9 Reacties

één maand geleden

Wij wilde ook heel snel een tweede kindje. Ons zoontje is van februari en nu net 7 maandjes oud. We hadden besloten om na de vakantie voor een tweede te gaan dat zou dan dus nu zijn. Maar nu denk ik zelf hmm ik wil nog wel even een paar maandjes wachten als ik zie hoeveel tijd ik aan ons zoontje kwijt ben, wat ik met liefde doe hoor, maar als ik dan nu denk al heel snel een tweede erbij ter wijl ons zoontje dan misschien net 1,5 is (als het een van de eerste keren meteen raak zou zijn) heb ik nu zo iets ik wacht nog maar even wat langer en dan wel met de kans dat het ook lang kan duren voor dat ik weer zwanger ben.

één maand geleden

Hier ook een kindje van (eind) januari. Hij is nu 8 maanden en wij hebben vorige week gezegd dat we het op z’n beloop willen laten. Niet te veel druk, maar als het komt dan komt het en is een tweede kindje meer dan welkom. Vooraf hadden we niet persé een idee wanneer we voor de tweede zouden willen gaan, maar vrij snel na zijn geboorte voelden we wel dat het leuk zou zijn als er niet te veel leeftijdsverschil tussen zou zitten. Al kan je dat natuurlijk helemaal niet plannen. Ik merk dat ik stiekem al wel weer aan het fantaseren ben over hoe het zou kunnen zijn en dat ik ergens ook wel hoop dat het snel raak mag zijn. Het heeft de vorige keer namelijk ook meer dan een jaar geduurd en ik heb ook een miskraam gehad. Wat ik wel heel spannend vind is hoe het allemaal zou gaan. Ik heb namelijk een hele fijne zwangerschap, bevalling en kraamweek gehad waardoor ik ergens bang ben dat het een tweede keer alleen maar tegen kan vallen… mijn hoofd gaat dus ook wel alle kanten op, haha! Ik ben tevens ook nog maar twee keer ongesteld geweest na de bevalling. Inmiddels duurt mijn cyclus al 90 dagen dus zo’n vaart zal het ook nog wel niet lopen. 😅

één maand geleden

Bij ons heeft het ook lang geduurd voor dat we zwanger raakte. Heb een bbz gehad hierdoor heb ik nog maar 1 eileider. Ben uit eindelijk zwanger geraakt via het ziekenhuis. Wij hebben de voor en tegens tegen elkaar weg gestreept. Hierdoor gesloten om voor een 2de gaan. Ben ook 34 jaar.

één maand geleden

Ik wil even zeggen: het is niet omdat het bij de eerste even heeft geduurd, dat het ook zo lang gaat duren bij de tweede: hier 1 jaar bij de eerste en 3 maanden bij de tweede. We kennen een koppel 14 maand bij de eerste en na de eerste poging zwanger van de tweede. Hou ermee rekening dat dit ook kan. Ik was 39 toen ik de tweede kreeg, dus je bent nog maar 34 jaar 😉😘 Als je u nog niet hersteld voelt, zou ik toch nog even wachten. Twee kinderen onder de 2 jaar is pittig heb ik me laten wijsmaken. De WHO adviseert ook een langere periode te wachten voor uw gezondheid.

één maand geleden

Het belangrijkste is dat je een keuze maakt waar jij je goed bij voelt. Maar je weet nooit hoe de toekomst eruit komt te zien.

één maand geleden

Ik denk dat vooral je gevoel goed moet zijn. Als je het gevoel hebt dat je nog niet volledig herstelt bent is het denk ik goed om nog even te wachten. Met je leeftijd heb je nog wel de ruimte. Je vruchtbaarheid loopt niet ineens binnen een jaar af. Je weet het sowieso nooit. Ik wilde zelf ook 2 kindjes. Ben vorige week 39 geworden. Mijn dochter is nu 7,5 maand. Maar ik heb een zware zwangerschap gehad (voor dochter ook 2 miskramen), bevalling was niet fijn en daarna een postpartum depressie. Ik ben lichamelijk ook echt nog niet goed herstelt. Ik zit nog compleet in de herstelfase met alles. Ik merk ook dat ik ontzettend moe ben, dochter is laatste weken s nachts in de weer. Dus een tweede zou ik nu nog niet trekken. Ik denk dat het voor nu ook niet verstandig zou zijn. Ook al zit mn leeftijd me tegen. De kans is bij ons groot dat een tweede er niet komt (mijn man, 9 jaar ouder, wil op dit moment ook echt niet). Je hebt het niet altijd voor het kiezen.. Maar goed ik ben blij met 1. En ik probeer van haar te genieten en daar nu op te focussen. Wat wel grappig is is dat het bij mijn moeder totaal anders was. Zij was 9 weken na mij alweer zwanger. En vond het geweldig allemaal. Dus kijk vooral naar waar je aan toe bent (in combinatie met een beetje verstand ;))

één maand geleden

Wij hebben besloten het gesprek weer te openen als de kleine 1 is, en ik merk dat dat me rust geeft. Partner is een stuk ouder en wil niet te lang wachten met een 2e, en ik ben dat met hem een maar ik voel me nu pas weer een beetje mezelf (kracht komt langzaam terug, hormonen voelen weer wat meer op orde, werk thuis balans begint zijn weg te vinden). Toevallig las ik dit laatst: 30 procent binnen 3 maanden in verwachting, 70 procent binnen een half jaar en ruim 80 procent na een jaar. Na 2 jaar is 90 procent zwanger. Als er verder niks medisch is geconstateerd is bovenstaand dus wat je gemiddeld zou kunnen verwachten. Ik vond de zwangerschap zelf erg pittig en last van bekken klachten, dus ik ga nog eventjes genieten van mijn lijf dat van mij is en dat ik zonder pijn mijn uk gewoon kan optillen 😅 Als je lijf er nog niet aan toe is zou ik daar zeker naar luisteren. 2/3/4/5 extra maanden maken voor je zwangerschapskans denk ik niet mega veel uit maar voor jou lijf kan het mogelijk een wereld van verschil betekeken. Sterkte!

24 dagen geleden

Ik ben zelf ook 34 en heb samen met mn vriend weer een kinderwens. Onze baby Is nu 8 maanden oud. Wat mij tegenhoud is stress. De laatste tijd stress ik enorm. Ook heb ik nog steeds last van mijn bekken. Dus we wachten nog een paar maandjes af. Als onze dochter 1 is (feb 2025) dan willen we wel weer proberen voor een tweede.

23 dagen geleden

Dankjewel voor het delen van jullie afwegingen! Karien heeft gelijk dat het niet gezegd is dat een tweede ook lang gaat duren. Dat heb ik meermaals in mijn omgeving gezien dus ben ik mij juist bewust van. Dus enerzijds niet te lang willen wachten want stel dat het weer lang(er) duurt. Anderzijds wat als het wel heel snel lukt. Is dat dan oké? Het hersteld voelen vind ik een lastige. Voor de kinderwens liep ik meerdere halve marathons per jaar. Is sowieso de vraag of ik daar nog naar terug ga/wil haha. Ik denk dat we het komende maanden op zijn beloop gaan laten en als onze dochter 1 jaar oud is, dan wat beter in de gaten houden met ovulatie etc.