18 Reacties
één maand geleden
Mijn huisarts had geregeld dat ik een verwijzing kreeg met spoed/voorrang. En in principe wordt het gewoon vergoed op het moment dat de allergoloog vaststelt dat het gaat om KMA. Bij ons was dat gewoon adhv ons verhaal en foto’s. De volgende dag kreeg ik al een levering van Neocate binnen! Volgens mij duurt zo een provocatietest best lang ja, dus ik zou blijven bellen/zeuren eigenlijk 😅
één maand geleden
Wij hebben dit 4 bijna 5 maanden zelf moeten betalen. Helaas zonder terugwerkende kracht. Maar duur is het zeker. Het goedkoopste is nog bij de Etos scheelde 5 euro met de apotheek. Hopelijk kunnen jullie eerder terecht🤞
één maand geleden
Hier 2 dochters met kma. De ene heeft aan de pepti gezeten en de jongste nu zit aan de neocate.
Met de jongste hebben wij een dubbelblindeprovocatie test gehad. Dat was op een donderdag ochtend van 8 tot 12. 2 weken later weer op donderdag ochtend van 8 tot 12.
Bij een dubbelblindeprovocatie test weet niemand wat erin de fles zit dus koemelk of niet. Op de eerste ochtend maakt degene die de voeding maakt een envelop open daar staat op welke voeding ze op die dag moet geven. Diegene maakt de fles geeft het aan een andere verpleegkundige en die verpleegkundige geeft het aan de ouders. Dus ook de verpleegkundige van wie je als ouder zijn de fles geeft weet ook niet wat erin zit.
Ook zie of ruikt je geen verschil.
Dan is het gewoon een kwestie van de fles geven en kijken of je kindje reageer ja of nee.
Uiteindelijk een week na de laatste testdag werden wij gebeld met onze bevinden en wanneer wij dachten op welk moment onze dochter koemelk had gekregen en welk moment niet.
Vervolgens maakt de kinderenarts de envelop open met de uitslag en kijkt of dat klopt met wat wij zeiden. Bij ons klopte het en vanaf dat moment heeft de kinderarts contact opgenomen met de diëtiste en die heeft de machtiging gekregen.
Even een tip: probeer je voeding of via een speciale fb groep of via marktplaats. Daar zitten veel ouders die het overhebben omdat hun kind eroverheen is gegroeid en het daar weer doorverkopen.
Wij hebben in het begin vaak 4 blikken voor 25 euro ofzo gekocht via mp.
Veel verzekering doen moeilijk en verstrekken dus alleen de voeding als ze echt een machtiging doorkrijgen van kinderarts/diëtiste of huisarts.
Je moet geluk hebben met degene waar je contact mee heb. De ene geeft zo een machtiging na het zien van filmpjes enzo en de andere werkt alleen via de officiële regels.
één maand geleden
Reactie op chaichai
Echt bizar dathet niet met terugwerkende kracht alsnog vergoed wordt op het ...
Ja echt belachelijk... had heel veel leuke dingen kunnen doen van dat geld maar heb mezelf er maar bij neergelegd
één maand geleden
Bij mij had ik de afspraak gemaakt met de verzekering dat ik alle bonnen moest bewaren en zodra ik zeker wist dat hij het had kreeg ik het terug.
één maand geleden
Hey je zou eventueel kunnen vragen of je al bij een diëtist terecht kan, vaak hebben die op korte termijn plek en zij kan een machtiging geven voor de pepti, dit kan je dan zelf bestellen en wordt dan automatisch doorgestuurd naar de zorgverzekering. Je hoeft dan dus niks voor te schieten. Wij kregen direct pepti voorgeschreven door de diëtist, zonder provocatie, omdat de vlekken al overduidelijk lieten zien dat ze een allergie had voor koemelk. Zo ging het bij ons. Mijn oudste had koemelkallergie en is er nu sinds kort gelukkig overheen gegroeid! Ze is nu 2 jaar en 3 maanden oud. Ik zou dus gewoon vragen of je al doorverwezen kan worden naar een diëtist, want dit gaan ze uiteindelijk toch doen ivm het herintroduceren (koemelk ladder).
één maand geleden
Reactie op blueroosje
Hey je zou eventueel kunnen vragen of je al bij een diëtist terecht kan, va ...
Trouwens de diëtist kan dit ook voor jullie bestellen, dat heeft onze diëtist (van het umc) de eerste paar keer ook gedaan. Succes!
één maand geleden
Toen mijn dochter 4 weken oud is zijn wij overgegaan op Pepti. De eerste pot heb ik zelf gekocht, toen in die week had ik een afspraak staan bij het cb. Daar vertelde ik alle klachten en de arts zei meteen het is mij wel duidelijk, ik schrijf meteen een machtiging uit voor als 6 weken is (mag niet eerder van de zorgverzekeraar) Die hebben we toen gekregen, en toen ze 4 maanden was hebben we blinde test gehad en toen kwam eruit dat ze er overheen is gegroeid, onze machtiging liep nog wel door omdat we moesten opbouwen maar is inmiddels afgelopen. Ik zou het met het consultatiebureau bespreken, zei hebben ons heel goed geholpen toen!
één maand geleden
Een diëtist kan de vergoeding ook aanvragen en verwijzing naar een diëtist gaat vaak sneller dan verwijzing ziekenhuis. Wij hebben uiteindelijk qua wachttijd ‘maar vijf of zes’ potten pepti zelf moeten betalen