21 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik weet ook echt niet wat ik moet doen…. Ik heb het sinds de kleine 2 maanden is. Hij is nu bijna 4 maanden , iemand gips aub

4 maanden geleden

@merrrie, vreselijk hè? Ik zie zo op tegen elke fles. Ze slaapt er overigens prima op.. gisteravond maakte ik haar 22.00 uur wakker voor laatste fles en dronk ze 35cc en sliep gewoon de hele nacht door. Ik ga vanaf vandaag over op vier flessen in de hoop dat ze meer gaat drinken, omdat die laatste fles echt een drama is elke keer. Ze zit ook, volgens oei ik groei, in een sprong en heeft vrijdag vaccinatie gehad.. maar ze is nooit een goede drinker geweest. Dit spant echter wel de kroon nu, met hoe slecht ze drinkt.

4 maanden geleden

Hoeveel drinkt ze nu in totaal per dag? Hier is dat gemiddeld 470cc met zes voedingen. Ook niet belachelijk veel. Vanwege haar wat slechtere start hebben we nu wel medische voeding (100kcal op 100cc, dus echt 1 op 1). Hierdoor groeit ze in ieder geval wel wat makkelijker in haar eigen lijntje, ook al drinkt ze niet meer/minder ten opzichte van de gewone voeding die ze eerst had. En dat geeft mij ook wel de rust die ik nodig heb, al vind ik het nog steeds heel moeilijk als ik haar zo weinig zie drinken.

4 maanden geleden

De afgelopen dagen tussen de 500-600cc, maar daar moet ik echt “hard voor werken”.. als ik het aan haar laat, denk ik echt dat ze 200-300 zou drinken..

4 maanden geleden

Liggend op de zij voeden geprobeerd? Als mijn baby moeilijk drinkt helpt het vaak om haar op haar zij te leggen. Ik doe dit vaak op de bank. Hydrofiel eronder, op de zij leggen met rug tegen de rugleuning en dan de fles geven.

4 maanden geleden

Reactie op Clash

Liggend op de zij voeden geprobeerd? Als mijn baby moeilijk drinkt helpt h ...
Ja, doen wij ook al inderdaad vanaf de geboorte.. maar dat wil ze nu ook niet meer.

4 maanden geleden

Reactie op MamavanM2021

Ja, doen wij ook al inderdaad vanaf de geboorte.. maar dat wil ze nu ook ni ...
Hier ook niet meer. 🥲 Ligt nu meestal in de Stokke Newborn insert…

4 maanden geleden

Hier ook sinds dat ie 3 maanden is een hele moeilijker drinker. Ook na de vaccinaties erger. Vaak drinkt ie 30 ml en dan klaar. Doe er veel moeite voor om hem meer te laten drinken. Het resulteert nu vaak ik wel 7/8 voedingen van Max 80 ml om zo wel rond de 600 ml te komen. Als ik dat niet doe dan zou die maar op de helft zitten.. Hele dag mee bezig 😭

4 maanden geleden

Je bent niet alleen. Hier ook. Ons oudere kindje had dit ook. Ook altijd net aan goed groeien en veel geprobeerd en forceren. Daarom geven we nu in overleg met diëtist verrijkte voeding om de rust te behouden. Dan hoeft ie minder te hebben om wel het juiste binnen krijgen. Dat werkt voor ons nu. En we gaan de tijd nemen om te leren eten en uiteindelijk komt het goed.Maar alsnog vervelend. We hebben ook een preverbaal logopedist die meekijkt en adviseert . Dat is nog wel en tip. Zij kijkt naar mondmoteriek. Want het is vaak niet dat ze niet willen maar dat ze niet goed kunnen drinken waardoor uiteindelijk ook niet graag willen. Succes!

4 maanden geleden

Nog wel vraagjes. IIs er bij jullie zoontje duidelijk geworden waarom hij destijds slecht dronk? Had hij ook moeite met (leren) eten? Kwam dat weer goed? Wanneer was dat?

4 maanden geleden

Reactie op Clash

Liggend op de zij voeden geprobeerd? Als mijn baby moeilijk drinkt helpt h ...
Ja dit werkt bij ons ook goed!

4 maanden geleden

En in de donkere ruimte?

4 maanden geleden

Wij hadden hetzelfde.. uiteindelijk een doorverwijzing vanuit het CB gekregen voor pre-logopedie. Dit heeft ons wel geholpen!

4 maanden geleden

Hoi hoi! Weet dat je niet de enige bent. Ik heb een door je die vanaf het begin heel lastig vanuit de fles dronk, verslikte zich vaak (met nare ervaring waarbij hij stopte met ademen door reflux/ slijm enz). Veel last van reflux en altijd flessen moeten duwen de hele dag met een fles in hand om toch wat binnen te krijgen. Ik merk dat als ik probeer meer te geven dit sowieso terug komt. Hij drinkt koemelkvrijevoeding maar deze is dunner dan gewone voeding dus reflux erger. De hele dag bezig met rechtop houden, goed laten boeren niet te veel forceren enz … als ik per ongeluk de fles door iemand anders laat geven dan heb ik drama qua reflux zoals nu hij boven op en elke keer de verborgen reflux omhoog hij hoesten verslikken enz. Drama ! Op de kdv drinkt hij minimaal daar hebben ze wss niet de tijd en ruimte om de hele dag een fles proberen te geven :(. Misschien kan je juist kleinere flessen vaker aanbieden ?

4 maanden geleden

Hebben jullie al een grotere speen geprobeerd?

4 maanden geleden

Reactie op Appeltaartjesx

Wij hadden hetzelfde.. uiteindelijk een doorverwijzing vanuit het CB gekreg ...
Mag ik vragen wat ze hadden gedaan ? Mijn zoontje heeft zelfde probleem. er komt nu een Kinder logopedie aan huis maar haar plannen werken niet. Wat heeft bij jullie gewerkt ?

4 maanden geleden

Reactie op Sbeer88

Hier ook sinds dat ie 3 maanden is een hele moeilijker drinker. Ook na de v ...
Omg precies ik ook !! Ik heb hetzelfde probleem. Zit ook hele dag aan de fles bij hem , niks helpt

4 maanden geleden

Reactie op merrrie

Mag ik vragen wat ze hadden gedaan ? Mijn zoontje heeft zelfde probleem. er ...
Bij ons keek ze goed hoe onze dochter de fles dronk en of ze goed kon “cuppen”. Uiteindelijk moesten wij naar een bredere fles en bredere speen. Bij de smalle speen van diffrax sloot tijdens her drinken de mond niet goed af waardoor ze veel lucht binnen kreeg. Daarnaast moesten wij 1 week terug naar een S speen van diffrax (wij zijn al heeel vroeg over gestapt naar maat M waardoor ze geen goede drinktechniek had) en tijdens het drinken afleiden zodat ze weer op de automatische piloot ging drinken en opnieuw haar drinktechniek aanleerde. Ook moesten wij haar ook tijdens het drinken laten boeren

4 maanden geleden

Reactie op Appeltaartjesx

Bij ons keek ze goed hoe onze dochter de fles dronk en of ze goed kon “cupp ...
Nu drinkt ze weer veel beter omdat ze minder lucht in haar buikje heeft en dus minder krampjes! Dat was bij haar de boosdoener

4 maanden geleden

Tijdens het sprongetje drinkt ons meisje vaak ook slechter. Wat hier goed helpt is zodra ze stopt met drinken haar in haar slaapzak in bed leggen en vaak drinkt ze dan ineens de fles leeg. Ook zijn wij 2 weken geleden van 6 naar 5 voedingen gegaan, omdat ze steeds grote hoeveelheden liet staan. We laten er nu dus meer tijd tussen waardoor ze de flessen wel (nagenoeg) leeg drinkt. Hopelijk heb je er iets aan. Je kunt ze niet dwingen, maar je wilt zooo graag dat ze goed drinken en groeien! Succes!