9 Reacties

21 dagen geleden

Hier doen we onze dochter tussen 19.30 en 20.00 naar bed en dan wel nog het derde slaapje als ze voor 15.00 wakker is geworden van haar 2e slaapje. Als ze tot later slaapt dan slaan we het derde slaapje ook over en gaat ze in de draagzak, maar dat is met 2 natuurlijk wat lastiger

21 dagen geleden

Wij geven onze dochter om 16 uur de warme maaltijd. Als we dat later doen wordt ze er ook te moe voor. Laatste fles is gewoon om 18.30 uur. Ze is verder niet huilerig of hangerig dus ik heb geen idee of de tweeling vrolijker is als ze eerder eten krijgen.

21 dagen geleden

Hmm lastig, hoe laat doe je het 2e dutje meestal? Heb je ruimte om die een beetje uit te stellen misschien? Dan slapen ze misschien iets langer en tot iets later. Slapen ze samen op een kamer, en gaat dat wel goed? Sterkte, alles is een fase hè 😅

21 dagen geleden

Reactie op Ilsvpk

Wij geven onze dochter om 16 uur de warme maaltijd. Als we dat later doen w ...
En dan in de avond geef je brood? Of alleen de fles van 18:30? Ik heb het gevoel dat mijn baby's eindelijk goed zijn gaan slapen doordat ze een goeie avond maaltijd kregen om vijf uur, ben zo bang als ik die eerder geef ze misschien wakker worden van de honger.

21 dagen geleden

Reactie op herderbloem

Hmm lastig, hoe laat doe je het 2e dutje meestal? Heb je ruimte om die een ...
Ja tweede dutje is helaas vaak kort, mischien moet ik ze idd wat later op bed leggen dan half twee. Ook al zijn ze dan ook vaak wel echt eraan toe.

20 dagen geleden

Reactie op Ilsvpk

Wij geven onze dochter om 16 uur de warme maaltijd. Als we dat later doen w ...
Zou je misschien jou voeding schema van de dag willen delen met mij?

20 dagen geleden

Wij geven onze zoon in de middag zijn warme maaltijd, omdat hij ook een tijd te moe was in de avond en onvoldoende at. In de avond geven wij dan een broodmaaltijd of pap. Dat is makkelijker voor hem. Als hij echt te weinig at in de avond gaven wij een paar weken terug nog extra borstvoeding. Inmiddels houdt hij het in de avond langer vol en is extra borstvoeding niet meer nodig.

20 dagen geleden

Reactie op zoejov

Ja tweede dutje is helaas vaak kort, mischien moet ik ze idd wat later op b ...
Lastig hè? Je zou het een weekje kunnen proberen. Mijn ervaring is dat baby’s wel een beetje kunnen wennen aan een iets langer wakker window en dan soms bij dutje wat beter doorslapen. Althans, mijn baby’s 😂👍🏻😛

13 dagen geleden

Onze zoon van 8 maanden heeft ook maar 2 dutjes, eerste dutje is rond 9 uur/half 10 (na fruithap + cracker/boterham) en dan slaapt hij max 2 uur. Tweede dutje is vaak een dutje van 2-3 uur (tot 4/5 uur ongeveer). Rond 18:00 uur warme maaltijd, 20:00 uur laatste fles en dan slaapt hij rond 20:30/21:00 (na fles nog tandjes poetsen en luier verschonen) ‘S nachts wordt hij nu wel nog wakker (slaapregressie, hij heeft het er maar druk mee 🙃).