40 Reacties
4 maanden geleden
Als je kindje 210+7 nodig heeft zou ik het geven.. ik dacht ook altijd dat meer dan 1L niet mocht maar heb CB gevraagd en dat is tegenwoordig niet meer zo.. als je er ruim boven komt zou ik wel ff overleggen (dat advies kregen wij iig) maar beetje erboven is niet erg.. mijn zoontje (van bijna 4 maand) drinkt vaak z'n 5 flessen van 200 leeg, ben sinds eergisteren z'n laatste fles gaan geven met 210+7.. hier overigens ook de d'r Brown fles met speen 1 nog, doet er ongeveer 20 minuutjes over, voor zover ik weet is dat een 'normale' tijd om over een fles te doen🙂
4 maanden geleden
Nou update; speen nr 1 geprobeerd. Eerst wilde ze 11:30 de fles en liet van 180 fles 130 staan, deed daar 10 minuten over. Toen dacht ik oké je hebt weer zo veel gedronken vannacht dus prima. 14:30 toen weer de fles en nou laat ze 90 staan en in kwartier gedronken. Of dit nou helemaal de bedoeling is.. 🤷🏽♀️ Kijk het nog even aan hoe avond en nacht gaan met nr 1 speen want misschien zit ze gewoon vol van alle andere voedingen, maar als ze elke fles zo veel laat staan ook weer niet handig..
4 maanden geleden
Reactie op Mamaleeuw
Nou update; speen nr 1 geprobeerd. Eerst wilde ze 11:30 de fles en liet van ...
Ze moet er ook even aan wennen. Een baby drinkt wat ze wilt drinken. Het kan zijn met speentje 2 dat ze helemaal niet zoveel wilde maar dat het er te hard in ging. Dat kan ook. Ik gebruik speentje 2 wel voor pap. Misschien ook een optie?
4 maanden geleden
Reactie op LisaLL
Je zou ook nog de difrax maat s kunnen kopen die zit tussen speen 1 en 2 va ...
We hebben de brede dr brown dus dat gaat niet lukken! Groter prikken vind ik niet zo’n fijn idee. Ik wacht ff af of het komende uren gaat en desnoods geef ik overdag met speen 2 en ‘s avonds en ‘s nachts speen 1. Wie weet doet dat ook wat. Want ik vind het wel opvallend dat ze nu helemaal niet om meer flesvoeding vraagt. Dus dat ze eigenlijk ook wel vol zit
4 maanden geleden
Laatste fles opnieuw 180 cc met speen 1 aangeboden en opnieuw 100 laten staan. 3x dus zo’n 100 laten staan. Aan ene kant denk ik ze heeft zo veel gedronken daarvoor dus is niet erg, maar ben nou wel benieuwd wat de nacht gaat doen… En of ze nou niet te weinig krijgt. Zou het haar te veel moeite kosten en dat ze dus te moe is om te drinken? Lastigggg!
4 maanden geleden
Ik ga idd morgen 5x 210 proberen. Ik heb 3 flessen met een kleinere speen geprobeerd en de laatste fles was ze echt overstuur en gefrustreerd tijdens het drinken dat er te weinig uit kwam. Maar stopte ze wel vlak daarna en was gelijk moe. Dan maar iets meer dan de boekjes 🤷🏽♀️
4 maanden geleden
Ons zoontje drinkt nog maar 4 flessen (hij heeft dit zelf een soort van aangegeven door zijn ritme te veranderen). Hij drinkt om 7.00 uur de eerste fles en om 19.00 de laatste. En dus om 11.00 en 15.00 uur. Slaapt dus complete nacht door. Krijgt sinds hij maar 4 flessen drinkt ook 210 per fles. Blijkbaar is het genoeg!? Hij groeit wel goed volgens mij. Daarvoor drink hij 5x180. Meer die maar 4 van 210 krijgen?
4 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Yes hier!
Ze was de vorige keer wel iets achteruit in haar gewicht lijntje ...
Bedankt voor je reactie. Hopelijk gaat het verder goed met de groei van je dochter. Hier begon hij pas met deze flessen na de 3 maanden controle en moeten pas 8 juli weer heen, dus heb nu even geen idee hoe het gaat met de groei. Wel lijkt hij steeds zwaarder en meer vetjes te krijgen en ook de kleding word weer kleiner dus ga er vanuit dat het goed gaat. Het is sowieso een zware grote jongen 🙈.
Hij drinkt trouwens sinds hij 2,5 maand is uit dr Brown speen nr. 2. Vaak wel in 10 minuten op maar heeft hij verder geen last van..
4 maanden geleden
Reactie op Mamaleeuw
We hebben de brede dr brown dus dat gaat niet lukken! Groter prikken vind i ...
Je hebt van de S speen van difrax ook de Wide versie. Zelf ook gebruikt op de dr Brown brede fles. We zijn nu een week de gewone 2 speen aan het proberen omdat ze laatste week meer speelt met de speen/fles.
4 maanden geleden
Wij geven onze zoon sinds vorige week ook 210 en dat 5x per dag. Bij 180 bleef die maar huilen na de fles en hongerige bewegingen maken. Kwam die in de nacht weer terwijl die eerst doorsliep. Het is misschien wat veel maar hij huilt niet meer, slaapt goed en is een veel vrolijker baby.