16 Reacties
één maand geleden
Mijn zoon clustert savonds. Hij krijgt rond 18.00 250 ml. Die eet hij vaak in 2 keer. Dan na die 2e keer valtie in slaap tussen 18.30 en 19.00 en dan wordtie weer wakker. Net om 19.30. Dan geef ik m 90 ml. Gister kwam hij tot 22.00 elk uur. Elke keer geef ik m dan 90ml. Snachts sliep hij door. Tot vanmorgen 05.45. Toen een volle fles gegeven en toen moest ik m wakker maken om 08.00 om m'n oudste naar school te brengen. Mijn zoon is ook 7.5 maand. Hij eet meer savonds als hij naar de opvang is geweest omdat hij daar ook minder drinkt.
één maand geleden
Reactie op DaniML89
Mijn zoon clustert savonds. Hij krijgt rond 18.00 250 ml. Die eet hij vaak ...
Joh! Dat is fijn om te lezen, ik denk dat het misschien te maken heeft met dat ie zo bewegelijk is en daardoor meer verbrand en meer nodig heeft ofzo. Maar hij drinkt die twee flessen echt achter elkaar weg 😂
één maand geleden
Fijn te lezen dat onze dochter niet de enige is.🤭 Ze heeft om 19.00 210 ml gehad en nu net weer 90 ml. Nu in slaap gevallen dus die laatste 90 was ook nog echt nodig. Vanaf morgen willen we een papfles proberen in de avond, misschien vult dat wat meer.
één maand geleden
Als ik dit lees, lijkt het wel of ik mijn kind ondervoed 🫣
Zij krijgt in de ochtend 180+6, fruithap tussendoor, lunch een boterham en fles 90+3, soms tussendoor nog een fles 90+3, in de avond groentehap en nog 180+6.
Als jullie nog zo veel/grote flessen geven, is het misschien goed om meer vaste voeding te geven?
één maand geleden
Misschien dat je je baby als ontbijt een papje kan geven? Wij doen dan 200 ml flesvoeding in totaal met 25gram olvarit. Zitten veel vezels in en wij hebben het gevoel dat hij daar aardig vol van raakt.
één maand geleden
Reactie op Isabel_90
Zij krijgt in d ...
Jaa, daarom ben ik ook zo zoekende. Het lijkt mij ook erg veel 😂 hoor wel vaker dat jongens meer eten dan meisjes. Die van ons is ook niet erg zwaar, dus soms denk ik ook dat hij het nodig heeft.
Maar ga inderdaad even experimenteren met pap. Brood eten lukt hier ook niet zo goed nog.
één maand geleden
Reactie op Simone MA
Heb je dat opgebouwd of in eens gegeven?
Opgebouwd. Wij zijn met 4.5 maand al met rijstebloem begonnen en bij 6 maanden de ochtendfles de fijne granen doorheen gedaan. Staat ook op de verpakking. Door de fles doe je dus 12.5 gram (3 scheppen). Je hebt wel andere nummer nodig voor de speen anders gaat het er niet door.
één maand geleden
Mijn zoon eet ongeveer even veel. CB vond dat we nog veel te veel melk gaven maar hij lijkt het echt nodig te hebben. Ook enorm bewegelijke baby, zit geen seconde stil en ook in de nacht gaat hij heel zijn bed nog door. Slaap wel ook door gelukkig.
7u 180+6
10u twee stuks fruit
11/12u 180+6
13u boterham zonder korst
15/16u 180+6
17u avond eten ong 250gram
19u 210+ 7 en soms dan nog 90+3 daar achteraan of na een uurtje
één maand geleden
Reactie op Isabel_90
Zij krijgt in d ...
Dit dacht ik ook
Onze heeft ineens ook belachelijk honger. Dronk nooit veel, maar ook bezig met rollen/beginnend tijgeren. Hij krijgt eerst 200mg olvarit Avondeten of zelfgemaakt. Soms nog wst van onze avondmaaltijd en daarna nu kog eem fles van 150-180. Daar moet ie het mee doen. Overdag 150, 100, 150. Fruithap van 100 en 1.5 boterham vandaag
Merk wel dst ie rond 4ren hongerig is. Dus daar wel zoekend.
één maand geleden
Reactie op Simone MA
Heb je dat opgebouwd of in eens gegeven?
Hier ook pap in de ochtend 180 + 6 schepjes + 10 gr 8 maanden bio pap van de Ah . Zou je gewoon kunnen proberen , vult lekker. Onze baby drinkt het zelfs niet altijd op
één maand geleden
Vraagje... pas sinds kort drinkt onze kleine man flinke flessen kv. Maar ik had altijd gelezen dat je eigenlijk niet meer dan 200ml per keer moet geven tot 1 jaar ivm grootte van zn maag. dus geef hem nooit meer dan 180+6 met 7.5 maand . Maar hoe kijken jullie daar tegenaan? Lees soms 210 of zelfs 250.
één maand geleden
Reactie op roosjaaa
Vraagje... pas sinds kort drinkt onze kleine man flinke flessen kv. Maar ik ...
Ik zou kindje volgen, die van mij heeft echt niet genoeg aan 180 voor t nacht. Hier geef ik 210 plus schepjes