15 Reacties
2 maanden geleden
Ja heb ik bij mijn eerste ook gedaan en gebruik het bij mijn werk (peuterspeelzaal) ook. Zo fijn! Herhaling is hierbij heel belangrijk. Je ziet niet meteen reactie terug (in de vorm van gebaren) maar dat komt zeker wel. Ook voeren ze het gebaar niet perse helemaal hetzelfde als jij uit maar jullie snappen elkaar wel daar de gebaren. Echt wel iets fijns!
2 maanden geleden
Yes, we gebruiken al 2 maanden gebaren (nu 6mnd), we zouden er nog wel iets consequenter in mogen zijn. Maar ik hoop deze maand misschien de eerste gebaren terug te zien. (Klaar, eten, drinken, papa, mama, luier, slapen, licht aan/uit, spelen, bal, boek, hond, poes, kip, regen, water)
2 maanden geleden
Vriendin van mij heeft dit vanaf 6 maanden ook gedaan. Begonnen met melk, honger en slapen. Vond dit zelf ook echt een top idee, dus wij willen ook beginnen.
Ik volg voor tips!
2 maanden geleden
Reactie op irisdebr
Ja heb ik bij mijn eerste ook gedaan en gebruik het bij mijn werk (peutersp ...
Ooh wat fijn om te horen. In onze omgeving kijken ze me echt aan alsof ik gek ben als ik een gebaar bij sommige woordjes maak 😅. Reactie van haar verwacht ik inderdaad nog niet. Lijkt me zo fijn om redelijk te weten wat ze wil.
2 maanden geleden
Bij de eerste ook gedaan. Melk kon ze redelijk snel (weet niet meer met hoeveel maanden) maar dat was erg makkelijk in de communicatie! Overige gebaren hebben we niet heel veel aandacht aan besteed. Ik wil het nu weer gaan proberen met wat gebaren. Melk, eten, drinken, genoeg en meer.
2 maanden geleden
Ja super leuk ik doe het al vanaf een maand of 4🙈 gewoon de standaard dingen als op, klaar, papa, mama, opa, oma, eten, drinken slapen en douchen. Als ik tegen haar praat maak ik automatisch het gebaar erbij! Nog geen reactie terug maar ik zie wel echt dat ze observeert als ik mijn handen gebruik🥰
2 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Waar haal jij de gebaren vandaan?
Via Instagram accounts en ik had een boekje besteld, maar bijna al die gebaren staan ook wel online. Als je op youtube naar gebaren zoekt, kom je ze eigenlijk allemaal wel tegen.
2 maanden geleden
Reactie op Mrts85
Ja super leuk ik doe het al vanaf een maand of 4🙈 gewoon de standaard ding ...
Jaa dat valt me nu ook al op. Ze observeert het echt goed. Ik heb nu alleen de gebaren melk, poes (want hebben 3 katten), slapen, eten en hond (die heeft mijn moeder). Ik dacht wanneer ik hiermee begin dan kunnen we het nog altijd uitbouwen. Meer en klaar wacht ik nog even mee omdat ze dat zelf nu nog niet echt goed kan aangeven. Over paar weekjes voeg ik die toe 😊