40 Reacties
4 maanden geleden
Andere speen op de fles, die langzamer gaat of misschien zelfs voeding voor hongerige baby's.
4 maanden geleden
Het CB heeft bij mij aangegeven dat zulke kleintjes niet meer dan 1 liter melk mogen, omdat de niertjes dat niet aan kunnen. Ik geef nu overdag 5 x 180 ml melk (dus 180 water + 6 schepjes en dan afgieten tot 180) en zo heb ik (mocht ze zelf komen) nog een flesje van 90+3 voor in de nacht. Misschien een kleinere speen gebruiken zodat ze wat langer over de fles doet? Of voeding voor hongerige baby's? Ik zou iig niet op gaan hogen.
4 maanden geleden
Een kleinere speen zie ik niet echt zitten.. Omdat ze prematuur was heeft ze de eerste maand heel slecht gedronken. Weigerde de fles elke keer en bleef maar afvallen. Werd continu met sondevoeding gedreigd en heel gedoe. Heeft heel lang met prematuur speen gedronken en nu pas over op een normale speen. We hebben tig flessen uitgeprobeerd tot we er eentje vonden die ze wel pakte. Dus het is wel komisch dat ze nu zo veel en goed drinkt, omdat ze dat eerst helemaal niet deed. Alleen nu even te goed… Maar omdat het een maand duurde voor ze goed dronk en we eindelijk een fles en speen vonden die ze pikt zie ik dat niet zo zitten..
4 maanden geleden
Reactie op Mamaleeuw
En ze doet overigens keurig 15 minuten over de fles
Dan zou ik nutrilon forte proberen, die mag je ook mengen met standaard
4 maanden geleden
Inderdaad klinkt het alsof nutrilon forte wel uitkomst kan bieden, dat is voor hongerige babys. In ieder geval kan ophogen echt niet, meer dan een liter drinken (een enkel keertje kan geen kwaad hoor) kunnen de nieren echt nog niet aan
4 maanden geleden
Ophogen vind ik idd ook niet oké. Het is zo gek, eerst dronk ze gewoon keurig 4 overdag en 1 in de nacht. Dit is sinds twee weken. Kan ook zijn door de slaapregressie ofzo. Maar je hoort haar buik knorren en ze is echt hongerig. Wordt echt gek als je haar bij je neemt en ze de fles ziet en drinkt ‘m echt leeg. Hoe doe je dat dan met forte qua mengen?
4 maanden geleden
Aanvulling op eerdere verhaal over zoektocht naar spenen; omdat ze heel lang 3 kwartier over de fles heeft gedaan ivm slecht drinken door prematuurgeboorte hebben we uiteindelijk speen 2 gekocht en dat ging toen na wekenlang zoeken goed. Zou ik dan nu ze inmiddels goed drinkt speen 1 moeten proberen? Zou dat echt werken dat ze dan langer vol zit?
4 maanden geleden
Reactie op Mamaleeuw
Aanvulling op eerdere verhaal over zoektocht naar spenen; omdat ze heel lan ...
Welke speen heb je nu s of m? Mijne heeft s en is 4,5 maand. Dismatuur geboren. Heb m geprobeerd maar die klokt ze echt te hard weg. Ze doet 35 minuten erover maar cb zij is niet erg.
4 maanden geleden
Reactie op Fb
Welke speen heb je nu s of m? Mijne heeft s en is 4,5 maand. Dismatuur gebo ...
Weet niet wat s of m is, maar ze heeft nu maat 2 van dr brown. Ga idd zo ff maat 1 proberen en kijken hoe dat gaat. Zo fijn dit forum ff een andere blik, had in m’n hoofd dat ze speen 1 had maar ze heeft idd speen 2. Heeft zo lang slecht gedronken dat ze dan nu nu ze eindelijk goed drinkt misschien juist te snel drinkt voor speen 2 en terug moet. Blijft een zoektocht af en toe zo 🤭
4 maanden geleden
Meiden, bedankt voor jullie reacties. Mijn man gaat speen 1 kopen en dan gaan we die proberen. Ik vind nachtvoedingen echt niet erg (of nou ja wel maar het hoort erbij haha), maar heb nu het gevoel alsof we haar echt aan het overvoeden zijn en dat vind ik niet fijn. Even kijken of ze met speen 1 langer tevreden blijft en we terug naar 5 flessen kunnen. Dank jullie wel 🤗
4 maanden geleden
Reactie op Mamaleeuw
Weet niet wat s of m is, maar ze heeft nu maat 2 van dr brown. Ga idd zo ff ...
Jaa maat 1 is speen S en maat 2 is een M. Ik gebruik zelf difrax die werken met s/m erop ahahah. Ik denk echt dat het gaat werken voor jullie. Soms laat mijn dochtertje wat staan maar daar heeft zij dan alsnog geen problemen mee. Ik voed haar om 07:00 / 11:00 / 15:00 / 18:30 / 23:00. Ook allemaal 180cc maar niet altijd alles drinkt ze nu op. Maar ik heb wel echt een heel tevreden kindje nu. Ik ben benieuwd of het voor jullie werkt☺️
4 maanden geleden
Reactie op Mamaleeuw
En ze doet overigens keurig 15 minuten over de fles
Ow dat valt dan nog mee.. omdat je zei dat ze hem binnen no time leegslurpt dacht ik dat ie binnen een paar minuten op was ofzo 😅 onze dochter is geen prematuur maar heeft heel lang uit de P-speen van dr brown's gedronken. Drinkt nu uit de T speen en doet dan ongeveer 20 min over de fles. Zodra ik de 1 speen pak, heeft ze m binnen 10-15 min op en is t huilen dat ze meer wil en dat doet ze bij de T speen dus niet.. maar dan zou ik eens kijken naar voeding voor hongerige baby's of toch voor de oefenhapjes gaan en kijken hoe dat gaat..
4 maanden geleden
Reactie op Mommy-to-be90
Ow dat valt dan nog mee.. omdat je zei dat ze hem binnen no time leegslurpt ...
Ja ze doet er tussen de 10 en 15 minuten over. Ik ga eerst ff de speen nr 1 proberen en kijken of dat werkt. Zo niet dan ff kijken of ze al hapjes wil en dan eventueel nog forte proberen
4 maanden geleden
Max 1 liter is achterhaald: https://www.jgzrichtlijnen.nl/alle-richtlijnen/richtlijn/?richtlijn=4&rlpag=526#:~:text=Er%20zijn%20geen%20minimale%20of,eet%20dan%20de%20exacte%20hoeveelheid.
Ik zou geven wat ze nodig heeft
4 maanden geleden
Onze dochter drinkt 5 a 6 (inclusief nachtfles) flessen van 180 cc water met 6 schepjes voeding. Laat soms 30 tot 50 cc staan.