15 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben ook al 4 kg aangekomen en net 15 weken zwanger. Maar pas nog wel mijn broeken. Soms maak ik me er ook wel zorgen om, maar eigenlijk wil ik dat niet doen 😊.

2 jaar geleden

Ik ben 5 kilo met 13 weken. Je kan het niet met een ander vergelijken.

2 jaar geleden

Niet te vaak op de weegschaal gaan staan, dat is het beste 🙈. Ik ben zwanger van de 2e en dan gaat het echt nog veel sneller 🙈

2 jaar geleden

Je kan jezelf inderdaad niet vergelijken, heeft met zoveel factoren te maken (bmi, misselijkheid, wat je wel en niet gegeten krijgt, genetische factoren, etc). Denk dat het belangrijkste is dat jij je goed voelt! En als je je er druk om maakt, wellicht dit opperen bij je verloskundige 😊 Maar ik snap je gevoel - ik probeer het bij mijzelf vooral te relativeren (we zijn immers een kind aan het groeien + liter extra bloed + een heel extra orgaan). Ik heb bijvoorbeeld ook hele kleine borsten, die nu echt beginnen te groeien dus er is denk een deel van mijn aangekomen gewicht daar gaan zitten. Hiervoor sportte ik veel en de afgelopen 6 weken lukte het mij om Max 30 min te wandelen per dag… dus logisch dat de weegschaal veranderd.

2 jaar geleden

Ik 5-6 kilo aangekomen. Ik schrok me rot. Maar hoor vaker verhalen dat mensen bv in eerste trimester 7 kg aankomen en daarna nog maar 3. Dus ik probeer mij er niet veel zorgen om te maken en let gewoon op mijn voeding.

2 jaar geleden

Blijkbaar goed want ander gebeurd het niet. Maak je niet druk over aankomen. Na je zwangerschap gaat het er echt wel weer vanafprijs

2 jaar geleden

Ik loop bij een diëtiste ivm hoge cholestrol voor de zwangerschap. Om te voorkomen dat het niet escaleert aan het einde van de zwangerschap. En ze vertelde mij dat ik per maand ongeveer 1 kilo mag aankomen. En volgens de verloskundige mag ik zelfs tot 12 kilo in totaal aankomen. Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik in totaal 22 kilo aan. En dat was wel veel ik heb die kilos nog steeds niet kwijt.

2 jaar geleden

Door niet kunnen eten in de eerste weken iets van 5 kg afgevallen. Denk dat het nu weer aardig bijtrekt maar nog niet op de weegschaal gestaan. Ik maakte me toen juist zorgen over het afvallen. Zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was ! Geniet van je zwangerschap ❤️

2 jaar geleden

1ste zwangerschap was ik in het eerste trimester ook al echt 5-6kg aangekomen. Nu de 2de zwangerschap maar 1kg. Ik ben wel wat meer gaan opletten, daar waar ik bij me eerste veel at en weinig bewoog. Beweeg ik nu meer en eet ik verantwoorder. Ook omdat ik bij me eerste zwangerschapsdiabetes had is dat voor mij de reden om wel goed op te letten.

2 jaar geleden

Ik denk dat het vocht vasthouden kan zijn

2 jaar geleden

Zo moet je niet rekenen trouwens. je bent nu in het 2e trimester vanaf week 12 en 13 gaat de buik groeien.

2 jaar geleden

Het hangt ook van je eigen gewicht af denk ik. Vorige zwangerschap was ik 3 kg lichter kwam ik 16,5 kg aan. Hopelijk gaat het nu minder snel.

2 jaar geleden

Reactie op liefehhmii

Ik 5-6 kilo aangekomen. Ik schrok me rot. Maar hoor vaker verhalen dat mens ...
Ik heb dit ook. Nu bijna 14 weken en deze week nauwelijks aangekomen. Maar dat komt omdat ik door de misselijkheid veel at (dan werd ik iets minder misselijk) maar helemaal niet kon bewegen. Zelfs zitten was te vermoeiend. Deze week kan ik weer op rustig tempo wandelen en fietsen en ik hoef niet meer zo veel te eten tussendoor. Dus nu kom ik ook nauwelijks meer aan. Hopelijk blijft dit zo en valt het aan het einde van de rit mee met de extra kilo's😅

2 jaar geleden

Ik ben benieuwd hoeveel jullie nu al aangekomen zijn. Ik ben nu 21 weken zwanger ben al 6,3 kilo aangekomen. En jullie?

2 jaar geleden

Zoveel topics over gewicht, vraag voor de moderator kan dat niet ook gewoon allemaal een topic worden? Dat iedereen lekker gezellig wekelijks bijhoudt hoeveel zij is aangekomen?