26 Reacties
2 maanden geleden
Hier ook geen tips helaas, maar wij zitten momenteel in een precies zo'n zelfde fase. Sinds onze dochter meer vaste voeding krijgt komt ze elke nacht ook om de 2-2,5 uur en overdag meer borstvoeding aanbieden lijkt niet te helpen.
Snachts drinkt ze dan ook elke keer fanatiek. Geen tip dus maar miisschien ook fijn om te weten dat meerdere mama's dit hebben rond deze leeftijd ❤️
2 maanden geleden
Hier hetzelfde met 6,5 maand. Ik heb ook mega veel tips gekregen zoals kolven zodat je productie meer wordt, bv in de fles geven zodat je ziet hoeveel hij drinkt, laten clusteren in de avond, water geven in de nacht ipv bv zodat hij hier niet aan went etc etc. Dit allemaal geprobeerd alleen niets hielp. Ook kreeg ik als tip om bijvoorbeeld flesvoeding te geven in de avond zodat hij misschien langer verzadigd is maar ik vond dit toch een grote stap omdat ik al zo lang bv geef. Nu heb ik gesprekken gehad met het cb voor tips en ik geef nu in de avond een fles gekolfde melk (200ml) met een paar schepjes graanmeel er doorheen. Hij slaapt nu van 8 tot 04.00 en dan tot 8 in de ochtend. Eerst kwam hij ook weer om de 2 uur en ik merk dat dit wel echt helpt. Zo kan ik toch bv geven maar gaat mijn zoontje toch verzadigd naar bed en heb ik weer een iets betere nachtrust
2 maanden geleden
Ik geef niet echt een mega dikke papfles, maar zo’n 3/4 theelepeltjes erbij zodat het net ietsjes zwaarder wordt.
2 maanden geleden
Heftig, oprecht.
Ik zou persoonlijk echte routine kweken.
- 2 tot 2,5 uur wakker tijd
- overdag slaapje max 2 uur
- Niet na 17 uur meer slapen
- bed routine: omkleden in eigen slaapkamer, boekje lezen, borstvoeding.
- eventueel white noise
Elke twee uur wakker worden is na mijn idee associatie voor bv of knuffels. Ik zou of kiezen voor timen bv en dat per keer afbouwen.
Stel: normaal 5 minuten per borst, dan de volgende nacht pak je 4,30. Volgende nacht 4 etc.
Of, cold turkey. Wel heftig. Maar even troosten. Knuffel en terug leggen. En dat gaat pittig worden want hij verwacht wat...wat die niet gaat krijgen. 1x in de nacht voeden is naar mijn idee (bv mama en tweede) normaal. Misschien nog een keer vroeg in de ochtend. Verder moeten de kunnen doorslapen.
Overdag het wegleggen in eigen kamer leren. Ook niet overleggen. Echt routine kweken en vertrouwt raken met eigen bedje.
White noise is miss hierin wel handig. Baby slaaptips heeft deze staan op Spotify om te testen.
Als je dit allemaal al gedaan hebt of soortgelijke maar het werkt niet, dan zou ik een slaapcoach inschakelen .
Succes 😘
2 maanden geleden
Reactie op Zsannie
Oh wat een goede tip. En wat fijn dat dat werkt. Wat voor graanmeel hebben ...
Ik gebruik deze van de kruidvat. Overdag geef ik gewoon zelf bv en dan krijgt hij de laatste voeding uit de borst om 16:00. Dan geef ik hem om 20:00/20:30 een flesje gekolfde melk met die granen. En dan kolf ik zelf alle melk eruit voordat ik zelf naar bed ga, rond 22:00. Dan kolf ik er meer melk uit. Ik kan dan ongeveer 200ml weer apart zetten voor de volgende avond en de rest wat ik overhoudt van het kolven in de vriezer bewaren voor werk etc. Bij ons werkt dit echt top. Hij heeft nu overdag ook meer n ritme weer. Hopelijk heb je hier iets aan 🫶🏼
2 maanden geleden
Hier hetzelfde “probleem” met een kindje dat al ruim 8 weken elke 2 uur wakker wordt voor een paar slokjes bv. Mocht je net als ik niet veel voelen voor slaap training en je kindje in schema’s dwingen dan raad ik je echt de podcast aan van Liefde van een moeder. Door haar begrijp ik mijn baby veel beter waardoor ik er meer geduld voor heb en ze geeft goede tips hoe je zelf meer tot rust kan komen en dus niet meer zo oververmoeid bent ondanks de gebroken nachten.
Het zijn fases en ook dit gaat weer voorbij. En je verpest je baby niet door ‘s nachts toe te geven aan de borst als dat ervoor zorgt dat hij weer lekker snel gaat slapen. Waarom zou je de strijd aan gaan als dit werkt?
Ik heb verder geen oordeel over mensen die wel aan slaaptraining enzo doen hoor en als je dat graag wil proberen moet je dat zeker doen, maar weet dat je het ook vanuit een ander perspectief kunt aanpakken. Nu ik het losgelaten heb en meer bezig ben met hoe ik er zelf mee omga en hoe ik zelf meer rust kan krijgen, slaapt mijn baby niet langer of beter maar ik ben wel meer uitgerust. ☺️
2 maanden geleden
Precies hetzelfde hier. Komt elke 2 uren ong voor ook een paar slokjes bv.. Ik ben me ervan bewust dat het misschien ook wel een associatie is geworden, maar ook ik heb net als jij niet de energie om ‘s nachts allemaal andere dingen te doen om hem te helpen slapen. Ik heb dus ook niet echt tips voor je, maar misschien fijn om te weten dat je niet de enige bent 😘
2 maanden geleden
Reactie op Coconut24
Hier hetzelfde “probleem” met een kindje dat al ruim 8 weken elke 2 uur wak ...
Jaaaa dit, liefde van een moeder heeft me enorm geholpen om te zien dat het helemaal normaal is dat hij gewoon nog nodig heeft en er niks mis is met in slaap voeden en wiegen (al bij mijn eerste en nu is de bevestiging ook weer fijn ❤️). En het gewoon te accepteren onze kleine komt dus ook nog elke 2.5-3 uur ‘s nachts. La leche league vind ik ook fijn om te volgen voor het bv aspect, veel voedingen zijn gewoon heel natuurlijk voor een baby en ook al zijn onze baby’s nu ‘al’ 6 maanden zijn ze toch nog echt wel klein en is bv de hoofdvoeding
2 maanden geleden
Hier 7,5 maand en mijn kleine man heeft exact dezelfde wakkertijden 's nachts. Ook een hoop geprobeerd ook met behulp van een kinderfysiotherapeut, maar hier was de conclusie hij moet hier overheen "groeien". Dus we gaan gestaag door 😪
2 maanden geleden
Hier hetzelfde met onze meid. Ik heb cursus van liefde van een moeder gevolgd en heb er berusting in. Ze slaapt naast me dus vaak is het totaal 10 minuten en dan weer doorslapen. Moet zeggen dat sinds ze wil kruipen, zitten en de verlatingsangst is begonnen ze ook weer in een slaapregressie zit. Geen tips. Maar wat voor mij hielp was dus de cursus volgen, overdag rust nemen indien mogelijk en partner soms sochtends met haar laten opstaan zodat ik nog kan slapen. Verder laten we haar overdag in haar eigen ledikantje slapen (de auto of draagzak als we op pad zijn) en kijken we enigzins naar wakkertijden, maar voornamelijk naar slaapsignalen. We doen geen slaaptraining als in haar wegleggen en laten huilen. Maar hebben wel vast ritueel (één voor overdag en één voor savonds). Succes 🍀🌸
2 maanden geleden
Wjj hebben precies hetzelfde. Onze dochter van 6 maanden heeft dezelfde slaap- en wakkertijden.. wij hebben een tijdje shirts van mij en mn man overdag in haar ledikant gelegd zodat haar bed meer naar ons ruikt. (Bij ons op bed slaapt ze wel direct en zijn de dutjes ook langer, alleen dat willen we niet altijd blijven doen) Daarbjj drinkt ze overdag wisselende hoeveelheden en dat haalt ze snachts in.
Laatste tijd heeft ze echt de behoefte om in slaap te worden gewiegd. Maar als ik daar geen energie voor heb, dan leg ik haar bij ons op bed tot ze slaapt. En als ze diep slaapt leg ik haar in dr ledikant.
Oja en om het feest compleet te maken is ze vaak om 5 uur echt wakker en wilt ze niet meer in haar ledikant liggen. Dan leggen we haar dan bij ons op bed want dan is ze wel tevreden
2 maanden geleden
Oh wij hadden dit ook best lang. Kwam erachter dat het geen honger was hier want overdag dronk hij bagger weinig. Eerst kreeg ik hem niet in slaap.met troosten dus legde ik hem naast mij.. zo leken we de gewoonte te doorbreken want naast mij slaapt hij als een blok.
Verder heeft hier geholpen 5 min dragen, 5 min zitten met hem en dan wegleggen op slechte momenten en dan liedje op de babyfoon aan. Warm genoeg aankleden voor de nacht want snachts koelt het goed af. Knuffel in z'n armen en qls het te lang duurde idd voeden want nachtrust is ook wat waard.
Wij hadden wel afgekolfde melk en dat gaf ik ij fles ij z'n bed 😅 cosleeper stond naast me dus ben ook wel eens met de fles in de hand in slaap gevallen 🤣
Nu had hij na ziek zijn wel.jouw tijden weer, moesten we weer even doorheen net bovenstaande dingen en nu is het weer wst minder.
2 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Oh wij hadden dit ook best lang. Kwam erachter dat het geen honger was hier ...
Thanks voor je antwoord! Als ik zou weten dat wiegen en dragen na 10 minuten zou werken zou ik het doen, maar het is echt om het even. Soms lukt het en soms veroorzaakt ik nog meer drama... Dus ik leg hem vaak maar meteen aan. Snap heel goed dat dat niet de oplossing is maar ik ben zo oververmoeid 😓 Knap hoe je alles zo probeert toe te passen en al helemaal super als het werkt!
2 maanden geleden
Reactie op Lexi2
Wjj hebben precies hetzelfde. Onze dochter van 6 maanden heeft dezelfde sla ...
Ach herkenbaar. Onze kleine man slaapt dus regelmatig maar bij ons in bed omdat ik geen energie heb eruit te gaan. Mijn lichaam is gewoon op. En zijn nieuwe ritme is ook wakker worden om half 6 😓 En dan kijk ik uit naar het volgende slaapje, maar vandaag weigerde hij gewoon te slapen. Dus ben ik 3x een uur gaan wandelen. Sta echt op puntje instorten, althans zo voelt het. Toch lukt het elke dag weer, een soort superpower wat we als mamas krijgen denk ik 🤭