7 Reacties

4 maanden geleden

Hoi! Heel herkenbaar 🥲 Nu zijn wij wel sinds een paar dagen op vakantie, dus misschien dat het daar mee te maken heeft. Of een combi. Ik vind het best lastig en vermoeiend, zeker omdat we er nog één hebben rondlopen van 2,5. Dus nog niet helemaal kunnen genieten van de vakantie.

4 maanden geleden

Hoihoi! Hier ook herkenbaar. Ook rond de 4 maanden kon hij overdag niet meer zelf in slaap vallen en lukte het meestal alleen met de borst. Ik heb er maar aan toe gegeven (wel met de angst dat ik verkeerde slaapgewoontes aan het aanleren was). Als ik probeerde hem in slaap te krijgen zonder de borst dan was ik 40 minuten bezig, aan de borst was hij met een paar minuten weg. Nu na ongeveer 3 à 4 weken kan hij alweer in ieder geval zijn eerste dutje zelf in slaap vallen. Bij ons was het dus gewoon de groeifase (sprong 4 / slaapregressie) en gaat hij langzaam zelf terug naar zelfstandig in slaap vallen. Verder heb ik geen tips 🥹 hopelijk bij jou ook snel weer terug naar in slaap vallen zonder de borst.

4 maanden geleden

Hier hetzelfde, in slaap wiegen wil ook nog wel eens helpen.. Na weken proberen en frustratie/teleurstellingen heb ik er gewoon aan toegegeven. Ze kan ook niet alleen slapen meer. Onze koalabeer zeggen we nu. Hopelijk snel weer terug naar "normaal" Acceptatie werkt het beste voor mijn mentale gezondheid in elk geval🫠 succes 💚

4 maanden geleden

Heb dit ook een tijdje gehad, maar inmiddels niet meer. Slaap associaties met drinken vind ik niet boeiend. Eerst ook "angstig" om geweest. Maar zo kan ik aan gang blijven met de "angst" om iets onbedoeld in de hand te werken. Onze baby wilt graag een warm flesje voor het slapen gaan en slaapt dan echt als een engeltje. Meid, dan maar!! Natuurlijk is het vervelend als ze zonder te drinken niet meer in slaap kan vallen, met name als je onderweg bent. Maar wellicht is dat slaapregressie? Want onze meid kon ook een tijdje niet onderweg in slaap vallen. Dan was ze wel heel moe, maar gewoon te overprikkeld door de omgeving om echt te kunnen tukken. En mind you, ik woon aan een park, dus echt harde omgevingsgeluiden hebben we niet. Is een fase denk ik. En wat betreft associaties, daar groeien ze uiteindelijk wel overheen hihih🥹🥰

3 maanden geleden

Reactie op ChloëMG99

Hoihoi! Hier ook herkenbaar. Ook rond de 4 maanden kon hij overdag niet mee ...
Hoi hoi ik lees even mee.. Hoe heb je uiteindelijk ontdekt dat hij opnieuw zelf in slaap kon vallen zonder de borst? 🤗 zitten hier in een gelijkaardig verhaal

3 maanden geleden

Mijn kleine gaat ook naar de opvang sinds twee weken. Was een beetje bang dat ‘ie niet in slaap zou vallen omdat ik hem altijd in slaap voed. Ze hadden nog nooit zo’n makkelijke slaper op de eerste dagen gezien 😅 het zegt niet zoveel en ze zijn flexibeler dan je denkt. Bij de slaapregressie sloeg ik ‘s nachts eerst op ritmisch z’n billen. Vaak viel ‘ie z’n alweer in slaap. Hij slaapt op de buik, heeft geen speen en ligt in de cosleeper. Hiervoor kon ik bij de eerste wakkersignalen ingrijpen. Als ‘ie honger had dan hielp dit niet. Maar zo zijn wij een beetje door de regressie gekomen. De borst is gemaakt ook baby’s te voeden, te troosten, alles in 1! Waarom zou je het niet gebruiken haha

3 maanden geleden

Reactie op Beloving

Hoi hoi ik lees even mee.. Hoe heb je uiteindelijk ontdekt dat hij opnieuw ...
Hoi! Zijn eerste ochtend slaapje is meestal in de box, hij wordt moe van het zelf spelen en valt vanzelf in slaap. Puur toeval dus dat het hem (na een aantal weken) van de 1 op andere dag weer zelf lukte. Op dit moment zitten we in een mix van de ene keer zonder borst en de andere keer met borst in slaap vallen. Erg wisselend dus of het wel of niet lukt (ene dag lukt alles zelf, andere dag misschien maar 1 slaapje zonder de borst). We laten het hem bij elk slaapje eerst zelf proberen, als het niet lukt dan maar weer lekker sabbelend in slaap vallen :)