25 Reacties

17 dagen geleden

Ligt het aan de fles, of ligt het aan de slaapregressie op 8 maanden? Want slecht slapen rond deze leeftijd is heel normaal...

17 dagen geleden

Tja lastig zeg. Kan inderdaad gewenning zijn. Misschien water geven? Dan is het "interessante" aan de fles weg. En eerlijk gezegd kom ik nooit zo snel in de nacht. Even jammeren/huilen mag wel. Als ik merk dit gaat over in heftig huilen loop ik er heen speen er in en weer weg. Ik kan dit gerust even volhouden. De oudste sliep pas door vanaf 1 jaar. Nadat we haar gewoon alleen gingen troosten die was zo gewend aan de fles.. dus ja die heeft echt wel wat gejammer in de nacht. En dan wel natuurlijk 7uur lamp aan op staan😂🫣

16 dagen geleden

Reactie op Axeline

Ligt het aan de fles, of ligt het aan de slaapregressie op 8 maanden? Want ...
Ligt aan de fles. Het nacht ritme is onveranderd gebleven.

16 dagen geleden

Wij hebben dit zelf niet perse. Wel ook een baby die niet goed slaapt (het gaat sinds kort beter maar durf nog niet te hard te roepen haha). Maar wij hebben hem niet in slaap geholpen met de fles. Als ik het zo hoor zou ik denken dat je er helaas echt doorheen zou moeten en dus even 2 weken lang kut nachten hebt en het daarna hopelijk over is.. bij ons werd hij wel vaker wakker snachts maar hielpen we hem in slaap (zonder fles) door hem bijvoorbeeld even uit bed op te tillen en in onze armen te laten slapen voor het wegleggen. Ook niet perse ideaal hoor was ook bang dat hij daaraan gewend zou gaan raken maar het ging uiteindelijk beter

16 dagen geleden

Geen herkenning maar misschien proberen om overdag ook op een ander moment de fles te geven? Niet meer voor het slapen gaan. En ‘s nachts ook echt even doorzetten en alleen troosten. Eet je zoontje ook goed ?

16 dagen geleden

Ik heb enige tijd geleden een slaapcoach om advies gevraagd. En die hadden mij (online en s avodns) goed geholpen met een methode. Inderdaad even door heen met jammeren en soms zelfs krijsen (zijn ook andere manieren). Maar uiteindelijk slaapt ze nu beter zelf in en langer door (een keer per nacht doen we nog een voeding, maar ga dat ook afbouwen binnenkort).

16 dagen geleden

Slaaptraining.. late huilen en troosten in bed. Miss handig om een slaapcoach in te schakelen. Hier ook gedaan en sliep bijna direct van 7 tot 7 door

16 dagen geleden

Reactie op LouLou123

Slaaptraining.. late huilen en troosten in bed. Miss handig om een slaapcoa ...
Heb je details? Kostenplaatje?

16 dagen geleden

Reactie op Alissa1997

Geen herkenning maar misschien proberen om overdag ook op een ander moment ...
Ja ik ben nu de flessen overdag met licht aan op een andere plek dan de slaapkamer aan het geven. Hij eet overdag erg goed (vaste voedsel vindt hij heerlijk).

16 dagen geleden

Reactie op Mamababyfebruari2024

Wij hebben dit zelf niet perse. Wel ook een baby die niet goed slaapt (het ...
Ja we moeten er echt even doorheen inderdaad. De nachten kunnen niet nog slechter worden bij ons.

16 dagen geleden

Reactie op Roos Anne

Tja lastig zeg. Kan inderdaad gewenning zijn. Misschien water geven? Dan is ...
Helaas pakt hij de speen niet. Heb al meerdere spenen geprobeerd. Dit is echt huilen, niet jammeren. Je kan hierdoor ook niet rustig verder slapen.

16 dagen geleden

Reactie op leilasoraya

Helaas pakt hij de speen niet. Heb al meerdere spenen geprobeerd. Dit is ec ...
Oh lastig zeg. Ja ik weet bij ons werkt de speen ook niet altijd dan zit je inderdaad in het huilen ja. Rustig slapen kun je niet maar ik heb wel het idee dat ze dan wennen aan als ik huil komt er een. Nouja de oudste is 3 dus die weet dat inmiddels wel met de leeftijd van 8 maand is dat lastig in te schatten

15 dagen geleden

Reactie op leilasoraya

Ja ik ben nu de flessen overdag met licht aan op een andere plek dan de sla ...
Ah dat is in iedergeval wel fijn! Dan weet je eigenlijk wel zeker dat hij overdag genoeg binnen krijgt. Bij ons ging ze opeens heel goed doorslapen, toen ik haar niet meer ging wakker maken voor een late voeding/ droom voeding. Ging bijna gelijk goed. 19:00/19:30 laatste voeding en dan naar bed tot de volgende ochtend 07:00. Die periode daarvoor werd ze ook vaker wakker, ze was er denk ik echt aan toe om geen late voeding meer te krijgen. Dit zou je ook kunnen proberen misschien

15 dagen geleden

Reactie op leilasoraya

Heb je details? Kostenplaatje?
Heb het zelf zonder slaapcoach gedaan, dus geen idee.. kan je wel uitgebreid wat sturen via dm

15 dagen geleden

Reactie op LouLou123

Heb het zelf zonder slaapcoach gedaan, dus geen idee.. kan je wel uitgebrei ...
Zou je het naar mij willen sturen?

15 dagen geleden

Reactie op LouLou123

Zou je het misschien ook naar mij kunnen sturen?🙈 Bij ons is het sinds we 2,5 maand geleden verhuist zijn ook drama 's avonds/'s nachts. Dus alle tips zijn welkom!

15 dagen geleden

Hier heeft het 4S ritueel goed geholpen bij ons nadat wij maandenlang al squattend en wiegend onze kleine in slaap probeerden te krijgen. Ze sliep toen nog wel in een inbaker slaapzak maar met moeizamere periodes hierna als we merkten dat we toch ineens weer stonden te wiegen, pakten we dit er weer bij, ook toen ze al lang en breed in een gewone slaapzak sliep. https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/het-4-s-ritueel/#

15 dagen geleden

Reactie op LouLou123

Zou ik dat ook mogen ontvangen, hier nog steeds na 8 maand geen 1 nacht door kunnen slapen. Ben heel benieuwd!

14 dagen geleden

Hier gaat het nu al een aantal dagen erg goed met de wieg methode van Hanneke Poot. Ze heeft een podcast over rust en slaap die ik de moeite waard vind om te luisteren. Onze zoon viel ook alleen aan de borst of met een fles in slaap en regelmatig ook met enorm lang wiegen en lopen. Dan gingen we altijd lang zitten totdat hij goed sliep om hem weg te leggen. Met deze wieg methode valt hij in een mum van tijd zelf in slaap, we weten niet wat ons overkomt! Het gaat erom dat je hem niet in slaap wiegt, maar helpt om tot rust te komen. Waarschijnlijk herken je het wel dat je na een drukke dag niet direct in slaap valt, maar nog even op de bank tot rust moet komen. Onze baby's kunnen dit nog niet goed zelf doen, dus moeten we ze daarbij helpen waardoor ze alle prikkels kunnen verwerken. Het gaat erom dat je wiegt en dan stil staat, dan weer wiegen en weer stil staan enz. De tijd die je wiegt maak je steeds korter en de tijd dat je stil staat steeds langer. Vaak na 4 á 5 keer worden ze rustig en blijven ze rustig wanneer je stil staat. Wij leggen dan onze zoon in bed en dan valt hij zelf in slaap

14 dagen geleden

Reactie op 11223

Hier gaat het nu al een aantal dagen erg goed met de wieg methode van Hanne ...
Wat fijn en dan leg je hem half slapend weg? Of issie dan nog klaarwakker?