Dag lieve allemaal!
Even een voedingvraagje, ik merk dat onze zoon meer voeding nodig heeft. Hoeveel kan ik hem geven als laatste fles voor dat hij naar bed gaat? Wat is jullie ervaring ? (Kunstvoeding)
We hebben altijd met difrax S-fles gewerkt en die gaat tot maximaal 250 ml. Gisteren nam hij eerst 210+7 en toen moest ik nog 90+3 erbij geven, daarna sliep hij wel meteen.
Vanavond is hij echt nog aan het brabbelen en zingen na die eerste fles en kijkt hij me echt aan van; uhhh dat is niet genoeg hoor 🤔😆
Na die tweede fles slaapt hij meteen …
Hij is nu 7,5 maand en flink aan het rollen een oefenen met tijgeren/kruipen. Dus ik denk dat ie het ook nodig heeft.
Ik vraag me af wat jullie doen qua voeding overdag en vooral de laatste fles en welke fles gebruiken jullie? Iemand ook ervaring met de s-fles die is overgestapt naar een andere variant ?
Als ik hem zou volgen kan hij dus z’n laatste fles van 385 ml geven? Lijkt mij echt inmens veel ineens.
Gisteren probeerde ik meer aan te bieden overdag, maar dan heeft alsnog die twee flessen in de avond nodig. Vandaag is hij op de opvang geweest en minder flessen gehad denk ik.
Kan het kwaad zoveel in 1x ?
Dit is nu ons schema
7:00 210+7
9:00 fruithap (4 eetlepels)
9:30 slapen
11:00 180+6
12:00 brood + water en 90+3
13:30 slapen
14:30 180+6
16:00 slapen
17:00 avondeten (4eetlepels ) + water + 90+3
18:30 210+7 en dus nu nog een fles van 90+3