18 Reacties
4 maanden geleden
Mijn zoontje vind het ook heerlijk om rechtop te zitten. We hebben hem dan vaak in zijn wipstoeltje of op onze bovenbenen in zithouding. Soms ook wel zittend tegen ons aan, maar dan inderdaad met veel ondersteuning en een beetje achterover leunend.
4 maanden geleden
Op de bank leg ik 'm ook vaak tegen mijn dijbenen aan voor ondersteuning, maar ook vaak over mijn benen heen op zijn buik. Aan tafel kan je ook hem met zijn knieën op jouw knieën zetten en zijn handen op tafel. Zo stimuleer je ook weer de spieren die voor hem nodig zijn om te kunnen zitten.
4 maanden geleden
Reactie op Lindaax
Hier zit hij al veel rechtop en wil graag staan. Als ik hen liggend terug z ...
Hier hetzelfde
4 maanden geleden
Kinderfysio hier! Het zitten an sich is voor even niet erg bij je op schoot of in een wipper. Gaat er voornamelijk om dat het niet te lang is. Een zitje of bijvoorbeeld de tripp trapp babyset (dus niet de newborn!) wordt echt afgeraden zolang ze nog niet zelf kunnen zitten. Je belast dan de rug echt verkeerd. Onze dochter zit ook wel eens bij ons op schoot, bijvoorbeeld met de fles of even met knuffelen, maar niet te lang. Sowieso wordt lang in een wippertje of newbornset etc afgeraden, omdat ze dan niet vrij kunnen bewegen.
4 maanden geleden
Kinderfysio hier! Het zitten an sich is voor even niet erg bij je op schoot ...
Duidelijk! Dankjewel😊
4 maanden geleden
Mijn dochter vind het ook leuk! Maar maar heel kort, en gaat dan haar billen omhoog duwen (zelfde in Newborn set tripp trapp) dus dan leg ik haar in de box of op het kleed en dan is ze weer tevreden.
Mijn moeder was toen ik 4 maanden was al aan het oefenen met zitten en liet mij ook gewoon in de tripp trapp zitten 😂.
Met 6 maanden kon ik daardoor zelfstandig zitten 😂
Zie ik bij mijn dochter nog niet gebeuren.
(Foto ben ik 🤪)
4 maanden geleden
Reactie op Mylove9
Wat voor houdingen raad je dan aan als ze wakker zijn? :)
Lekker veel op de rug liggen op een speelkleed, bijvoorbeeld onder een babygym. Hang dan de speeltjes al iets aan de zijkant, dat stimuleert om de zijwaartse beweging in te zetten. Wij spelen op verschillende manieren met haar: zingen met bepaalde bewegingen, handjes en voeten diagonaal elkaar aanraken etc
Zorg er voor dat ze vrij kunnen bewegen, een nestje heeft dit bijvoorbeeld al minder.
Daarnaast tummytime stimuleren, draai dan ook heel rustig je kindje van rug naar buik lig, om het gevoel van draaien te laten ervaren. Vindt je kindje tummytime niet leuk? Kan altijd met een handdoek oid onder de oksels, vliegtuigje of tegen je aan laten knuffelen.
Leuke, leerzame tip is om baby.skills op Instagram te volgen. Zij is kinderfysio en heeft allemaal leuke filmpjes om de ontwikkeling te stimuleren!
4 maanden geleden
Mijn baby doet ook sit ups als ze even rechtop zit na een voeding bv😅