Advies gevraagd!
Hallo mama's en papa's!
Ik heb echt even wat hulp nodig want ik kom er even niet uit.
Mijn zoontje is inmiddels 7 maanden en vanaf 5 maanden ben ik oefenhapjes gaan introduceren. Hij kijkt altijd het eten uit mijn handen en wil het graag in zijn mond stoppen.
Echter accepteerde hij geen gepureerde hapjes. 1 lepeltje gaat erin, maar daarna gaan de lippen stijf op elkaar. Dit is tot op heden nog steeds zo. Dit geldt voor zowel groente als fruit.
Vervolgens is meneer 6 maanden. Hallo Rapley methode. Nou.. hij kijkt ernaar.. neemt een lik en gooit en speelt ermee. Als ik hem wil helpen en wil laten zien dat het in zijn mondje moet dan wordt hij boos en wederom lippen stijf op elkaar.
Wat bied ik aan? Dezelfde dingen en paar dagen achter elkaar. (Wortel, bloemkool, broccoli, spinazie, komkommer, tomaat, pompoen, banaan, kiwi, meloen)
Dan het brood eten. Dit gaat goed. Korstjes, maispuffs, soepstengels en boterham repen met boter en of pindakaas dat vind hij heerlijk.
Aan kauwen of motoriek ligt het niet.
Maar het fruit en groente.. ik weet even niet meer waar ik nu goed aan doe.
Dan de flesvoedingen. We waren zo lekker bezig. Van 5 naar 4 flessen. Kleintje werd verkouden en begon in de nacht te komen. Nouja prima dacht ik. Maar nu komt hij soms zelfs 2 keer. Ook als hij juist goed heeft gegeten qua boterham.
Hij krijgt normaliter 5x 180+6 (om de 3 uur) 7/10/13/16/19.00
Nu 00.30 en soms 04.30. En dan de rest van de dag nog.. Ik zit zo te stoeien qua hoeveelheid, hoeveel flessen.. zeker vanwege het feit dat hij alleen boterham wil eten bij ontbijt en lunch maar fruit en groente links laat liggen.
Vrijdag even advies gevraagd aan het CB.
Nou die was vooral verbaasd want waarom nog niet op de 3 flessen in 24 uur?
Ik dacht damn.. Je moest onze voorgeschiedenis is weten. (Ziekenhuis Opname, operatie, contactsleeping, en altijd veel kleine beetjes willen drinken) de verandering van 8 naar 5 vond ik al geweldig en dan hoor ik dit. Maar goed, dat ter zijde.
Haar advies: minder melk geven en de nacht verdunnen. (Minder schepjes)
Dan zou hij meer ruimte hebben om te eten.
Maar ik bied ook eerst hapjes aan voordat ik de fles geef. Dus als er 3 of 4 uur tussen zit en het tijd is voor de voeding komt eerst het hapje. Maar dat wil hij dus niet. Ook de tussenweg geprobeerd, na 2 uur maar tevergeefs. Overigens gisteren gelijk toegepast maar kwam na 00.30 (150+4l gelijk alweer om 3.30. Eerst geprobeerd weer on slaap te krijgen maar dat was niet te doen. Na de fles sliep hij gelijk verder.
Ik wil wel minder melk geven... maar als hij voedsel weigert.. hoe moet ik dat dan vorm geven? En ik wil niet dat hij tekort komt.. dusja als hij niks wilt bijv. Tijdens de avond maaltijd dan komt er wel een normale grote fles bij het naar bed gaan.
Ik vind het in ieder geval erg ingewikkeld. Hij wil wel eten..maar waarom hij het niet doet is me een raadsel. Daarom ben ik vooral benieuwd hoe jij zou omgaan met dese situatie. Wel advies kun je me geven en wat zou ik kunnen proberen?
Dit is mijn tweede kindje.
Mijn eerste dochter was super makkelijk. Vanaf 4 maanden at ze alles wat los en vast zat. En die melk afbouwen ging geweldig.
Maar dit is zo'n ander kindje.
Wat helemaal goed is natuurlijk! Hou van hem met heel mijn hart 💙. Maar ik weet even niet hoe ik deze uitdaging het beste kan aanvliegen.
Tips en tricks alles is welkom!
En natuurlijk ben ik ook benieuwd of er anderen zijn die dit herkennen!