17 Reacties
19 dagen geleden
Bij ons was een tuit beker de oplossing, eerst een siliconen tuit en daarna hard plastic ze drinkt super goed water, lekker en veel.
Succes!
19 dagen geleden
Hier precies hetzelfde verhaal! We hebben een hele beker collectie aangeschaft in de hoop dat ze 1 van die bekers zou accepteren, maar helaas… open beker gaat het “best” maar laat ze ook het grootste gedeelte van uit haar mond lopen. Ik vind het ook zo frustrerend! Ze heeft nu nog 3 flessen van 180ml en dat is in principe voldoende zei het cb, maar meer is altijd beter natuurlijk. we zouden makkelijk nog een fles af kunnen bouwen maar dat durf ik nu nog niet aan nu ze nog steeds niks drinkt. Ze draait ook gewoon vaak haar hoofd weg😩
19 dagen geleden
Heeft ze onze ook gedaan. Ze krijgt al kleine 2 maanden water aangeboden. 2 weken geleden viel ineens het kwartje. En nu drinkt ze het goed. Daarvoor liet ze het ook gewoon weer uit haar mond lopen. Rustig blijven aanbieden en hopelijk valt het kwartje dan
19 dagen geleden
Reactie op Kirrx
Op welke manier ben jij het blijven aanbieden? Gewoon dezelfde soort beker ...
Inderdaad zelfde beker. En ook alleen water.
Heel stom, maar wij trainen ook redelijk fanatiek honden in de sport. En daar is het soms ook gewoon aantal maanden doen voordat het kwartje valt. Hoe meer je veranderd hoe meer vraagtekens we dan bij de honden zien.
Soms zie ik wat overeenkomsten met een kind😅
19 dagen geleden
Hier gaat het goed met een tuitbeker met een siliconenspeen. Open beker gaat ook goed maar dan drinkt ze niet zoveel als uit haar tuitbeker plus extreem geknoei. 360 graden beker snapt ze nu ook een beetje dus ik wissel vooral af.
Veel succes! Anders iets van thee proberen omdat de voeding ook warm is.
19 dagen geleden
Die van ons dronk ook geen water/thee uit zijn fles of 360 graden beker. Uiteindelijk heb ik een nuby beker gekocht met een zachte tuit en nu drinkt hij ineens super goed!
Je zou anders nog kunnen proberen warm water te geven of verdunde melk… dus bijvoorbeeld 120cc water met 3 schepjes en dat steeds afbouwen !
18 dagen geleden
Die van ons drinkt alleen uit de avent waterfles, andere moest hij ook niet hebben 😅 heeft overigens ook een avent fles + speen dus misschien hielp dat met accepteren
18 dagen geleden
Reactie op Roos Anne
Maar waarom moet dat water of thee zijn.. ik geef gewoon nog melk af en toe ...
Melk is toch ook vocht? En tot 1 jaar is dat toch zeker nog belangrijk. Ik geef dan gewoon 60 of 30 en tijdens het avond eten pak ik wel eens wat water erbij. Ik heb een Philips avent tuitbeker dat werkte goed bij de oudste vanwege de zachte speen. Maar ze moet er niks van weten. Komt vanzelf wel. Ik heb liever dat ze drinkt dat dat ze perse water of thee uit een tuitbeker moet drinken maar goed dat is dan misschien meer een mening🫣
18 dagen geleden
Reactie op Roos Anne
Melk is toch ook vocht? En tot 1 jaar is dat toch zeker nog belangrijk. Ik ...
Ik ben het met je eens dat melk het belangrijkste is! Een fles minderen is hier niet het probleem, daar heeft ze niets van. Verder krijgt ze voor nu met de hoeveelheid fles voeding genoeg vocht binnen, alleen weigert ze alle vormen van ander vloeistof (op een lepel etc). Ik vind daar liever nu een oplossing voor dan dat ik hier tegenaan blijf lopen wanneer ze een jaar is en ze dan met minder flessen te weinig vocht binnen krijgt.
18 dagen geleden
Reactie op Kirrx
Ik ben het met je eens dat melk het belangrijkste is! Een fles minderen is ...
Aha oke. Ja hier wordt er ook nog niks anders gedronken af en toe 3 druppels water uit de fles. Ik weet zelf bij de oudste dat dit echt wel kwam en misschien zijn ze nog zo voldaan door de fles voeding. dat het ook echt voldoende is die paar druppels. Naarmate je een fles vervangt door wat anders wordt er langzaam steeds meer gedronken. Je hebt gewoon ook kinderen die minder drinken. Ik heb er hier nog zo extreem op gelet als ik eerlijk ben , ik denk dat er qua vloeistof gewoon nog zoveel in de fles voeding zit. Fruit en yoghurt is ook vocht he🫣