
2 jaar geleden
Reactie op KvanIjC
Heeft echt niets met borstvoeding te maken hoor. Zijn ook een heleboel vrou ...
Kan wel hoor, door bv verbrand je alleen al zo'n 500 calorieën per dag. Als je daarnaast gewoon gezond eet kan het best rap gaan. Ik ben nu 16 kg kwijt sinds zwangerschap (8 kg onder startgewicht).
Weet alleen niet hoe het dan wel zit met de borstvoedende vrouwen die niet afvallen. Lijkt me dat ze die calorieën net zo goed verbranden om borstvoeding te produceren.
2 jaar geleden
Ik vind het ook verschrikkelijk meteen na bevalling 6 kg lichter, nadien gaat er amper 1kg af 🥲. Ik geef ook borstvoeding 😊 er zou nog zeker 10kg af moeten
Reflux baby hier met wat krampen erbij dus hele slechte nacht en dag rust en echt geen tijd om op mijn eten te letten of te gaan sporten 🥲 ik voel me zo verschrikkelijk, lijk nog steeds zwanger maar de gezondheid van mijn dochtertje gaat voor
2 jaar geleden
Er was bij mij ook best wat blijven plakken 😩 in mei +15 kilo, ben toen begonnen met crossfit en steeds meer op mijn eten gaan letten. Zit nu nog op +9 kilo dus nog even te gaan. Maar ik weet wat ik kan eten om af te vallen, heb een week lang alles afgewogen en genoteerd. Schrok echt van sommige dingen 🥲
2 jaar geleden
Ik doe sinds 9 weken aan intermittend fasting en daarmee vrij gemakkelijk 4 kilo kwijt geraakt. Daarvoor was ik al paar kg kwijt dus nu totaal 7 kg. Ik let op wat ik eet en snoep veel minder, veeeeel wandelen. Als ik nog wat strenger was geweest was ik al meer kwijt geweest maar soms ook lekkere dingen eten moet kunnen. Nog een paar kilo tot gewicht voor zwangerschap en dan nog wat extra dus ik ga lekker door op deze manier😁 het gaat wellicht niet heel snel maar vind max halve kg per week prima!
2 jaar geleden
Ik vind t ook mega frustrerend. Ik was niet veel aangekomen tijdens de zwangerschap, en was na de bevalling zelfs al een paar kilo minder dan voor de zwangerschap. Ik gaf bordtvoeding en had de hele tijd super veel honger, kon super veel eten maar bleef precies op gelijk gewicht. Nu gestopt met borstvoeding, maar de honger blijft. En daardoor alweer 5kg erbij ofzo. Ik probeer minder te eten, maar heb gewoon echt de hele tijd trek. Echt zo vervelend 😭😭😭
Weet niet zo goed wat k moet doen.
2 jaar geleden
Reactie op Aroid
Kan wel hoor, door bv verbrand je alleen al zo'n 500 calorieën per dag. Als ...
Je kichaam kan door borstvoeding in een soort spaarstand schieten waarbij het meer vetten opslaat voor t geval er een periode van schaarste komt. T kan dat je meer afvalt doordat je meer verbrand, maar dit is voor een heel grote groep vrouwen ook niet zo, en zo komen dus fabeltjes dat je je babyvet sneller kwijt bent als je bv geeft in de wereld. Iets wat het (enorm misogynistische) beeld van zo snel mogelijk weer terug in vorm zijn in leven houd, wat gewoon niet voor iedereen haalbaar is.
2 jaar geleden
Ik ben onderbegeleiding van dietist begonnen met 6x6 dieet. www.6x6dieet.nl Hier kun je een super uitgebreid boek over kopen en bevalt erg goed. Minder koolhydraten maar toch heerlijk eten! In Aanrader!