12 Reacties

Ik volg onze zoon is ook 8 maanden en wilde altijd als het ons gegund was een 2e lieft 1,5 ongeveer ertussen

16 dagen geleden

Ik volg Ook

16 dagen geleden

Wij hebben ook altijd gezegd weer te willen proberen als er ongeveer 1,5 jaar tussen zit. Zeker omdat je niet weet hoe snel het weer lukt. Ik vind het ook best spannend, maar we hebben besloten over een maand weer te gaan proberen. Mijn zusje en ik schelen zelf ook 1,5 en wij konden vroeger heel fijn samen spelen, dat lijkt mij voor mijn kindjes ook heel leuk. Vandaar ook deze keuze.

16 dagen geleden

Ik ben nu zwanger van de 2e. 8 weken nu en mn dochter is ook 8 maanden. Het was niet gepland maar we zijn er wel super blij mee, wel vind ik t ook heel spannend allemaal omdat Noé dan nog zo klein is ook als de baby komt

16 dagen geleden

Toen ons tweede kindje 9 maanden was, zijn wij ook gaan proberen. Na 3 maanden was ik zwanger. Het is druk zo redelijk dicht op elkaar, maar ik heb absoluut geen spijt. Ze zijn zo gek op elkaar, altijd een speelkameraadje in de buurt. Een voordeel is ook dat ze vaak nog wel samen een dutje doen s middags als ze beiden nog jonger zijn. Tussen onze 3e en 4e zit bijna 3 jaar en dat voordeel heb ik nu niet.

16 dagen geleden

Ik lees even mee! Wij hebben ook besloten dat een tweede kindje meer dan welkom is. Ons zoontje is ook 8 maanden. Qua menstruatiecyclus zit ik alleen nog niet op wat het zijn moet. Inmiddels een cyclus van 105 dagen😅, dus zo’n vaart zal het nog niet lopen, helaas. Mijn vriend en zijn broer schelen 15 maanden, en dat hebben ze als een heel fijn verschil ervaren. Dat gaan wij al niet meer redden, maar als het ons gegund is zou ik ook graag gaan voor een minimaal leeftijdsverschil 🙏🏻

16 dagen geleden

Hier hebben we ook gezegd: na 9 maanden gaan we het proberen en hopen we dat het mag gaan lukken. Spannend!

16 dagen geleden

Wij hebben 1,5 jaar tussen de eerste en tweede. Eerste duurde het zwanger worden even, dus bij de tweede na 9 maanden begonnen en was direct raak. Was / is zeker pittig maar geen moment spijt ! Oudste is totaal niet jaloers en ze doen samen middagdutje. Tip is vooral eerste maanden hulp hebben in huis. Zo had mijn partner lang verlof genomen, zodat we in het begin nooit alleen waren met 2 kinderen

16 dagen geleden

Wij zijn deze maand ook begonnen voor een 2de. Op de eerste hebben we erg lang moeten wachten

16 dagen geleden

Wij hebben 2 kindjes met 1,5jaar ertussen. Was niet helemaal zo gepland, naar we zijn er heel erg blij mee . Het is wel pittig, gewoon nóg drukker, nóg meer een logistieke uitdaging, je bent wel de hele tijd bezig in het begin, maar goed dat is toch altijd ook wel weer zo met een mini. En het is heerlijk om te zien als ze samen lol hebben en tot rust komen in elkaars bijzijn. Heel waardevol. Wat me na de tweede wel tegenvalt is mijn lichamelijk herstel. Na de eerste was ik vrij snel weer de oude maar nu heb ik nog steeds klachten als lage rugpijn en stuitpijn (jongste is nu 8 maanden) . Nu heb ik de tweede ook tot net borstvoeding gegeven en de eerste maar heel kort, dus misschien heeft dat nog wat vertragend gewerkt voor mijn herstel, maar ik denk dat het ook wel meespeelt dat ze zo dicht op elkaar zitten. Dus tip: probeer waar mogelijk zo goed mogelijk voor je lijf te zorgen, voor, tijdens en na de zwangerschap.

16 dagen geleden

Tussen mijn meisjes zit 23 maanden en dat is perfect. Oudste is al wat zelfstandiger, begrijpt veel en wil meehelpen met kleine taakjes. Ze zijn beste vriendinnen, de baby lacht om niemand zo hard als haar zus (bijna 3). Ik vond het zeker niet pittiger en die 2e doe je er echt zo bij. Ze slapen nu “s middags tegelijk en dat is wel heerlijk.

11 dagen geleden

Hier twee jongens, er zit 19 maanden tussen.. oudste is eind juli 2 geworden en jongste nu 8 mnd. De eerste had best lang op zich laten wachten, dus bij nr 2 wilden we na een jaar beginnen. Echter 1x onveilig gedaan in de maand ervoor haha.. bingo! Wat ik erg pittig vond was de zwangerschap.. deze verliep fysiek een stuk zwaarder doordat mn oudste nog niet liep en met alles geholpen moest worden. Helaas vele bekkenklachten gehad waardoor vanaf week 25 halve dagen gaan werken en vooral op mn mamadag hulp van mijn moeder voor de oudste. En ook het herstel valt wat zwaarder, omdat je continue aan het tillen bent. Buiten dat, super leuk de twee mannen samen te zien. Ze kunnen samen echt compleet in een deuk liggen. Ze vinden elkaar nogal leuk.. en een ander groot voordeel, de oudste doet nog een slaapje, waardoor er ook een moment is dat je je handen vrij hebt.. Mijn man was eerste maand vrij zodat we wel echt samen konden doen. (Dat komt neer op; hij met de oudste op pad en ik met baby). Maar wat je zegt, wat is nou een goed moment.. het moet eerst altijd nog maar lukken, en dan allemaal gezond zijn enzo.. je kan het gewoon nooit precies plannen! Dus lekker samen bedenken vanaf wanneer het ‘mag’.. en dan weer genieten van de spanning, hopelijk een mooie zwangerschap en schopjes enzo.. Ik heb het allemaal heel bewust een laatste keer meegemaakt! Nu zijn we compleet :)