8 Reacties

4 maanden geleden

Heeft hij wel al eerder een fles gehad of is de fles voor hem nieuw?

4 maanden geleden

Reactie op Sproet

Heeft hij wel al eerder een fles gehad of is de fles voor hem nieuw?
Toen hij 2 maanden oud was heb ik 3 keer flesvoeding gegeven daarna niemeer..

4 maanden geleden

Onze meid weigerde ook opeens de fles met 4 maanden. Wij gebruikten dr Browns en zijn overgestapt op de Lansinoh fles en die pakte ze gelijk na weken lang weigeren.

4 maanden geleden

Wij hebben het fles weigeren gehad toen ze 3 maanden was, daarvoor ook maar af en toe eens een flesje gegeven met afgekolfde moedermelk. Het flesje van WeToo werkte hierna als enige maar ook pas na meerdere malen proberen. Even volhouden 🤞🏻

4 maanden geleden

Zelf geen ervaring mee, maar zie veel de tip voorbij komen om naar een preverbaal logopedist te gaan! Misschien via cb even laten door verwijzen?

4 maanden geleden

Reactie op mervekalac

Toen hij 2 maanden oud was heb ik 3 keer flesvoeding gegeven daarna niemeer ...
Het kan zijn dat je kindje hierdoor nog niet weet hoe hij uit een flesje moet drinken. Babies verliezen tussen week 10-12 hun zuigreflex. Als je ze daarvoor nog niet regelmatig hebt laten wennen aan een fles hebben ze daar meer moeite mee op latere leeftijd. Tip: koop de prematuurspeen van het flesje, die zijn vaak zachter en makkelijker om mee te leren drinken. Daarnaast hebben veel babies van 4 maanden last van drinkregressie, omdat ze de wereld zo interessant vinden en willen ontdekken ipv drinken.

4 maanden geleden

Wij hadden ook een flesweigeraar. Had eerst de dr Brown fles, overgestapt op de Lansinoh en die pakte hij goed na oefenen. We zorgden er ook altijd voor dat mijn man dan de fles gaf want bij mij wou hij hem sowieso niet (weet dat er iets lekkerders te halen valt😜)

4 maanden geleden

Schakel een lactatiekundige in, die kan meehelpen/ mee kijken en het best toepasselijke advies geven. Mijn eerste was een fles en speen weigeraar. Altijd gebleven helaas. Maar achterafgezien had ik alle brede hals flessen geprobeerd… want dat zou werken bij bv… Nu bij mijn tweede wel een lactatiekundige erbij gehaald omdat ik dit wou voorkomen. Blijkt die hele brede fles flessen gewoon markering stunt te zijn. En ja hoor mevrouw pakt gewoon de normale fles van dr brown, de normale speen. Mijn lactatiekundige zij zelfs dat de normale speen meer op de borst lijkt/ op de manier van borst drinken hoe die in de mond valt dan zoon brede hals speen… Misschien werkt de normale fles dus ook bij jullie