42 Reacties

4 maanden geleden

Ik snap je gevoel! Ik werk zelf al 11 jaar in de kinderopvang. En weet dus hoe het gaat en met hoeveel liefde we de kleintjes verzorgen en troosten. Mijn eigen kleine gaat ook beginnen op het kdv (waar ik werk notabene) en vind het ook al heel spannend.. Terwijl hij dus terecht kom waar ik zelf ook ben en bij mijn allerleukste collega's. En toch vind ik het spannend en zielig 😅.. Terwijl ik dus weet in wat voor warm bad hij komt en dat alles na een paar keer heen gaan echt verandert. Het komt dus zeker goed! Ze moet echt even wennen. En ik weet 100% zeker dat de leidsters er alles aan doen om haar stressniveau laag te houden. Door haar lekker veel te knuffelen, met haar te lopen en af te leiden. Hoeveel uren ik daar zelf wel niet in heb gestoken in al die jaren.. je zal zien dat je meisje helemaal dol wordt op de leidsters ♥️

4 maanden geleden

Reactie op kaya14

Ik snap je gevoel! Ik werk zelf al 11 jaar in de kinderopvang. En weet dus ...
Dit zijn hele fijne berichtjes om te lezen! Bedankt!!

4 maanden geleden

Wel heel fijn dat je kleintje zo goed slaapt op de opvang! Dat zie ik als een heel positief teken! ♥️ Blijkbaar voelt ze zich toch ontspannen genoeg om aan haar vermoeidheid toe te geven. Je hoort namelijk ook wel eens dat kindjes totaaaal niet kunnen of durven te slapen op de opvang! Het zal vast beter worden als ze ietsje groter is 😘

4 maanden geleden

Reactie op herderbloem

Wel heel fijn dat je kleintje zo goed slaapt op de opvang! Dat zie ik als e ...
Agos , noi dat had ik heel erg gevonden als dat zo was geweest (als ze niet zou slapen). Ze had het vanochtend wel weer moeilijk hoorde ik. Veel huilen, maar goed dit is ook pas haar 3e week. Ze was vorige week diek

4 maanden geleden

Ok is dit normaal?? Baby heeft sinds ze op de opvang is maar 1 flesje gedronken. Ik vind dit echt intens weinig en maak me.direct zorgen. M'n vriend is haar nu aan het ophalen en gaat om.uitleg vragen. Ze heeft veel.slaapbehoeftr gehad, dat weet ik wel. Maar 1 flesje vind ik op een warme dag zoals vandaag echt bizar weinig.

4 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Ok is dit normaal?? Baby heeft sinds ze op de opvang is maar 1 flesje gedro ...
Misschien zijn ze het vergeten erin te zetten? Vergeten ze bij ons ook heel vaak. Als ik haar dan ophaal zeg ik hoelaat heeft ze het laatste flesje gehad?

4 maanden geleden

Reactie op Fb

Misschien zijn ze het vergeten erin te zetten? Vergeten ze bij ons ook heel ...
Ja blijkbaar een foutje. Ze heeft in de ochtend nog een fles gehad en net voor papa haar kwam halen... ik schrok me dood...

4 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Ja blijkbaar een foutje. Ze heeft in de ochtend nog een fles gehad en net v ...
Hihi dat dacht ik al. Had ik ook hoor maar ik breng altijd dan heel tactisch wanneer heeft ze de laatste fles gehad?😂

4 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Ok is dit normaal?? Baby heeft sinds ze op de opvang is maar 1 flesje gedro ...
Zulke apps zijn voor de leidsters ook verschrikkelijk.. bij ons op het werk heb je 13 kleintjes onder je hoede met 2 andere collega's. Die allemaal liefde aandacht slaap eten drinken etc willen. Daarnaast komen nog je observaties, schoonmaaktaken + dan nog die app die bijgehouden moet worden.. daarom wordt ook vaak de flestijd vergeten, omdat er vaak aandacht voor de kinderen is op dat moment

4 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ik heb de eerste 3 dagen dat hij naar de opvang ging zelf ook gehuild! 😅 Nu al 6x geweest en het wordt echt beter! Wij hebben geen andere baby's in onze omgeving dus uk was gewoon mega overprikkeld. Daarnaast zijn de leidsters ook nog aan het uitzoeken wat voor persoon jou kleintje is. Hier werd het echt beter en anders in overleg (als dat gaat met je werk) toch kijken of ze voor nu nog wat kortere dagen kan maken?

4 maanden geleden

Ik heb mijn eerste kindje altijd een schuld gevoel gehad.. van dit wil ik niet maar ik moet centjes verdienen.. de ene dag ging beter als het andere.. maar ik had slechte ervaringen.. waardoor ik nu gekozen heb om een jaar thuis te blijven

4 maanden geleden

Reactie op Cecilel

Heel herkenbaar! Ik heb de eerste 3 dagen dat hij naar de opvang ging zelf ...
Hier hadden we 5 wendagen. Maar desondanks erna was het toch nog wennen voor de kleine man. Nu een maand later begint hij breed te lachen als hij de leidsters ziet. Hij vindt het hartstikke leuk daar. Komt echt goed!

4 maanden geleden

Meiden, ik kan er gewoon niet aan wennen. Ze is ineens schor... ik was heel bang dat dit te maken heeft met hard huilen. Maar de leidsters zeiden van niet... ze heeft niet hard of te lang gehuild.. Hoe kan het dan dat ze ineens schor is. Vanochtend had ze dit niet. Ben ik te argwanend??

4 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Meiden, ik kan er gewoon niet aan wennen. Ze is ineens schor... ik was heel ...
Misschien komt het door het warme weer? Ik vind het zo gek.

4 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Warm weer, verkoudheid, kan van alles zijn. Droge keel misschien?

4 maanden geleden

Reactie op Mariska80

Warm weer, verkoudheid, kan van alles zijn. Droge keel misschien?
Hey dear, ja dat zou kunnen🥹

4 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Ik denk iets te argwanend maar dat is veel te negatief gezegd.. niet alleen je dochter moet wennen maar jij ook! Komt goed :) Oh en wat betreft schor zijn.. kan ook nog met airco te maken hebben gehad als je die ergens hebt? (Auto, in huis, in supermarkt etc). En zijn ook andere manieren.. van beetje huilen wordt je niet direct schor! Hoop voor je dat het wat makkelijker wordt want als je dit elke keer zo voelt, vraagt het heel veel van jezelf en voelt het niet fijn lijkt mij

4 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Belangrijk is ook dat als je haar weg brengt jij haar goede energie mee geeft dat het leuk is op de opvang en dat jij gerust bent dat het goed komt. Baby’s voelen denk ik ook echt wel je energie. Breng haar blij weg. De eerste keer dat onze baby ging mocht ik niet mee van mij man. Jij gaat toch huilen en dan gaat ze denken dat het daar niet goed is.

4 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Onze dochter huilt vanaf begin heel veel maar wordt daar niet schor van (helaas zou je soms denken ;)) maar nu is ze wel schor dus we vermoeden echt een virusje

4 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Probeer te vertrouwen op wat je wordt verteld door de leidsters, anders maak je jezelf een beetje gek voor niks ♥️