12 Reacties
3 maanden geleden
Ik had gelezen dat je s morgens het beste het eerste dutje na 9 uur kan doen misschien heb je daar wat aan? De mijne slaapt alleen 's middags en s nachts
3 maanden geleden
Reactie op Ejyfcv
Maar hoe werkt dat dan als je kleintje al om half 6 wakker is? 3,5u wakker ...
Ik leid de kleine af ga met hem spelen net dingen waar hij op reageert zoals zijn rammelaar of speelgoed met muziekjes dan ook lekker gaan wandelen met de hond erbij en naar de winkel maar dan wel met de kleine bezig blijven om hem wakker te houden. Maar moet wel zeggen dat mijn zoontje nooit echt veel overdag heeft geslapen
3 maanden geleden
Er kunnen meerdere dingen spelen..
- honger? (Fles evt ophogen tenzij die al genoeg krijgt, hapjes uitbreiden?)
- 4 maanden sprong (de een heeft hier meer last van dan de ander.. of slaapregressie)
Ik zou zelf niet adviseren om bijv slaapjes overdag korter te doen, of te rekken.. als hij moe is is hij moe, en als je rekt, krijg je een overprikkeld vermoeid kind. Slapen doet slapen opzich ;-)
Word hij altijd al zo vroeg wakker? Of is het steeds een beetje opgeschoven? En ik zie dat hij dan direct 2u wakker is.. lukt het niet om bijv voeding te geven (prikkelarm) en direct weer in bed te leggen? Op die manier doe je niet alsof de dag al is begonnen..
Of evt speentje?
Hier een prima slaper en wij hebben het volgende ritme;
6.30/7u wakker en fles
8.30-10.30 slapen
11u fles
12.30-14.30 slapen
15u fles
16-17u slapen
19u fles
19.30 naar bed en dan 23.30 een droomvoeding
Uiteraard is het geen robot en is het ene keer langer / korter dan een andere keer.. maar overall is dit het een beetje!
Wat wij merkten is dat hij ineens weer in de nacht wakker werd, en echt hongerig was. Het lukte ons eerst niet om voeding op te hogen omdat hij veel spuugt. Nu toch maar johannes broodpitmeel toegevoegd en nu lukt het om 180+6 te geven (5 flessen). En nu slaapt ie weer normaal en door.
En als ie even wakker wordt, dan geven we speentje..
Hoop dat je hier wat aan hebt, maar ieder kind is natuurlijk anders!
3 maanden geleden
Reactie op moes1
- honger? (Fles evt ophogen tenzij die ...
Ben ik met je eens! Ik ga het ook niet rekken, daar wordt het niet gezellig van hier en slaap is gewoon slaap, het zijn geen robotjes. Komt vanzelf dat ze steeds meer in het ritme komen!
3 maanden geleden
Mijn zoontje is moe rond 7 maar wil pas slapen tussen 9 en 10
3 maanden geleden
Reactie op moes1
- honger? (Fles evt ophogen tenzij die ...
Dank je wel !!
Ja ophogen van de fles gaat hier nog lastig. Hij drinkt misschien 1 a 2 flessen van 180+6, verder 150. Hapjes ben ik deze week mee begonnen, hiervoor 2 weken ziek geweest.
In de nacht komt hij nog voor 1 voeding rond half 4.
Hij heeft in de ochtend altijd gepoept, en nu wat krampjes. Misschien dat hij daardoor wakker wordt. Ik probeer inderdaad wel altijd op zijn kamertje te blijven, in het donker sussen etc.
Maar op gegeven moment gaat hij zo hard brabbelen, dat ik wel weg ga. Zijn zusje wordt anders ook wakker haha!
De nachtdles drinkt hij vaak echt helemaal leeg, dus zegt me echt dat hij het nodig heeft ook omdat hij overdag niet altijd alles opdrinkt.
Ook met een eventuele voeding rond 23/23.30 uur. Blijft hij rond 4 uur komen.
Hihi klopt ook zal vanzelf goedkomen