10 Reacties

4 maanden geleden

Neusspray, en een ui naast het bed. Het heerst verschrikkelijk, hier ook al een week aan het hoesten

4 maanden geleden

Niks. Bedje schuin zetten ui inderdaad. Misschien wat extra laten drinken voor een droge keel?🤷 Ik zou bij een kleintje niet extra medicijnen gebruiken. Ik heb nog nooit neusspray gebruikt ook niet bij de oudste. Neus peertje bed schuin kamer zoveel mogelijk stofvrij..

4 maanden geleden

Niks, de huisarts gaf aan dat het vooral geldverspilling is. Neusspray voor babies hebben we wel. Erg sneu, ze hoest zichzelf wel wakker. Maar ja.. hoort er toch wat bij ben ik bang 😅

4 maanden geleden

Ui, bed schuin, stomen in de badkamer, zoutoplossing, en de neuszuigertje van otrivin als ze echt verstopt zijn. We kregen ook xylometazolyne omdat mijn zoontje al 2x oorontsteking heeft gehad en dat helt de stom op te lossen zodat ze het kunnen niezen of ophoesten.

3 maanden geleden

Hier nu ook dezelfde klachten. Zo sneu. Ik ga zo wel even neusspray halen. Hoe hebben jullie het bedje schuin gezet? En op welke afstand ligt de ui?

3 maanden geleden

Hier ook flink aan het blaffen.. gebruik niks maar matrasje ligt altijd al schuin vanwege reflux (gewoon verhoogd door doeken onder het matras te leggen). Er zijn toevallig ook weer flink wat mensen in omgeving die corona hebben (bestaat het nog haha🤪) dus wellicht heeft hij dat wel.. We hebben zoutoplossing neusspray als het nodig is, pcm als het nodig is, en ook zo’n snot sucker. Maar alles nog niet gebruikt.

3 maanden geleden

Mijn zoontje hoest ook al best tijdje flink. Hij wordt er gelukkig niet wakker door maar klinkt niet fijn. Gelukkig verder niet echt verkouden

3 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Niks, de huisarts gaf aan dat het vooral geldverspilling is. Neusspray voor ...
Niet mee eens. Wij hebben nu zoutoplossing voor haar en het maakt heel veel verschil in rustig slapen en beter drinken!

3 maanden geleden

Hier kucht ons zoontje ook een beetje sinds gisteren en merkte het vanmorgen ook weer, maar hoe gaan jullie om met deze hete dagen en verkoudheid? Normaal is het advies warm uitkleden, niet naar buiten, maar met deze temperaturen is dat natuurlijk haast geen doen. Iemand tips?

3 maanden geleden

Reactie op RosaV123

Hier kucht ons zoontje ook een beetje sinds gisteren en merkte het vanmorge ...
Wij gebruiken zoutoplossing en gaan gewoon lekker met haar naar buiten etc. Ze is verder gewoon vrolijk en tevreden, drinkt goed. Dus ze kan het wel aan. Denk lekker naar je zoontje kijken en hem volgen. Waar reageert hij het beste op... Alleen maar binnen zitten lijkt me ook niet goed voor verkouden kindjes.