18 Reacties

21 dagen geleden

Ik zal de laatste fles een nestle pap fles geven. En hoeveel flessen krijgt hij overdag? En hoeveel cc?

21 dagen geleden

Hier hetzelfde maar ipv 22u fles 1 hier om 23u a 24u.. en dan fles 2 tussen 3u30 en 5u

21 dagen geleden

Reactie op Fb

Ik zal de laatste fles een nestle pap fles geven. En hoeveel flessen krijgt ...
Ik heb net afgebouwd met borstvoeding over op kunstvoeding. 4 flessen overdag 180 cc 6 scheppen. Goeie dan ga ik een pap fles proberen morgen

21 dagen geleden

Reactie op R2024

Hier hetzelfde maar ipv 22u fles 1 hier om 23u a 24u.. en dan fles 2 tussen ...
Ja lastig hè, ben dus niet de enige haha. Zo raar want 2 weken terug sliep hij een paar keer door op de fles van 22uur

21 dagen geleden

Ik zou de Nestle pyjamapapjes niet doen ivm veel suiker, hier een linkje met de uitleg https://happje.app/tips/rijstebloem-papfles-of-pyjamapapje/#:~:text=Een%20pyjamapapje%20bevat%20namelijk%20bi,%C3%A9cht%20voedzame%20producten%20zoals%20havermout. .

21 dagen geleden

Hoeveel flessen krijgt hij overdag en hoeveel tijd er tussen? En hoe groot zijn de flessen en wat eet ie nog meer? Hangt daar heel erg vanaf. Want het klinkt alsof ie ‘s nachts inhaalt.. Wij hebben al vanaf 7 maand nog maar 3 flessen. 7u 180 12u 180 18.30 210 En dan krijgt ie fruithap, boterham met boter, cracotte, soms maisfinger, warm eten.. Met water drinken zitten we nog wat te stoeien.. En is ie een keer hongeriger, dan half flesje extra overdag.. of water flesje met 1 schep voeding..

21 dagen geleden

Dit hebben wij precies zo! Al wordt het de laatste dagen wel minder. Geef nu standaard in de nacht 70 cc (60 plus 2 scheppen). Overdag probeer ik hem nu zoveel mogelijk te geven qua voeding en hapjes (geen goede drinken en eter)..

21 dagen geleden

Reactie op _Yvonne_

Ik zou de Nestle pyjamapapjes niet doen ivm veel suiker, hier een linkje me ...
Klopt ik dacht zelf misschien aan een paar scheppen rijstebloem pap erdoor te doen ipv pyjama papje

21 dagen geleden

Reactie op moes1

Hoeveel flessen krijgt hij overdag en hoeveel tijd er tussen? En hoe groot ...
Hier 3 of 4 flessen overdag van 180 9:00 13:00/14:00 En dan meestal 18:00-1900 (daarvoor dan nog zijn potje groente) En dan natuurlijk savonds laat 22-23u En 3/4 of 5u Hij krijgt overdag ook nog fruithapje + ‘s avonds gaat steeds beter met zijn groente hapje maar nog niet een volledige voeding is dat. brood wil hij nog niks van weten helaas. Ik dacht zelf ook al misschien haalt hij wel gewoon in.. zijn laatste fles is 210 cc Zou ik misschien overdag een extra fles moeten geven??

21 dagen geleden

Reactie op Sbeer88

Dit hebben wij precies zo! Al wordt het de laatste dagen wel minder. Geef n ...
Ja ik ga overdag ook maar meer proberen erin te krijgen.. blijft een beetje uitproberen

21 dagen geleden

Reactie op doortje30

Hier 3 of 4 flessen overdag van 180 9:00 13:00/14:00 En dan meestal 18:00- ...
Dat klinkt inderdaad al wel al als een prima voedingsschema.. En is het in de nacht echt voeding wat ie wil? Je kan ook proberen om daarin iets ‘af te bouwen’ en misschien is het wel soort van afleren..? Dus wel nog even die van 22/23u geven, maar die van ‘s nachts halveren, of juist steeds minder melkpoeder in de fles, zodat het steeds meer gaat naar ‘slokje water’. Heeft ie een speentje? Heeft ie wel eens volledig doorgeslapen? (Van 22-06?) want anders is het misschien ook zijn manier om slaap cyclus aan elkaar te koppelen

20 dagen geleden

Reactie op moes1

Dat klinkt inderdaad al wel al als een prima voedingsschema.. En is het i ...
Hij pikt geen speentje helaas Goed idee van dat flesje halveren of steeds een schepje minder want water wil hij ook nog niet echt. Hij heeft wel een enkele keer doorgeslapen van 22-6 of een keer van 19 tot 6.. Want bedoel je met slaapcyclus aan elkaar te koppelen??

20 dagen geleden

Reactie op doortje30

Ik heb net afgebouwd met borstvoeding over op kunstvoeding. 4 flessen overd ...
Mijn dochter krijgt 210 cc 3 flessen en laatste fles om 19:00 dan papfles. Ook hapjes enzo maar dat voed haar niet echt vandaar die 210cc.

20 dagen geleden

Reactie op doortje30

Klopt ik dacht zelf misschien aan een paar scheppen rijstebloem pap erdoor ...
Rijstebloem is licht verteerbaar. Dus hetzelfde als melk.

20 dagen geleden

Reactie op _Yvonne_

Ik zou de Nestle pyjamapapjes niet doen ivm veel suiker, hier een linkje me ...
Ggd raadde dit juist wel aan. Sommige babys hebben erge honger. Suikers krijgen ze ook wel als ze 2 zijn.

19 dagen geleden

Reactie op R2024

Hier hetzelfde maar ipv 22u fles 1 hier om 23u a 24u.. en dan fles 2 tussen ...
Ik herken dit ook. Hier om 00.30 standaard wakker en dan ergens rond 5.00 Hoe ga je daar dan de rest van de dag mee om? Ik zot enorm te stoeien met aantal flessen en hoeveelheid flesvoeding gedurende de dag. Wilde afbouwen van 5 naar 4 maar zit nu dus weer op 6.. Vandaag 1e keer overdag minder gegeven zodat hij zijn hapjes beter zou eten. Ben benieuwd wat dat vannacht doet.. maar ingewikkeld vind ik het wel. Mijn 1e kindje was zoveel makkelijker met alles haha.

19 dagen geleden

Reactie op Annastasia214

Ik herken dit ook. Hier om 00.30 standaard wakker en dan ergens rond 5.00 ...
Hier is het ochtendfles dus tussen 3u30 en 5u drinkt hij een 160 a 200ml, ik geef niet een extra fles omdat hij zo vroeg komt al om het hem niet te proberen gewoon maken 🥺 11u groentenpap min 150gr of anders geef ik nog klein flesje erna maar gebeurd zelden 15u fruitpap hetzelfde verhaal als de groentenpap 19u30 flesje 270ml 24u flesje tussen de 200 a 240ml

17 dagen geleden

Reactie op doortje30

Hij pikt geen speentje helaas Goed idee van dat flesje halveren of steeds e ...
Sorry ik had even niet meer hier gekeken.. maar lees dit maar even; https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/slaapcyclus-van-een-baby/?srsltid=AfmBOorM5yrpisX-n8JTwH1Y_Hzs8hE7qrEZ4mwZ1VaN7nWHUvtKcqEu Daar staat vanalles in! De 1 heeft wat meer moeite om een slaap cyclus te koppelen dan de ander!