Hoi allemaal,
Ik heb hier al eerder een topic over geopend maar ik ben zo hopeloos en oververmoeid dat ik het gewoon nogmaals ga proberen.
Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden en slaapt eigenlijk al vanaf zijn geboorte max 3 uur achter elkaar. In het begin was dit niet zo gek, want newborns doen dat ook, maar er is nooit verandering in gekomen. Sterker nog, hij is alleen maar slechter gaan slapen. In een goede nacht slaapt hij in stukken van 2,5 uur, en valt hij snel weer in slaap na het troosten/voeden. Op slechte nachten wordt hij elk uur wakker en ben ik echt 1 tot 2 uur bezig met hem weer in slaap krijgen.
Hij krijgt borstvoeding en wil snachts wel drinken, maar soms gebruikt hij het ook meer als troost. Mensen zeggen dat ik dit moet afbouwen, maar hoe doe je dit als hij alleen maar blijft huilen tot hij aan de borst ligt en ik gewoon geen energie heb. Hij eet nu ook hapjes enzo en krijgt dus veel meer binnen, maar dat lijkt niet te werken. Ik heb niet het idee dat het krampjes ofzo zijn, hij lijkt echt gewoon absoluut niet te willen slapen. Hij begint de nacht in zijn eigen bedje, maar omdat ik uiteindelijk zo moe ben van de hele tijd uit bed gaan, eindigt hij vaak bij ons in bed. Hij wil dan alleen maar knuffelen en vastgehouden worden.
Ik ben echt helemaal oververmoeid en trek dit echt niet. Elke nacht zit ik weer huilend uren lang rechtop in bed met hem. Overdag is hij harstikke vrolijk en slaapt hij beter (van 9 tot half 11, van half 2 tot half 3 en vaak rond half 5 nog een half uurtje. Hij huilt dan nooit. Hij gaat trouwens rond half 8 naar bed en we voeden of wiegen hem in slaap, zelfstandig in slaap vallen lukt niet, we hebben al die methode geprobeerd met gecontroleerd laten huilen een x aantal minuten, maar toen was ik 2 uur bezig zonder resultaat en met een volledig oververmoeide baby...
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen :(