12 Reacties

3 maanden geleden

Ja heel herkenbaar, onze dochter is ook sinds haar geboorte altijd tevreden. Ook slapen gaat hier vanaf het begin al goed. Heb me ook wel eens afgevraagd of dit normaal is maar het cb zegt dat ze een vrolijke gezonde baby is

3 maanden geleden

Ik heb zo’n zoon😊 hij is 6 maanden en is altijd tevreden, huilt alleen als hij te lang op zijn fles moet wachten. Slaapt overal, lacht naar iedereen. Vandaag voor het eerst gerold😅 ik heb wel is ergens gelezen dat sommige baby’s geen baby willen zijn en al heel snel van alles willen wat eigenlijk niet kan en daardoor dus snel gefrustreerd zijn. Ik geniet er maar van dat mijn baby heel graag baby wil zijn Hahah

3 maanden geleden

Reactie op L+M

Ik heb zo’n zoon😊 hij is 6 maanden en is altijd tevreden, huilt alleen als ...
Ik denk dat je hier wel een kern van waarheid te pakken hebt. Onze zoon was 6 weken en wilde de gehele dag zijn hoofd hoog houden en raakte dus mega gefrustreerd. Hij gaat als een speer met alles en is dan ook heel erg huilerig en hangerig tijdens de sprongen. Mijn collega heeft ook zo'n ideale situatie met haar dochter. Die slaapt en doet lekker haar dingetjes op d'r eigen tijd. Ik denk dat je het maar als zegen mag zien dat je een makkelijke baby hebt 😊

3 maanden geleden

Onze dochter is ook altijd vrolijk en tevreden. Tenzij ze moe word overdag speentje erin met rust laten en ze slaapt. Savond net zo in bed leggen zo weg. Over ontwikkelingen moet je je geen zorgen maken die van mij is bijna 5,5 maand en kan nog niet rollen etc. Schaterlachen doet ze heeeeel af en toe als je echt moeite doet. Ze zit op dit moment in een slaapregressie dus ik hoop wat progressie te zien

3 maanden geleden

Hier hetzelfde! Dochtertje is 5 maanden en super tevreden en heel makkelijk… qua ontwikkelingen loopt ze juist heel erg voor maar als haar iets niet lukt legt ze zich er ook bij neer 😁 ze kan alleen een beetje onrustig worden als ze honger heeft maar dan nog steeds niet echt huilen! Maak je dus vooral geen zorgen

3 maanden geleden

Hier ook een heel tevreden kindje, die voor loopt op zn ontwikkenling. Onze eerste was ook precies zo en loopt nog steeds enorm voor op zijn ontwikkeling. Niets om je druk over te maken lekker geniet 🥰

3 maanden geleden

Dankjewel voor jullie reacties. Fijn om te horen dat het niks is om me zorgen over te maken. ❤️

3 maanden geleden

Jullie hebben een echte “lokbaby”. Een baby waarbij het allemaal lekker soepel loopt, waardoor je kunt denken: “doe er nog maar 3”. Die hebben wij thuis ook haha. Ze heeft echter al een broer waarbij het allemaal niet zo soepel verliep, dus ik weet beter 😜. Maar volkomen normaal, ook dat ze nog niet rolt. Doet die van mij pas sinds vorige week en toen was ze al ruim 5 maanden. Heerlijk van genieten, van zo’n lieve, rustige baby 🥰

3 maanden geleden

Ik herken je heel erg in je verhaal vooral van mijn oudste zoontje (deze week wordt hij 2). Echt mega chille baby, sliep met 8 weken door. Altijd makkelijk, altijd rustig. Traag in grove motorische ontwikkeling, lijkt wel wat voor te lopen met fijne motoriek (puzzelen, creatieve dingen etc.) hij liep pas bij anderhalf, kroop bij 14mnd en rollen deed ie pas bij 8/9 maand. Heerlijk fijne baby, maar ik heb ook wel wat zorgen gehad of het nog normaal was. Soms heb ik die zorgen nog steeds wel omdat hij vaak valt, nog altijd veel slaapt.. we hebben paar keer fysio gehad, maar opzich ziet iedereen een gezond en vrolijk kind die alleen met grove motoriek wat meer uitgedaagd moet worden.. Dan de jongste.. super lullig want voor ons lijkt ie ‘minder makkelijk’. Maar eigenlijk is hij ook mega relaxt, alleen is hij wat sneller met alles! En laat wat meer van zich horen.. Maar ook slapen doet ie hartstikke makkelijk en anderen zeggen jeetje chille baby.. en dan zijn wij geneigd, zeker makkelijk maar niet zo makkelijk als z’n broer haha.. maar toch is het grappig want bij hem maak ik me geen enkele zorgen. Wat trouwens ook opviel bij de oudste was dat ie nooit huilde.. hij lag op de crèche daardoor soms lang alleen, of langer in zn bed en dan was ie al wakker. Of hij was doodziek en dan huilde hij nog niet.. Al met al lijkt het gewoon een hele relaxte zoon te zijn, die inmiddels ook de oren van je kop tettert.. En ik denk vooral dat de oudste op mijn man lijkt, (introvert, rustig, lief, kat uit de boom, creatief en niet zo soepel motorisch haha) en de jongste op mij .. (alert, actief, vrolijk, extrovert)

3 maanden geleden

Nou, mijn zoontje is ook best tevreden over het algemeen. Slaapt makkelijk in (al is doorslapen een ander verhaal) en over het algemeen een makkelijke baby. Zeggen ook veel mensen. Ik herken je verhaal over het rollen. Hij heeft ook een paar keer van buik naar rug gerold toen hij rond de 4 maanden was. Daarna niet meer gedaan. Hij vond op zijn buik liggen leuker worden toen denk ik. Hij is nu 5,5 maand en rolt sinds gisteren van rug naar buik. Maar de afgelopen 1 a 2 weken merkte ik ook echt aan hem dat hij meer zat te zoeken naar speelgoed wat hem interesseerde. Waar hij eerst gewoon lag waar hij lag en om zich heen voelde naar iets om mee te spelen, draait hij nu veel meer op zijn zij ook om te kijken wat er allemaal te zien is. Op het verschoon kussen ligt hij ook niet meer stil. Dus de laatste 2 weken is hij veel meer bezig met bewegen dan daarvoor. De motivatie is er nu om te rollen en hij probeert ook al om te verplaatsen maar dat lukt nog niet. Dus wie weet heb jij over 2 weken ook een heel ander kind wat dat betreft. De veranderingen kunnen snel gaan!

3 maanden geleden

Lekker toch ! Het is goed 👍 ons eerste kind ging overal volop schreeuwen ik wist niet hoe snel ik weer naar huis moest gaan. We konden juist nergens heen. Nu ben ik er soms ook bang voor . Sowieso na 7 uur savonds ver weg van huis is niet handig. Dus je bent altijd wel een beetje beperkt met een baby’tje.

3 maanden geleden

Reactie op Lente'21

Jullie hebben een echte “lokbaby”. Een baby waarbij het allemaal lekker soe ...
Je klinkt als een leidster van het kdv van mn zoon. Die zegt steeds hij is zo makkelijk kunt er beter nog 10 van hem hebben, dan hebben we het mooi rustig. Echt het tegenovergestelde van mijn dochter🙈. Daar hebben ze de handen vol aan samen met haar bff. Die kunnen niet met en niet zonder elkaar en lopen soms zelfs te vechten.