33 Reacties
9 maanden geleden
Ik heb jaren niks gebruikt ivm deze grote kinderwens. Daarbij kwam voor mij elke maand heeeel veel pijn tijdens het maandelijkse feest. Ben normaal echt voorstander van niks gebruiken, maar ik wil ook echt niet meer elke maand dood gaan van de pijn. Dus ga erna wel met de dokter om de tafel om te bespreken wat de beste optie is..
9 maanden geleden
Mag ik vragen hoe en met wie jullie het gesprek aan zijn gegaan over sterilisatie? Het lijkt mij een best heftige ingreep, maar als ik toch een spoedkeizersnede krijg zou ik het wel graag willen.
Als ik vaginaal beval is het plan om na 6-8 weken een mirena spiraal te plaatsen. Die had ik voor mijn eerste zwangerschap ook en daar werd ik niet ongesteld mee en dat is een groot pluspunt voor me. Nouja, na een tijdje kijken of we het definitiever willen maken want ik wil niet meer kinderen.
9 maanden geleden
Reactie op Nietje
Mag ik vragen hoe en met wie jullie het gesprek aan zijn gegaan over steril ...
De gynaecoloog begon er zelf over. Ze zou dan de eileiders afbinden. Dus geen veertjes o.i.d. want dat wil ik niet.
De vraag over sterilisatie werd mij bij mijn laatste bevalling gesteld tijdens een spoedkeizersnede terwijl ik op de rand van de OK tafel zat. Geen goed moment!
Mar goed, mocht het nu weer een ks worden, dan doe ik het. Zitten wel kosten aan. Beetje jammer.
9 maanden geleden
Reactie op Raeven
De gynaecoloog begon er zelf over. Ze zou dan de eileiders afbinden. Dus ge ...
Dankjewel voor je antwoord! Ik heb deze keer geen controles bij de gynaecoloog dus dat maakt het lastiger. Op de rand van de o.k. tafel lijkt mij ook wat bruut, zeker als je de wens niet hebt uitgesproken..
9 maanden geleden
Ik wil geen pil meer. Mijn emoties waren ook heel erg afgevlakt door de pil en ik was snel geïrriteerd.
Daarna koperspiraal genomen. Ik wilde geen hormonen meer omdat ik bang was dat dat ook een negatief effect zou hebben op m'n humeur.
Na 5 jaar moest m'n spiraaltje er uit en zouden we kijken of zwanger raken zou lukken. MAAR die 5 jaar hebben we nooit gered. Na 4 jaar met spiraal was hij verzakt en ben ik zwanger geraakt. Iets eerder dan gepland maar helemaal prima.
Daarna condooms / voor het zingen de kerk uit. Een 2e was namelijk ook welkom.
Inmiddels zwanger van nr. 2. M'n vriend heeft gezegd dat hij er eventueel wel een knoop in wil leggen na deze bevalling. Een 3e zit namelijk niet in de planning.
9 maanden geleden
Ik ben vandaag 38+4 en heb niet zo’n zin meer in gemeenschap🫣dit is overigens ons laatste kindje.
Mijn man is er nu letterlijk al mee bezig 🤣 “maar nu kan ik nooit meer normaal seks hebben”
Dan bedoelt hij zonder condoom of voor t zingen de kerk uit.
Heb gezegd geen anticonceptie te willen meer gelet op de invloed die dit heeft op mijn emoties. Maar ik overweeg weer een spiraaltje te nemen. Maar dat deel ik hem nog niet mede, want geen zin in gezeik als ik me toch bedenk
9 maanden geleden
Wij gaan voor de sterilisatie bij manlief 😊 (ik heb hem even moeten overtuigen, maar ik wil geen hormonen of spiraal meer dus hij is aan de beurt 😅)
9 maanden geleden
Ik weet ook nog niet wat ik ga doen. Heb PCOS en via een langdurig traject zwanger geworden, heb zelf geen cyclus. Risico is straks weer geen cyclus en hierdoor heb ik last van cystes waardoor ik al 2 keer geopereerd ben, maar kies ik voor anticonceptie dan zit ik weer aan al die hormonen, wat naar mijn idee het PCOS heeft aangewakkerd. Overigens ook geen wens voor een tweede dus ja wat is wijsheid 🤷♀️ ik ga nog in overleg met de gynecoloog
9 maanden geleden
Reactie op BibsBibi
Ik ben vandaag 38+4 en heb niet zo’n zin meer in gemeenschap🫣dit is overig ...
Het is helemaal oké dat je geen zin meer hebt in gemeenschap. Ik vind het vrij heftig dat je gezeik zou krijgen als je geen hormonale anticonceptie meer wil, het is jouw lijf. Gelukkig kan je man dit heel goed zelf oplossen, als hij graag seks wil zonder condoom.. ✂️. Tenzij jij dan nogsteeds geen seks wil zonder condoom, want dat kan natuurlijk.
4 maanden geleden
Hey mama, ik kwam je topic tegen.
Voor mijn zwangerschap slikte ik ook de pil maar uiteraard van de pil was ik niet de gezelligste. Alles voelde droog aan. Mijn huid, mijn slijmvliezen. Het kwam echt door die hormonen.
Toen zei mijn vriendin ‘waarom neem je dan geen koper spiraal’? Dat heeft zij ook gedaan omdat zij niet meer tegen die hormonen kon. Dus heb ik een afspraak gemaakt voor een spiraal. En tot nu toe bevalt het mij goed, het zetten was appeltje-eitje en ik voel me ook goed, geen last van stemmingswisselingen.
Tevens zag ik dat jij zit na te denken over de prikpil, daar zit hormonen in dus denk daar even goed naar, wellicht valt het jou goed maar je moet vooral zelf kijken wat jij zelf fijn vindt. Ik ken mensen om me heen die doorgaans jarennnn lang de prikpil gebruiken als anticonceptie maar zij hebben er geen last van.
Maak eens een afspraak bij je verloskundige om te vragen naar wat meer mogelijkheden en uitleg. ☺️ Succes mama.
4 maanden geleden
Ik wil ook geen hormonen meer. Ik ben al tien jaar hormonen vrij. Ik heb een regelmatige cyclus dus ik bereken mijn ovulatie. Tijdens de ovulatie (voor de veiligheid reken ik een dag voor en na extra) doen we het met condoom en de rest van de tijd zonder condoom. Als je dat te spannend vind zou ik zeggen een koperspiraal. Geen hormonen en je cyclus blijft. Een vriendin van mij heeft koperspiraal en die is er heel blij mee.