23 Reacties

3 maanden geleden

Ik werk zelf 3 dagen en dat vind ik al vrij pittig mijn partner werkt fulltime 40 uur.. onze dochter gaat dus 3 dagen naar de opvang

3 maanden geleden

Ik werk er maar drie maar ik twijfel om minder te gaan werken. Mijn vriend is doordeweeks van huis af dus ik doe alles alleen. Ze gaat 1dag naar zijn ouders en twee dagen naar mijn ouders

3 maanden geleden

Ik heb het zelfde alleen onze kleine gaat 3 hele dagen naar de opvang. Vind het ook best zwaar en heb er pas 1 week opzitten. Ik mag gelukkig onder werktijd voeden en knuffelen met me kleine maar toch best pittig.

3 maanden geleden

Hier werk ik 4 dagen en m’n man 4.5 dag, ons bevalt dit erg goed! Af en toe twijfelen we eraan om fulltime weer te werken. Maandagen passen opa en oma op, op dinsdagen kdv, woensdagen is het papa dag (papa heeft dan geen meetings, dus tijd voor ons zoontje), donderdagen heb ik mama dag en vrijdag heb ik de ochtend en m’n man de middag verdeeld. Ons mannetje zit nu alleen in de slaaptegressie, dat valt af en toe wel zwaar. Maar verder prijs ik ons best gelukkig zo!🥰

3 maanden geleden

Ik heb in mei en juni 3 dagen gewerkt en werk sinds 1 juli 3 dagen en de andere week 4 dagen. Deze week voor het eerst 4 dagen, dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn maar denk dat het me wel gaat bevallen. Kleine gaat 3 dagen naar de opvang en in mijn 4-weekse werkweek 1 dag naar oma & opa. Geen partner overigens.

3 maanden geleden

Wij werken allebei fulltime, maar hebben dit jaar wel allebei 1 dag per week ouderschapsverlof. We werken veel thuis en het bevalt ons prima tot zover. Wat maakt dat je het zwaar vindt en welke ballen heb je het gevoel hoog te houden? Ik ben oprecht geïnteresseerd hoor en heb geen mening over wat goed zou zijn.

3 maanden geleden

Hier werken we nu beiden 32 uur door ouderschapsverlof. Dit bevalt eigenlijk wel goed. Wanneer we een druk weekend hebben vind ik het wel zwaarder. Ook merk ik dat ik vrijdag sneller moe ben door de gebroken nachten nog. Huishouden is niet altijd perfect en lig vaker uitgeblust op de bank na een kantoordag. Maar de afwisseling vind ik fijn 😊

3 maanden geleden

Reactie op nsbaby

Wij werken allebei fulltime, maar hebben dit jaar wel allebei 1 dag per wee ...
Ik denk wat het meest "zware" is dat mijn partner in de avonden werkt. Wat betekend dat ik de helft van de week over haar zorg van 7 tot 7. Op mijn vrije dagen ben ik bezig in en om het huis. Boodschappen& huishouden ect. Dat ik amper energie heb om nog af te spreken met familie ect. En ergens vind ik het ook lastig dat dit mij zo valt.. Er zijn genoeg gezinnen of alleenstaande ouders waar de situatie echt anders is. Petje af daar voor ook!!

3 maanden geleden

Ik werk 4 dagen en man 5. Baby gaat 2 dagen naar de oma's en 2 dagen naar de kdv. Oo de dagen dat ze naar oma gaat word ik heel veel geupdate en kan ik soms thuiserken waardoor ik haar zie. Ik merk wel dat vier dagen niet de norm is maar geniet er enorm van (ook stuk sociaal wat er bij zit) ik denk niet dat ik gelukkiger wordt van 3 dagen werken en 4 dagen thuis

3 maanden geleden

Reactie op sunnysidefebruary

Ik werk 4 dagen en man 5. Baby gaat 2 dagen naar de oma's en 2 dagen naar d ...
Huishouden doen we elke zondag ff 2 uurtjes samen en wassen doen we op thuiswerkdagen

3 maanden geleden

Reactie op Roooss_94

Ik denk wat het meest "zware" is dat mijn partner in de avonden werkt. Wat ...
Wat vervelend dat het je zoveel energie kost... Voel je niet bezwaard: jullie zijn niet dat andere gezin en jij bent niet die andere ouder. Elke situatie is anders en er zijn zoveel dingen die invloed hebben op hoe het gaat en hoe je je voelt. Dus petje af ook voor jou! Ik zou het in ieder geval bespreekbaar maken thuis als je dat nog niet gedaan hebt. Je zou kunnen kijken naar wat de meeste energie kost en wat jou energie oplevert. Misschien zijn er kleine aanpassingen mogelijk die jou meer balans brengen. Goed voor jezelf zorgen blijft altijd belangrijk. Je kunt hier zeker veel ervaringen en tips lezen, maar uiteindelijk gaat het erom dat jullie een manier vinden die bij jullie past 🍀

3 maanden geleden

Reactie op nsbaby

Wat vervelend dat het je zoveel energie kost... Voel je niet bezwaard: jull ...
Hier sluit ik me bij aan! Mijn berichtje was overigens niet bedoeld om je het idee te geven dat je dit niet mag voelen omdat jullie met z’n 2-en zijn (wil ik wel ff gezegd hebben 😇) Voor iedereen is het anders en voelt t anders. Ik maak hele bewuste keuzes iig; is dit écht iets wat prioriteit heeft? En als m’n zoontje dan nog op de opvang is of paar uurtjes bij oma of vriendinnen, dan doe ik wat geen prio was maar doe ik vooral ook iets wat ik leuk vind om te doen.

3 maanden geleden

Reactie op LR13

Hier sluit ik me bij aan! Mijn berichtje was overigens niet bedoeld om je h ...
Lief! Zo kwam het ook echt niet over. Maar ik realiseer mij elke dag weer hoe knap ik het vind als alleenstaande ouder. Los van alle andere situaties ♡. Voor nu zit ik er ook aan te denken om wat aanpassingen te maken in de kdv tijden. Misschien heb ik dan ook wat meer adem ruimte. Ergens weet ik het allemaal goed wat ik wel en niet wil, alleen kost de knoop door hakken wat ruimte.

3 maanden geleden

Ik werk momenteel 4 dagen per week. Ben alleenstaande moeder, dus het is echt heel zwaar. Ik ga volgende maand gelukkig 3 dagen werken. Mijn dochter gaat 3 halve dagen naar de opvang. Heb gelukkig heel veel hulp van mijn ouders

3 maanden geleden

Ik begin binnenkort weer met werken, ook 4 dagen. Mijn man werkt nu ook 4 dagen en 3 dagen opvang van oma. Het idee alleen al dat ik 4 dagen moet werken... liefst werk ik 3 maar dat kan in mijn functie niet. Blijft een struggle en weet nog niet wat ik in de toekomst ga doen

3 maanden geleden

Mijn mijn en ik zijn beide ondernemer. Hij vertrekt om 7 uur en is of net voor eten of na eten thuis en in de avond achter de computer. In het weekend wel rustiger, maar soms ook spoed. Ik heb opdrachten voor 36 uur in totaal, maar heb veel vrijheid in wanneer ik kan werken. Dus doe het eea in de avond en in ‘t weekend zodat ik vrijdag met de kinderen ben. Heb mezelf wel dikke 6 maanden verlof gegeven. Dat is dan het voordeel aan eigen baas. Maar het is, sowieso bij de eerste, even je weg vinden. Geef het even tijd. Het wordt steeds makkelijker!

3 maanden geleden

Ik werk 4 dagen van 08:30 tot 16:00. Daarvan werk ik 2 of 3 dagen thuis. Mijn man werkt 4 dagen op locatie en is van 07:00 tot 18:30 van huis. Ons zoontje is daarom 2 dagen op de opvang, 1 dag bij oma, 1 dag alleen met papa en 1 dag alleen met mama. Ik doe de ochtendroutine en breng hem weg en haal hem op. Als mijn man thuis is, verdelen we de taken in de avond. Ik vind het goed te doen zo, ik hou genoeg tijd over voor gezellige dingen met vrienden. Nu is mijn man meer een huismus en blijft hij dus graag thuis met de baby als ik iets met vrienden/familie ga doen, dus dat komt perfect uit 😊

3 maanden geleden

Ik werk normaal gesproken ook 4 dagen in de week. Mijn man is ondernemer en werkt 5-6 dagen in de week. Nu heb ik tot einde van het jaar ouderschapsverlof opgenomen 1x per week waardoor ik tijdelijk 3 dagen werk. Dit bevalt een stuk beter🥲 ik zou anders niet weten hoe ik ook nog het huishouden erbij moet gaan doen. Wij zijn dus aan het overwegen dat ik permanent 3 dagen ga werken, dit is alleen wel echt een hap uit ons salaris.. dus ik twijfel nog enorm

3 maanden geleden

Reactie op xxKim

Ik werk normaal gesproken ook 4 dagen in de week. Mijn man is ondernemer en ...
Ik begrijp de twijfels! Ik kan bijvoorbeeld helemaal niet thuis werken en heb best een uitvoerige kantoor functie.. waar 3 dagen. werken niet mogelijk is.

3 maanden geleden

Reactie op Merell1993

Ik werk 4 dagen van 08:30 tot 16:00. Daarvan werk ik 2 of 3 dagen thuis. Mi ...
Ik zou zo graag thuis willen werken! Ik heb een kantoortje, dus het kan ook prima. Alleen een switch in functie hiervoor is een grote stap