9 Reacties

4 maanden geleden

Je zou misschien kunnen ophogen met de fles mijn meid die liet als eerste de fles van 3:00 zegmaar los en ging ze doorslapen maar die krijgt ook een fles om de 4 uur

4 maanden geleden

Ik zou idd zoals hierboven staat de flessen wat ophogen. Mijn zoontje is 18 weken en drinkt overdag 4 flessen van 180ml en 1x 150 gram groentepap. 'S nachts heeft hij geen flessen meer nodig, hij slaapt van 21u30/22u tot 8u/8u30

4 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Ik zou idd zoals hierboven staat de flessen wat ophogen. Mijn zoontje is 18 ...
Wat voor groente pap?

4 maanden geleden

Reactie op chaichai

Wat voor groente pap?
Tot nu toe wortel met aardappel, vandaag ga ik starten met zoete aardappel

4 maanden geleden

Heb je al een grotere speen op je fles geprobeerd? Hielp bij ons heel goed voor meer drinken

4 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Ik zou idd zoals hierboven staat de flessen wat ophogen. Mijn zoontje is 18 ...
Oja, hij drinkt trouwens ook om de 3 uur

4 maanden geleden

Hier hetzelfde... heel pittig. We proberen nu de voedingen uit te stellen nachts en niet direct drinken te geven naar te troosten.

4 maanden geleden

Toen onze kleine standaard zijn flessen leeg dronk zijn we naar 180+6 gegaan. Hij kreeg 120+4 om: 6-9-12-15-18-21-00-3 Zitten nu op (ook toen we 150+5 deden volgens mij, misschien ook nog 00:00) 6-10-14-18-21/22 De eerste keer bij ons dat de nacht voeding (03:00) er tussenuit viel was omdat ik (en de kleine dus ook) door de nacht wekker heen sliepen 😅 werd uur later wakker en ben toen wakker gebleven tot de ochtend omdat ik dacht is mijn kind niet stuk. Toen wel nog een tijd om 00:00 gedaan en dan grote fles, in het begin werd hij dan om 4/5 wakker en dat hebben we steeds iets verder op weten te rekken todat het 6 uur sochtends werd, maar daar gingen idd wel tijdje overheen. Wat bij ons hielp om het ritme aan te passen was om de fles van 9 wat uit te stellen omdat hij begin vd dag nog een blij ei is en wat minder erg vond om te wachten? En dan per fles te kijken of je steeds iets uit kan stellen zodat je op een gegeven moment naar je ideale aantal flessen gaat. Hier is uiteindelijk die van 18:00 er tussen uit gevallen omdat we de flessen overdag genoeg hadden opgeschoven dat hij anders dubbele fles om 18:00 zou hebben zeg maar haha. Ik vond dit ook enorm zoeken. Maar geeft wel rust wat minder flessen, leef je iets minder van voeding tot voeding. Hier werd hij snachts trouwens ook wel eens wakker van een natte broek ipv trek dus dat zou je ook nog kunnen proberen (deed dan wel in de slaapkamer verschonen zodat hij niet weer helemaal het huis door gesjouwd hoefde te worden naar de commode) Succes! En anders misschien toch even overleggen met het CB, die van ons zijn heel prettig aan de tel met dit soort vragen.

4 maanden geleden

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. Mijn zoon 17 weken dringt al maanden om de 2 a 3 uur een fles. Nu standaard om de 3 uur. Dus dit is winst. Meer laten drinken.. hoe dan? Want wat als hij niet meer wil? Jij krijgt bij mij tussen 07 00 en 00 00 6 flessen van 150 ml. Maar drinkt heel wisselend. Vaak maar 110 ml..soms meer of zelfs minder. Heb ook eens 5 flessen geprobeerd in deze tijd maar daar gaat hij niet meet van drinken. Komt ook voor nachtvoedingen ca. 2 keer. Tijden wisselend, totaal geen ritme. Ik geef BV. Ik denk gewoon volgen van je kindje.. hij geeft vanzelf wel aan wanneer hij het weer anders wil. Ik ben iig dankbaar voor om de 3 uur. Beter dan elk 1.5 uur waar we ruim 3 maanden aan moesten voldoen.