Hoi mama's,
Heel lang heb ik gedacht 'dit hoort bij de leeftijd, dit gaat wel weer voorbij, maar het slaapritme van onze kleine man is eigenlijk al stabiel vanaf zijn geboorte, maar het is nou niet echt het ritme wat ik graag zie haha (bericht van een oververmoeide mama).
Onze kleine man gaat rond half 8 naar bed, slaapt dan vaak rond 8 of half 9, en wordt wakker rond 11, 2, 5, 7. Overdag slaapt hij sinds kort wel weer oke, hij slaapt vaak van half 10 tot 11, en dan van 1 tot 2 en soms nog van 4 tot 5 bijvoorbeeld in de wagen. In slaap krijgen is een enorme strijd, dus als ik echt heel moe ben voed of wieg ik hem in slaap en leg ik hem over. Maar over het algemeen oefenen we wel echt met wakker in bed leggen en dmv troosten en een beetje gecontroleerd laten huilen hem in slaap te krijgen. Dit lukt soms. Nou breken de nachten me wel echt op en voel ik ook weinig vooruitgang. Ik krijg zoveel tips, de ene zegt laten huilen, de andere zegt meer eten geven voor het slapen (hij eet kleine hapjes en krijgt BV). Ik voed hem vaak wel als hij wakker wordt snachts, omdat ik hem anders echt niet in slaap krijg. Ik ben anders uren bezig met troosten en heb gewoon geen energie snachts.
Ik ben zo benieuwd of iemand iets heeft gedaan wat echt goed werkte, of gewoon iemand die ook nog met 6+ maanden in dezelfde situatie zit. Ben een beetje hopeloos.
Liefs