18 Reacties

4 maanden geleden

Bij mij zeiden ze bij de consultatiebureau dat ze met 3 maanden geen zuigbehoefte meer hebben.. mijn zoon is nu 4 maanden en wilt geen speen maar ook geen flesje🥲

4 maanden geleden

Wij hebben hetzelfde, maar ze heeft de speen wel langer gehad. Vanaf 4 maanden wilde ze hem ook ineens niet meer en valt nu zonder in slaap. Ook in de nacht valt ze vaak vanzelf weer in slaap of direct na de voeding weer.

4 maanden geleden

Mijn zoontje van 2,5 deed vanaf 6 maand ip de speen, zijn knuffel (arm van de happy horse knuffel) in zijn mond. En daar zuigt hij op 🫣 is ook echt zijn troost. Resulteert wel in dat ik er 6 heb en ze vaak was 🤣

4 maanden geleden

Reactie op MMS1990

Mijn zoontje van 2,5 deed vanaf 6 maand ip de speen, zijn knuffel (arm van ...
Hahah ja mijn zoontje doet dat ook met een soort knuffeldoekje met van die puntjes eraan m, nou die heb ik 5 maar vallen echt helemaal uit elkaar 🤣

4 maanden geleden

Reactie op mervekalac

Bij mij zeiden ze bij de consultatiebureau dat ze met 3 maanden geen zuigbe ...
Wat ongelofelijk stress vol lijkt me dat. Ik ken ook een kindje die at met 5 maanden echt al met alles mee want die weigerde ook alle flessen (moeder gaf altijd kunstvoeding maar ging weer terug van Pepti naar normaal) en sindsdien wou hij geen melk meer ook de Pepti niet meer. Drinkt je zoon wel uit de borst of geef je ook kunstvoeding?

4 maanden geleden

Bij ons was ze vanaf de geboorte niet echt fan van de speen. We stopten hem erin, en 1 minuut later lag hij er alweer uit. Vervolgens is het over gegaan op duimpje, vuist of drie / vier vingers 🫣

4 maanden geleden

Reactie op Steffiek

Wat ongelofelijk stress vol lijkt me dat. Ik ken ook een kindje die at met ...
Jaa best wel! Mijn zoon dronk afwisselend borst en kunstvoeding, toen hij 3 maanden was begon hij te kokhalzen van spenen en flesjes

4 maanden geleden

Bij ons kreeg de Difrax speen van de een op andere dag vliegles.... Uiteindelijk is de speen vervangen door de wubbanub met giraffe, dus zo'n speentje met een knuffel eraan. Helemaal top!

4 maanden geleden

Hier ook kokhalzen, de chiropractor had uitgevonden dat haar kokhalsreflex te ver naar voren zit. Voor het aanleggen/voeden met een vinger zachtjes tegen het gehemelte duwen en 3x even de reflex "prikkelen" Na een weekje zagen we al effect (vergeet het ook vaker dus heeft echt effect gehad) Nu kokhalst ze minder snel maar wilt nog steeds liever bijten op de speen haha. Het is geen doen bij ons, enorme zuigbehoefte nog steeds en wilt snachts dus mij hebben als speen (ik geef full-time borstvoeding) Of wiegen, en dan slaapt ze ook in. Zelfstandig inslapen en slaapjes koppelen lukt nog niet. Dit is overigens sinds de slaapregressie en sprong 4 vele malen erger dus hopelijk zijn we er gauw doorheen. Ergens merk ik dat ik ook liever geen speen meer wil gebruiken. Even tanden bijten nu maar straks wel profijt van

4 maanden geleden

Hier ook geen speentje hij is nu bijna 4 maanden. Heeft er ook geen nodig bij in slaap vallen of de nacht, die slaapt hij door. Zou de speen gewoon niet geven als dat lukt. Bij de oudste nu 17 maanden ook bij 3 maanden al geen speen meer. Scheelt ook weer afleren 😊

4 maanden geleden

Reactie op Karloempia

Bij ons kreeg de Difrax speen van de een op andere dag vliegles.... Uitein ...
hahaha ik moest even hardop lachen met die vliegles!

4 maanden geleden

Reactie op Velvet91

Hier ook kokhalzen, de chiropractor had uitgevonden dat haar kokhalsreflex ...
Hier precies hetzelfde. Hoe oud is jou kindje? Hier nu 16 weken. Heeft wel speentje gehad in het ziekenhuis. Operatie gehad na een onstuimig begin. Maar bij thuiskomst nooit meer. Zit dan gewoon in de lucht te zuigen 😅

4 maanden geleden

Reactie op mervekalac

Bij mij zeiden ze bij de consultatiebureau dat ze met 3 maanden geen zuigbe ...
Herkenbaar. . Geen speen noch fles. Maar inmiddels wel de fles van lansinoh geaccepteerd!! Dat is echt geweldig. Op aanraden van prelogopedist. Ik was sceptisch ..maar ja hoor deze flesweigeraar vond die wel oké. Ik geef overigens bv. Live en afgekolfde in fles.

4 maanden geleden

Reactie op Annastasia214

Hier precies hetzelfde. Hoe oud is jou kindje? Hier nu 16 weken. Heeft wel ...
17 weken nu.. denk dat het al 5 weken gaande is. Ben de wanhoop nabij

4 maanden geleden

Reactie op Annastasia214

Hier precies hetzelfde. Hoe oud is jou kindje? Hier nu 16 weken. Heeft wel ...
Sorry 18 weken.. Ben gewoon van het padje af door de vermoeidheid 😂

4 maanden geleden

Ons zoontje van 2 heeft wel een speen. Die kan nog niet zonder. Ons dochtertje van 4 maanden wil absoluut geen speen haha, ook alleen maar knuffelen met zo’n schaapje van happy horse of little dutch popje 😃als ze ‘s nachts wakker wordt is het gewoon even troosten aan de wang en kusje geven of een fles verder valt ze zelf weer in slaap. 😴

4 maanden geleden

Reactie op Velvet91

Sorry 18 weken.. Ben gewoon van het padje af door de vermoeidheid 😂
Begrijpelijk maar het komt wel goed. Ik probeer kracht te putten uit de positieve dingen zoals de lachjes en blije blikken als hij me ziet. Ik ben zelf over de vermoeidheid heen denk ik situatie is al zo sinds 2 maanden. Vooral klote dat m'n partner amper kan helpen. Ben wel van plan om te kappen met de borstvoeding. Dat geeft wel meer rust denk ik vanwege dat kolven en afwassen de hele dag. Heb ook nog een peuter van 3 rondlopen. Hen soms amper tijd voor haar, voel ik me zo schuldig. Hou vol.. en zoek en kijk vooral naar de leuke dingen ook al is dat soms lastig. Deze fase gaat echt weer een keer voorbij

4 maanden geleden

Reactie op Annastasia214

Begrijpelijk maar het komt wel goed. Ik probeer kracht te putten uit de pos ...
Dat is het he.. die nachten dat je er praktisch alleen voor staat. Ik kan me niet voorstellen dat ik dit nog zou moeten tackelen met een peuter erbij, petje af hoor! Gelukkig is ze tijdens de wakkertijden heel leuk en lief, en dan vergeet je alles ook snel haha! Veel samen met haar gehuild hoor. Voelt zo eenzaam. Ook woon ik in het buitenland dus geen vrienden of familie in de buurt die kunnen helpen. Heb dit zwaar onderschat!!