19 Reacties
2 jaar geleden
Toevallig net naar de HA gebeld voor een implanon :)
Ik geef borstvoeding, dus sterkere pil is uitgesloten. En met de tweeling-chaos durf ik mezelf niet te garanderen dat ik de minipil goed genoeg slik om het betrouwbaar te houden.
Spiraal was ook een optie, maar heb eerder de implanon gehad en was daar erg tevreden over, dus ga dat nu weer doen. Kan het idee van iets in mijn baarmoeder even niet meer handelen 😂 (Spiraal ook eerder gehad hoor, maar het staat me gewoon effe heel erg tegen)
Maar misschien wel even wat condooms tussendoor ter overbrugging tot de implanon erin zit. Fulltime condooms gaat m echt niet worden. We hebben die dingen 13 jaar geleden al afgezworen, wat een rot dingen hahaha
2 jaar geleden
Toevallig vanochtend inderdaad ook de verloskundige gebeld voor een implanon
Werkt voor 3 jaar. Pil lange tijd geslikt, maar had daar nogal veel last van misselijkheid na het slikken.
Condoom werkt niet voor ons 😅
2 jaar geleden
Tussen mijn twee zwangerschappen in een hormoon spiraal gehad. En wil het over tijdje ook weer laten plaatsen. Ik vond het zelf erg fijn, plaatsen was eigenlijk niet pijnlijk (kon het bij mijn verloskundige laten doen, dus voelde wat vertrouwder ook) eerste 6 á 8 nog wel wat bloed verlies gehad. Maar daarna niet meer
2 jaar geleden
Hier godszijdank nooit meer aan hormonale anticonceptie. Eigenlijk alleen maar nadelen op korte en lange termijn in alle opzichten.
Ik heb tot de tweede daysy gebruikt. Dat werkte hier prima.
Nu klaar met kinderen krijgen en man laat zich knippen. Tot die tijd condoom.
2 jaar geleden
Ik ga voor de minipil (ivm borstvoeding). Heb dat bij de eerste geslikt en ging prima, zitten minder hormonen in. Normale pil kreeg ik wel snel last van moodswings, moet zeggen bij de minipil viel dat mee! De minipil slik je gewoon altijd door, geen stopweek en altijd op de zelfde tijdstip
2 jaar geleden
Ik ga niet meer aan de hormonale anticonceptie! Altijd spiraal gehad, vond ik geweldig. Maar bleek achteraf mega cystes op mijn eileiders van te krijgen.
Ik denk dat ik de nieuwste Apple Watch ga aanschaffen zodat deze mijn temperatuur kan meten. Dan via Apple Health of Natural Cycles mijn cyclus bijhouden…
Maar goed, ongelukje zit wel in een klein hoekje. Dus super zeker over dit plan ben ik nog niet haha!
2 jaar geleden
Ik denk dat ik weer voor de mirena ga.. 10 jaar gehad (2x)
De pil werkt bij mij niet, koperspiraal geen optie ivm hevige menstruatie en een staafje in de arm zie ik eigenlijk niet echt zitten..
2 jaar geleden
Ik had voor m’n zwangerschap altijd de normale pil…. Ik kreeg daar migraine van dus wilde dat niet nog een keer een een spiraal wil ik nu niet laten plaatsen omdat wij waarschijnlijk binnen 3/4 jaar voor een 2e willen gaan. Iom de huisarts heb ik nu de mini pil. Geen migraine gelukkig, hele lichte doorbraak bloeding 1a 2 dagen (lichte spotting) dus verder wel tevrede mee. Volgens de huisarts is deze net zo betrouwbaar als de normale pil 👌🏻 enige is wel dat m’n libido verlaagd is 😵💫
2 jaar geleden
Hier Daysy en condoom gebruikt voor de laatste zwangerschap. Want wilde geen hormonen meer.
Nu gaat vriend in juni geholpen worden dus tot die tijd met condoom. Geen hormoon die meer in mijn lijf komt. Troep.
2 jaar geleden
Ik was eerst heel stellig dat ik geen hormonen meer wil, maar nu toch weer overstag. Ik wil gewoon zekerheid en niet (weer) een ongelukje. Vanmiddag een mirena spiraal laten zetten.
Mijn menstruatie is nog niet terug geweest, alhoewel ik sinds gisteren al krampjes heb (dus misschien komt het er toch aan?). Ik merk dat ik het best spannend vind…
Hoe ging het plaatsen van de spiraal bij jullie? Last van bijwerkingen? Ik hoop in ‘balans’ te blijven en ook dat mijn bv hetzelfde blijft..
2 jaar geleden
Reactie op Zweedsebaby
Ik was eerst heel stellig dat ik geen hormonen meer wil, maar nu toch weer ...
Ik heb een paar weken geleden een mirena laten plaatsen. Was even pijnlijk maar ook weer zo gepiept. Ik heb niets gemerkt in mijn productie, gelukkig. Ook geen andere bijwerkingen.
Succes vanmiddag! Geen zorgen over maken, het is zo gebeurd.
2 jaar geleden
Ik heb voor t eerst een koperspiraaltje. Nu ons tweede zoontje er is weet ik niet of ik nog een keer zwanger wil worden. Dus met deze oplossing geen hormonen, mochten we dan over een tijd besluiten om voor een derde kindje te gaan kan ie er gelijk weer uit! Geen gedoe met “afkicken” van hormonen. Het plaatsen van de spiraal was overigens pijnvrij! Was hier heeeel zenuwachtig voor maar was zo gepiept