8 Reacties

één maand geleden

Hebben jullie een co-sleeper?

één maand geleden

Als ik het goed lees kan de baby helemaal nog niet zelf in slaap vallen? Als dat zo is zou dat misschien prioriteit moeten worden want als ze eenmaal dat kunnen redden ze zich zelf in de nacht want dan hoeven ze niet steeds borst of troost om verder te kunnen slapen als ze zich heel even om draaien bij wijze van. Wellicht kun je juist overdag oefenen met zelf in slaap vallen en in de nacht kiezen voor jullie nachtrust zodat je ook hopelijk de energie hebt om te oefenen. En als er goede nachten zijn dan is oefenen met het eerste slaapje het makkelijkste volgens mij. Maar goed ik oefende toen ze drie maanden was. Ik weet niet of dat verschil maakt.

één maand geleden

Geef je alleen voeding aan de borst of ook in een fles?

één maand geleden

Wat pittig zeg! Wel weg herkenbaar, toen ons dochtertje (nu 7 mnd) 5 maanden oud was zaten wij in dezelfde situatie en hebben wij een slaapconsult geboekt omdat we zo moe waren. Zij hebben echt aangegeven hoe belangrijk het is dat ze leren zelfstandig in slaap te vallen, als ze dan snachts wakker worden dan hebben ze veel minder hulp nodig om opnieuw in slaap te vallen. Wij hebben de pick up put down methode gebruikt en je moet wel echt rekening houden dat dit even veel van je vraagt. Maar wij zagen wel supersnel resultaat. Eerste avond duurde ook 2 uur voor ze sliep, diezelfde nacht 1.5 uur. De dagen erna ging bijna steeds met een half uur korter. Na 2 weken konden we haar zo wegleggen en viel ze zelf in slaap. Ik zou adviseren om daar toch in te investeren! Heel veel succes

één maand geleden

Wij hebben helaas ook een slechte doorslaper (7+ maand, van 18-2) die vaak wakker is snachts. Dutjes gaan hier ook normaliter prima. Alleen zitten we nu weer in het begin van een nieuwe fase waarin volgens mij weer een slaapregressie speelt en verlatingsangst. Zou kunnen dat jouw kleintje daar ook extra last van heeft. Onze jongen kan zichzelf wel in slaap krijgen en is op het moment ook constant wakker snachts dus ik durf niet te zeggen of het daar volledig aan ligt bij jullie. Zal zeker wat meespelen maar het zelfstandig is slaap krijgen kost ook veel energie, die jij/jullie nu niet over hebben. Bij ons helpt op het moment ook alleen voeding of slapen op een van ons of mee in bed nemen. Daar geven we dan ook aan toe want we zijn al zo oververmoeid dat die energie op gaat naar de dag doorkomen 😅 Ik heb dus helaas geen tips voor je die zo werken (als iemand die wél heeft, GRAAG), maar ik wil je wel kracht en liefde toesturen van de ene mama naar de andere mama💕

één maand geleden

Ik wil jullie trouwens ook heel veel sterkte en kracht wensen 🙏🏻

één maand geleden

Klinkt heel intens en herkenbaar (heel veel ❤️❤️ voor jou). Onze dame doet het soortgelijk. Zelfstandig slapen ho maar en snachts komt ze zeker nog 4 keer. Ik heb mezelf helemaal gek gemaakt moet zoeken en slaapcoachen. Nou, uiteindelijk werkte dit allemaal niet. Wat wél werkte voor mezelf was de cursus van liefde van een moeder waaruit ik veel inzichten heb gehaald mbt slapen bij baby's en gesprek met lactatiekundige die aangaf dat 'doorslapen' voor baby's echt maximaal 5u hoort te zijn bij borstvoeding en snachts zovaak willen drinken heel natuurlijk baby gedrag is. Dit samen zorgde bij mij voor berusting. Ja het is zwaar, ben kapot moe soms. Maar het is ook 'normaal' babygedrag en gaat vanzelf ooit over. Misschien niet de reactie waarop je gehoopt had qua tips... Enige tip die ik je kan geven is echt een goed bedritueel en qua borstvoeding tutten kan je afleren.

één maand geleden

Ik heb helaas geen tips.. mijn zoontje doet hetzelfde en ik geef flesvoeding. Kost me s avonds gemiddeld 2 uur om hem in slaap te krijgen (vandaag was record en sliep hij pas 23u) en hij komt 5 uurtjes later (midden in de nacht voor mij) en duurt ook weer 2 uurtjes dan voor hij weer kan slapen. Ik ben kapot,