14 Reacties
4 weken geleden
Volg.Hier precies hetzelfde helaas
Wij hebben later naar bed al geprobeerd een paar dagen. Maar ik dat werkt niet
4 weken geleden
Ik denk ook dat ze wel moe is.. en ze slaapt gelijk als we haar naar bed brengen dus lijkt dan ook echt moe
4 weken geleden
Hier een goede slaper, dus zelf geen ervaring mee, maar lees het volgende op internet:
Factoren als temperatuur spelen ook een rol (te koud of te warm), voeding (als de laatste voeding om 18.00 uur is geweest is het wel logisch dat je kind honger heeft om 05.00 uur) en gewenning. In de zomer kan het eerste daglicht je kleintje al doen waken, zorg dus ook voor een donker kamertje.
Hoeveel graden is het op haar kamer en wat heeft ze aan? Kan het zijn dat ze het te warm of koud heeft?
En aangezien ze om 18.45 naar bed gaat, zou honger wellicht ook een reden kunnen zijn. Krijgt ze nog melk voordat ze gaat slapen? Als jullie om 17u eten, is wat yoghurt om 18u misschien nog een optie?
Rond de sprongetjes sliep onze dochter vaak wel wat minder en was ze vroeg wakker. Ik zette vaak een flesje water in haar bed en met het drinken tutterde ze zichzelf vaak weer in slaap, misschien is dat nog een optie?
iig veel succes 🍀
4 weken geleden
Reactie op mamaaa97
Helpt het misschien om haar avonduur te verlaten?
Ze adviseren vaak juist om het te vervroegen. Vroeg wakker is vaak een teken van oververmoeidheid, dus om dat te voorkomen zou je een bedtijd van 18.00 uur kunnen proberen.
Wij doen haar ook vaak om 18.00 uur naar bed, omdat zij vaak van 10.00 tot 12.00 uur slaapt en dan echt lang wakker is.
Langer wakker houden voor de dut lukt momenteel niet, omdat ze slechte nachten maakt door verlatingsangst.
4 weken geleden
Reactie op Newmom20243
Ze adviseren vaak juist om het te vervroegen. Vroeg wakker is vaak een teke ...
Denk dat het wat afhankelijk is van kind tot kind dan ☺️ Hier gaat ons zoontje pas slapen om 20u, vroeger krijgen we hem er niet in. Hij slaapt dan ook tot 8u 's ochtends. Zijn dutje doet hij van 13u30 tot 16u ☺️
4 weken geleden
Reactie op mamaaa97
Denk dat het wat afhankelijk is van kind tot kind dan ☺️ Hier gaat ons zoon ...
Bij jou is vervroegen dan ook niet nodig als je kindje pas om 8u wakker wordt en logisch dat ie niet eerder slaapt dan 20u als hij pas om 16u wakker is.. maar teken van vroeg wakker worden kan idd liggen aan oververmoeidheid.. dus dan is bedtijd vervroegen wel een optie
4 weken geleden
Reactie op Mommy-to-be90
Bij jou is vervroegen dan ook niet nodig als je kindje pas om 8u wakker wor ...
Ja ieder kind heeft gewoon zijn eigen ritme denk ik dan ☺️ Je kan maar proberen wat lukt. Dit is het ritme van ons zoontje en daar kunnen we niks aan veranderen, al zou het soms handiger zijn als zijn dut niet de volledig middag in nam 😂
4 weken geleden
Reactie op mamaaa97
Ja ieder kind heeft gewoon zijn eigen ritme denk ik dan ☺️ Je kan maar prob ...
Nou zou een moord doen voor een x uitslapen tot 8u 😅 snap dat het in de middag lastig is, maar je hebt iig wel een hele ochtend dat je lekker op pad kunt! Ieder kind heeft idd het eigen ritme, al pas ik haar slaapjes wel eens aan naar mijn ritme, maar heb dan ook geen lastige slaper behalve dat ze tussen 6 en 7 wakker is.. ook in t weekend helaad maar is ook logisch want dat zijn ook de tijden doordeweeks uit bed moet als wij moeten werken
4 weken geleden
Ik volg. Hier al maanden 5:00. Waardoor 1 slaapje niet echt lukt. Doen een powernap in de ochtend
4 dagen geleden
Te lang slaapje overdag zorgt voor een vroege vogel. Kort het slaapje eens in.
Is het warm genoeg op de slaapkamer? 5 uur is het koudste punt van de nacht. Misschien dat het daar ook aan ligt.
Succes!