14 Reacties
3 maanden geleden
Oh toevoeging: hij wordt wakker om te eten. Hij slaapt daarna weer prima verder. Hij had met 3 maanden dat hij opeens hele flessen weigerde en dit in delen at. Toen ging dat weer goed. En vandaag heb ik m weer elke 2 uur 100 ml moeten geven om genoeg binnen te hebben en alsnog komt hij snachts weer om te eten.
3 maanden geleden
Mijn dochtertje kwam rond de 3 maanden nog maar voor 1 NachtVoeding (zonder droomvoeding). Inmiddels is dit ook weer lekker elke 3 uur 😴. Hier echt honger, want ze drinkt dan echt goed en is niet te sussen met een speentje. Valt overigens meteen weer in slaap (ik geef borstvoeding trouwens).
Ze is mega bezig met ontwikkelen, hele dag rollen/kletsen etc dus ik denk zelf dat het daar aan ligt. Ze heeft het nodig denk ik dan maar. Balen is het wel 😂
3 maanden geleden
Ik ben niet 100% zeker, maar het gevaar van een droom voeding is dat je hem iets gewoon maakt dat hij niet echt nodig heeft, en er een beetje 'verslaafd' aan geraakt. Onze oudste bleef daardoor tot hij bijna 2 jaar was wakker worden voor zijn melk. We dachten eerst altijd dat hij dit nodig had want hij had ondergewicht maar toen we op aandringen van de slaapcoach dit hebben 'afgeleerd' (cold Turkey stoppen) sliep hij wel ineens door...
3 maanden geleden
Reactie op karien84
Ik ben niet 100% zeker, maar het gevaar van een droom voeding is dat je hem ...
Ik denk persoonlijk dat dit heel erg verschilt per kind. Onze oudste ook gewoon droomvoeding gegeven, tot hij meer groente en fruit ging eten. Toen de droomvoeding gestopt/afgebouwd en sliep ie nog steeds door!
Ik merk bij mijn jongste (20 weken) dat hij ook ineens weer eerder komt, zowel het wakker worden voor zijn droomvoeding als eerder ‘s ochtends. Hij heeft dan ook trek. We gaan gewoon weer opbouwen met groente en fruit en kijken of dat helpt.
Daarnaast inderdaad ook echt volop in ontwikkeling waardoor ik ook denk dat dat er mee te maken heeft. Ik ken meer kindjes die dat rond 5 maanden hadden..
3 maanden geleden
Ik denk dat ik te vroeg heb geroepen 3 dagen geleden... Sam krijgt hier geen droom voedingen maar nu vannacht (bij 22 weken) ook ineens terug op de 3 uur wakker voor de borst, tutje helpt niet. Was om 5 uur ook lekker aan het spelen in zijn co-sleeper... Lekker rollen enzo 🤔🤪
3 maanden geleden
Reactie op moes1
Ik denk persoonlijk dat dit heel erg verschilt per kind. Onze oudste ook ge ...
Ja hier ook weer om de 3, soms 4 uur ‘s nachts.. ik ga fruit en groente ook ophogen, merk dat ‘ie daar heeul veeul zin in heeft! Bij de eerste hielp dat ook met slapen, dus wie weet.
3 maanden geleden
Reactie op moes1
Ik denk persoonlijk dat dit heel erg verschilt per kind. Onze oudste ook ge ...
Hoe hèb je droomvoeding afgebouwd ?🥰
3 maanden geleden
Reactie op Rossie1509
Hoe hèb je droomvoeding afgebouwd ?🥰
Steeds wat meer groente en fruithap en met fles afbouwen..
180 werd 150, werd 90, werd niks meer :) alles 2 of 3 dagen gedaan en gekeken hoe dat ging.. en dus als de fruithap en groentehap goed erin ging en vullend was..
denk t rond 6/7 maand was?