22 Reacties
4 maanden geleden
Hier tukken ze gewoon hoor :)
Ik vind wakkertijd aanhouden belangrijker dan een zogenaamde richtlijn. Mijn meisjes sliepen vanmorgen tot 7:30 en waren om 08:30 écht doodop, dan hou ik ze niet wakker hoor! Ze slapen s ochtends gewoon beter dan in de middag 🤷
VRIEND
4 maanden geleden
Ik breng mijn dochter ook gewoon eerder naar bed als ze eerder moe is. Ik zou pas naar dat soort adviezen gaan kijken als je problemen ervaart met het slaapgedrag van je kind (en er dus een aanleiding is om daar iets mee te doen). En anders lekker zo doen zoals hoe het uitkomt :)
4 maanden geleden
Sluit me aan bij de reacties. Volgens mij geldt dat soort adviezen ook pas als de kindjes wat ouder zijn (en dan is het nog per kindje anders). Nu is de wakkertijd veel belangrijker!
4 maanden geleden
Hier wakker om 7u, en sliep om 8.15 weer! En dit doet ie eigenlijk altijd, ene keer om 8u andere keer om half 9. Alles is goed en hij geeft het zelf aan.
En hij slaapt z’n andere slaapjes overdag ook goed en ‘s nachts ook. Dus het is een richtlijn, die vast werkt voor sommige baby’s. Maar over het algemeen laat een baby zich niet leiden door een richtlijn (soms best jammer want dan zou je altijd weten wat er nodig is)..
Dus volg je mama gevoel en je kind :) dat is de beste richtlijn!
4 maanden geleden
Reactie op LR13
In die adviezen staat dat als je ze voor 9:00 laat slapen ze in de ochtend ...
Hmm nouja ik geef om 6 nog wel eens een fles maar dan leg ik dr terug tot ik klaar ben om de dag te starten🫣 dan zet ik de babyfoon uit. Rond 7 is mijn oudste wel wakker dus dan gaat ze er ook ongeveer uit
4 maanden geleden
Ik heb dit geprobeerd en hier werkt het juist tegenovergesteld. Ze wordt nu om 7 uur wakker en wil dan 8.30-8.45 uur weer naar bed. Als ik dat rek schuift het ritme zo op dat ze 's avonds niet meer wil slapen of dat ze om 6 uur al wakker is. Ik laat me dus lekker weer leiden door wat ze zelf aangeeft want dat gaat top (dan slaapt ze overdag een uur of 4 en 's nachts 12 uur lang van 19 tot 7 uur.) Ze is 5 maanden/20 weken oud.
4 maanden geleden
Reactie op Son1212
Gewoon je eigen kind volgen en niet teveel naar adviezen kijken. Kan je all ...
Precies dit… ik merk aan mijn kind dat hij om 8:15/8:30 uur moe wordt, dan leg ik m op bed, hij slaapt vrijwel altijd tot 10:30/11:00. Ik snap dan ook niet zo goed waar ze die ‘wijsheid’ vandaan halen.