6 Reacties

vorig jaar
Hier een dochtertje van 3 wkn ook verkouden en hoest.. temp nu 37.6, maak mij ook zorgen. Ze slaapt ook meer dan normaal, heb haar net gewekt, heeft wat gedronken en js alweer in slaap gevallen? Herken jij dit ook? Ene kant denk ik lichaam is moe, heeft de rust nodig en andere kant maak ik me zorgen..

vorig jaar
Reactie op nani1992
Hier een dochtertje van 3 wkn ook verkouden en hoest.. temp nu 37.6, maak m ...
Ja mijn zoontje sliep ook veel toen hij net verkouden was ook met 2 weken, daarna ander virus gepakt met 5/6 weken dus van de ene virus naar het ander en was juist aan het herstellen van het laatste dus snap deze droge hoest niet zo tenminste weer een nieuwe virus aan de hand is dan word ik echt gek. Elke keer werd hij getest op virusjes maar niet op kinkhoest bijvoorbeelmomdat ik de prik heb gehaald toen ik zwanger was alsnog (dacht ik) dat het kan voorkomen maar niet getest dus. Mijn zoontje heeft trouwens bij de 2 virus koorst gehad 38.2 maximaal toen in het ziekenhuis kreeg hij paracetamol voor baby’s en een neusspray voor de snot xylometazoline voor baby’s daarnaast heb ik zo’n zuigertje van otrivin en zoog elke keer zij neusje vrij. Veel water oplossing ook.

vorig jaar
Reactie op Fabi-R
Ja mijn zoontje sliep ook veel toen hij net verkouden was ook met 2 weken, ...
Jaa ben naar de huisarts geweest vanmiddag, longen klonken rustig. Ze vertoont echt verkoudheidsklachten en me beide jongens van 7 en 5 hebben vorige week flink de griep te pakken gekregen, waarbij ze ook nog steeds hoesten. Denk aan ene kant bel ik de arts nu gaan ze beoordelen, maar ze kunnen weinig.. het is meer dat ze dieper/meer slaapt.. niet kortademig of iets. Er heerst ook van alles, veel die ziek zijn van de griep.

vorig jaar
De enige tip is om je vraag even voor te leggen aan de huisarts of assistente. Ben zelf ook even langs gegaan met waar ik op moet letten en wat "normaal" is en niet. Onze baby is ook verkouden en had verhoging. We hebben een andere dochter die op de basisschool zit en we worden ook echt niet goed van alles wat maar rond blijft gaan. Het een is nog niet over of het andere virus is alweer opgepikt🫠😷 en onze kleine meid pikt dat ook dus allemaal op en mee.

vorig jaar
Reactie op nani1992
Mag ik vragen hoe oud je baby is? En hoestte ze ook?
7 weken oud. De verkoudheid speelt vanaf 5 weken. Hoesten viel mee gelukkig.
Onwijs fijn geholpen bij de assistente. Die is gelijk gaan overleggen met de huisarts en waar we met ademhaling op zouden moeten letten en ze wilde ook dat we gelijk terug zouden bellen als de verhoging op zou lopen of ademhalen moeilijker werd (neusvleugelen of ribbenkast die naar binnen trekt) en ze wilde dat we sowieso de volgende dag terug belde hoe het met ons dochtertje ging om vinger aan de pols te houden. Ten alle tijden mocht ik bellen bij toenemende ongerustheid. Heel fijn🙏
Dus als je twijfelt of zorgen maakt is mijn ervaring en tip om even contact op te nemen. Gaf mij veel rust.