16 Reacties
3 maanden geleden
Onze dochter is heel makkelijk dus hoef haar niet persee te vermaken ze kan gerust 20min onder de babygym spelen
3 maanden geleden
Reactie op anneemke
Voelboekjes , voorlezen, tummy time, liedjes zingen, gekke bekken trekken, ...
Ik denk dat deze mama gewoon een klein beetje tijd voor haarzelf nodig heeft, al is het maar 10 minuutjes. De dingen die je benoemd zijn dingen waarmee je actief bezig moet zijn met je kindje..
3 maanden geleden
Reactie op Ninthe💗
Hoe oud is je dochter? Mijn dochter is nu 5,5 maand en ik kan ook pas sinds ...
pas 5 maanden
3 maanden geleden
Wat bij mij hielp is het rustig uitbouwen. Speelgoed aanbieden, samen spelen en haar dan laten. Nu kan ze zo 20 minuutjes alleen spelen (als ze haar dag heeft hoor😜).
Tussendoor even langs lopen en tegen der kletsen. O en ik ga niet meer na de eerste piep na haar toe. Ik merk dat als ik haar laat ze zich dus ineens zelf omdraait naar ander speelgoed en ze 'ineens' vergeten is dat ze een beetje miepig was haha
Maar kan me goed voorstellen dat je je handen even vrij wilt! Hier een slechte slaper overdag met max 2 uurtjes (als het meezit) dus elk momentje is meegepakt. Ik hoop voor jou dat je snel even je handen vrij hebt!❤️
3 maanden geleden
Reactie op Ninthe💗
Ik denk dat deze mama gewoon een klein beetje tijd voor haarzelf nodig heef ...
precies! heel even wat anders🥲
3 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Wat bij mij hielp is het rustig uitbouwen. Speelgoed aanbieden, samen spele ...
mijn dochter slaapt ook overdag erg weinig drie x een half uur verdeeld over de dag en als ik de rest van de uren haar bezig moet houden valt erg zwaar😩
3 maanden geleden
Reactie op Roosjje2020
mijn dochter slaapt ook overdag erg weinig drie x een half uur verdeeld ove ...
Kan ik me voorstellen!
Ik heb gezegd dat ik nooit tv zou aanbieden, maar hier gaat ze elke ochtend 10 min voor de tv (langer vindt ze zelf niet leuk).
Die 10 min drink ik mn kopje koffie, die start van de dag met handen vrij heb ik gewoon écht even nodig dan. Al blijf ik me slecht voelen dat ik haar ervoor zet, maar een blije mama is voor haar ook leuker..
3 maanden geleden
Reactie op Roosjje2020
mijn dochter slaapt ook overdag erg weinig drie x een half uur verdeeld ove ...
Is het ook zo dat je een kindje hebt wat druk is met ontwikkelen en hier frustratie bij heeft?
Bij ons komt het gepiep echt omdat ze van alles wilt. Als het aan haar lag rende ze al de woonkamer door volgens mij😵💫 Maar het gaat gepaard met heel veel frustratie en gepiep..
En dan denk ik he he, ze kan een vaardigheid, maar dan vindt ze weer een volgens project😅
3 maanden geleden
Hier hielp speelgoed dat muziek afspeelt bij het wat langer alleen spelen. Ook de mobiel boven de box en een spiegel vindt hij nog steeds leuk en kan hij zich zo'n 10 tot 20 minuten even zelf mee vermaken.
3 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Is het ook zo dat je een kindje hebt wat druk is met ontwikkelen en hier fr ...
geen idee! ze kan nog niet rollen maar tilt wel telkens haar hoofd op… verder maakt ze wat geluidjes met haar mond maar daarna is het alleen maar huilen en alles wat ze grijpt gaat meteen haar mond in.. heb ook veel bijtspeelgoed maar ook dat is maar voor aantal secondes. ik voel verder geen tandjes of zie ook geen rood tandvlees etc
3 maanden geleden
Bij ons helpt muziek! Dan kan hij zich meestal langer vermaken dan als het stil is. (Dus terwijl hij in box ofzo ligt te spelen muziek aanzetten). Verder hebben we speelkleed enz voor het raam liggen, dan kan hij naar buiten kijken de tuin in, bewegende bomen en vogels enz. Dat helpt ook goed. Verder op dit moment idd zo'n babygym. Er naast gaan zitten en koffie drinken maar ondertussen ook nog iets anders doen wat interessant is om te zien? (Onze kleine man vind bijv was opvouwen heel interessant om naar te kijken haha)
3 maanden geleden
Hier ook een die 3 x 30/40 met geluk 50 min slaapt.
Ik neem haar gewoon overal mee naar toe en doe ondertussen het huishouden (vooral de was). En ik draag haar 9/10 x bij me…
Verder ben ik nu kwa spelen met haar bezig leren rollen dat neemt ook wat tijd / energie (zodat ze moe word) in beslag.
En ik laat haar vooral op haar buik liggen zodat ze sterker word, hoe sterker ze worden, hoe meer ze kunnen, hoe meer vrijheid je weer zal krijgen, ofja eens een hete kop koffie kan drinken haha.
En ik wandel elke dag een stuk (als t niet regent) dat doet mij echt goed want de hele dag binnen zitten maakt mij gek. En haar ook, ze is buiten vaak relaxed.
Verder als tip: de tijd gaat reuze snel… geniet van haar nabijheid. Voor je het weet is ze geen baby meer. Mijn zoon van 2,5 dacht ik ook elke x hoe ga ik de dag doorkomen… en nu had ik gewild dat ik minder met de dag doorkomen bezig was en meer naar hem gekeken had en genoten. Ze zijn echt maar ff zo klein… en zo afhankelijk… en dat ze je aankijken van mama je bent mijn wereld 🥹❤️