23 Reacties
10 dagen geleden
Hier ook 8,5 maand en hij eet ongeveer halve boterham. Soms met moeite soms wel oké. Heeft heel lang geduurd voor het überhaupt lukte maar wij hadden dat ook met hapjes (en nu eet hij verder alles) dus zelf probeer ik te denken dat het vanzelf wel komt als ze eraan toe zijn. Weet niet wat hij verder op de dag eet maar een halve boterham vinden wij iig prima kijkend naar wat hij verder eet. Ligt het aan het kauwen van het brood dat dit ook lastig is of niet? Je kan er ook voor kiezen het even te laten en op een later moment nog eens te proberen. Oh en waar wij ook op heb proberen te letten is het moment van brood geven. Dat hij niet al vol zou kunnen zitten (door bijvoorbeeld vlak daarvoor iets anders te eten) waardoor hij het niet zou willen. Maar als je het mij vraagt zou ik je er dus niet te druk overmaken. Genoeg andere dingen te eten naast brood
10 dagen geleden
Onze jongen 8mnd eet over het algemeen heel goed. Maar brood is ook max 0,5boterham. Hierna kokhalzen en verliest interesse dus stoppen we.
10 dagen geleden
Wat je evt kan proberen is t brood te besmeren, dun laagje beleg erop. Onze jongen eet heel graag een broodje smiddags, we hebben dit wel opgebouwd hoor. Duurde zo’n 4/5wkn, eerst niks van willen weten en elke week gewoon proberen.. nu vind ie t heerlijk. Vooral met wat beleg erop, van de kleine keuken heb je spread en soort appelstroop voor 6+mnd, vind ie heerlijk! Cottage cheese, zuivelspread, pindakaas, smeerkaas kids ook trouwens.
Geef het de tijd, elke week een beetje proberen, wij geven trouwens tijger bruin, van de supermarkt, is zacht qua textuur.
Succes 😊
10 dagen geleden
Een halve boterham is best wat voor zo’n kleintje! Wat onze dochter heerlijk vindt is een wentelteefje. De boterham even laten weken in een losgeklopt ei met wat melk, daarna bakken in de koekenpan. Eventueel een beetje kaneel erop. Voedzaam en makkelijker weg te krijgen dan een boterham 😍
10 dagen geleden
Reactie op R2024
Hoe geven jullie brood? Durf dit dus niet voor verstikking:(
Ik smeer er lichtjes pindakaas over zodat het niet droog is. En echt hele kleine stukjes gesneden. Het smelt echt wel weg. Om ze goed te laten eten geef maar een maisstengel. Zo leerde mijn dochter eten. Let wel op het laatste stukje!
8 dagen geleden
Reactie op R2024
Hoe geven jullie brood? Durf dit dus niet voor verstikking:(
Ik vond dat eerst ook spannend! Maar inderdaad stukjes ter grootte van een postzegel en dan in de wang stoppen, dan gaan ze zelf kauwen. Ik ben begonnen met korstjes, heb je dat al geprobeerd?
7 dagen geleden
Reactie op R2024
Ook nog niet geprobeerd, gewoon een lange korst zo geven?
Ja inderdaad, dan kunnen ze daar op sabbelen.
7 dagen geleden
Hier ook kleintje van bijna 8 maamden. Eet ongeveer halve boterham. Ik geef reepjes in z'n hand zodat hij zelf kan leren eten. (Rapley) doet dit erg goed. Begon kokhalzend door te grote stukken maar heeft geleerd kleinere hapjes te nemen en peuzelt het nu heerlijk zelf weg. Heel fijn omdat ik zelf ook gewoon kan eten!
Fruit en groente is hier de uitdaging.