6 Reacties

11 dagen geleden

Ik vond het bij m’n eerste ook spannend (kunnen zij hem wel troosten? Kunnen ze hem wel in bed krijgen? Wat als de baby oververmoeid raakt?) maar ervaring leert dat het echt goed komt! Waarschijnlijk doen je schoonouders dingen anders, maar uiteindelijk gaat elke baby wel slapen en laat elke baby zich op verschillende manieren troosten

11 dagen geleden

En het is echt niet erg als de baby een keer “anders” naar bed gaat (later, ander ritueel) etc

11 dagen geleden

Lekker gaan en genieten van elkaar! Is ook zo belangrijk. Het zal een beetje raar voelen in het begin en het zal misschien voelen als spijbelen , maar Je schoonouders hebben ook een kind of meerdere kinderen met succes grootgebracht. En als je kleine gaat huilen, is dat maar zo. Ze kunnen dat vast handelen. Handig om misschien aan te geven welk avondritueel jullie gebruiken en wat jullie doen als de kleine huilt. Of je vraagt voor je eigen gemoedsrust om de zoveel tijd een update. In ieder geval veel plezier en geniet, het komt vast goed!

11 dagen geleden

Eerst vond ik dit ook een ding. De eerste keer een avond weg was ze nog wakker toen we thuis kwamen om 23.00😂 Maar wij gaan er maandelijks gewoon lekker op uit, slaapt ze dan een keer anders, dan is dat maar zo. Soms gaat ze ook bij schoonouders de nacht in en moeten we haar nog naar huis vervoeren. Zolang ik de andere dagen maar het ritme erin houd, gaat ze er tot nu toe niet slecht op.

11 dagen geleden

Wij zijn voor het eerst gisteren samen weer weggeweest en schoonouders hebben opgepast. Ze is een moeilijke slaper maar ze had gewoon geslapen. Ze was weer wakker toen wij kwamen en zat bij mijn schoonmoeder vrolijk op schoot en het ging dus heel goed. "Gewoon" loslaten dus, het komt vast goed.

11 dagen geleden

Ik herken het… ben zelf nog niet weg geweest samen met me vriend en de kleine is bijna 11 weken. Ik zei ook tegen me vriend van misschien moeten we een keer gaan zodat de kleine kan wennen aan het feit dat mama of papa niet altijd in de buurt is en heb het er nu al lastig mee. 😅 Ik denk gewoon loslaten en afspreken dat als het niet gaat of als ze je kindje binnen x tijd niet stil krijgen dat ze dan bellen.