60 Reacties

14 dagen geleden

Mijn zoontje van 3 maanden weegt 7,3kg en drinkt nog steeds flessen van 120ml, gaat pas stilaan naar flessen van 150. Gewoon het ritme van je kindje volgen 😊 kan hij grotere flessen aan en vraagt hij er ook om, prima! Is hij daar nog niet klaar voor en drinkt hij liever nog wat vaker kleinere flessen, evengoed prima 😊

14 dagen geleden

Mijn dochter komt nog om de 3 uur 🥺 ze weegt 6,4 maar nog geen 3 maanden… 4 voedingen klinkt dan ineens wel weinig maar ben benieuwd naar de andere baby’s!

14 dagen geleden

Hoi, uiteindelijk gaat het om de hoeveelheid voeding op 1 dag. Niet om het aantal flesjes.

14 dagen geleden

Mijn zoon krijgt er 6, 4 van 150 en 2 van 180. 5 flessen zou al een uitdaging worden dus laten het lekker even zo. Hij mag graag drinken 😬

14 dagen geleden

Mijn zoontje is vandaag 13 weken en hij weegt 7.3 kg en is 63,5 cm lang. Nu krijgt hij nog bv maar aangezien ik ga werken bieden we hem ook flessen aan. Hij komt overdag nog om de 3,5 uur en krijgt dan 150+5. Die drinkt hij nog niet altijd leeg. Cb gaf aan dat als hij deze leeg drinkt naar de 200 te gaan en dan naar 5 flessen te gaan. Zelfde bij de 5e fles eraf. Mijn oudste heeft best een tijd gewoon 5 flessen gehad. Gewoon je kindje volgen😉

14 dagen geleden

Reactie op lotusxelise

Mijn dochter komt nog om de 3 uur 🥺 ze weegt 6,4 maar nog geen 3 maanden… ...
Ja ik vind het dus ook weinig. Vandaar wilde ik even checken bij anderen 😊

14 dagen geleden

Mijn zoontje van 10 weken weegt 6,3 kilo. Komt ook nog om de 3/4 uur. Zit wel na 6 minuten drinken al vol. Ik geef borstvoeding.

14 dagen geleden

Hier ook 11 weken en boven de 6 KG, komt overdag om de 2 - Max 3 uur (geef wel borstvoeding). Kan me niet voorstellen dat ie maar 4 keer zou mogen drinken!

14 dagen geleden

Onze zoon is afgelopen week, dat hij 11,5 weken was gewogen op 6,2. Wij geven nu ook 4 voedingen op een dag. Soms eet die meer of minder, maar zolang hij het goed doet dan is het goed. Er is een rekentool die je als richtlijn kunt gebruiken: kilo's × 150 = hoeveelheid ml per dag ongeveer gedronken moet worden. En dat kan je dan delen door 4. Dus in jouw geval 6,1 × 150 = 915ml. Gedeeld door 4 = 228,75ml per voeding. Maar het is een richtlijn. Uit een borst weet je namelijk ook niet hoeveel een baby precies drinkt.

14 dagen geleden

Hoi, ik heb 16 januari een tweeling gekregen en de jongen was afgelopen donderdag 6.6 kilo en onze dochter 5.9 Ze krijgen allebei 5 x 180+6

14 dagen geleden

Reactie op MINABEL

Onze zoon is afgelopen week, dat hij 11,5 weken was gewogen op 6,2. Wij gev ...
Ja die richtlijn ken ik. Maar 4 voedingen klinkt zo weinig…voeden jullie op verzoek of schema?

14 dagen geleden

Mijn zoon is 6,2 kg en drinkt soms 150 soms 120... en komt overdag om de 3 a 4 uur. 5 voedingen overdag, 1 voor ik ga slapen en snachts wilt hij maar 60 ml

14 dagen geleden

Reactie op LR13

Ja die richtlijn ken ik. Maar 4 voedingen klinkt zo weinig…voeden jullie op ...
Ja vond ik ook in het begin, maar hij doet het super goed hierdoor in het begin forceerde ik als het ware meerder voedingen maar daar merkte dat hij dat gewoon niet chill vond. Ik houd nu elke 4 uur in de gaten of die wilt eten, maar als hij bijvoorbeeld nog ligt te slapen dan laat ik hem liggen en dan is het maximaal 4 uur en 45 minuten dat hij niet eet. Maar ik merk dat hij zich met name zelf begint te melden. Om en nabij de 4 uur. Mijn theorie is ook dat babys langer kunnen gaan leren doorslapen in de nacht omdat ze gewent zijn langer zonder voeding te kunnen dus niet om de 3 uur een honger impuls krijgen. Mij is op het hart gedrukt, zolang hij het goed doet en vrolijk is, dan is het helemaal goed! Elke baby is anders en heeft zijn eigen metabolisme. Hij blij, mama blij :)

14 dagen geleden

Ja hier 4 voedingen van 180!

14 dagen geleden

Onze jongen was met 9 weken al 6,3 kg. Sinds deze week krijgt hij 5 flessen. 4 van 180+6 en 1 van 150+5 (de nacht). Alleen gister een extra flesje omdat hij 's nachts ineens weer 2x kwam en ik niet uitkwam met de flessen. Tot voor kort waren het er nog 6 a 7 flessen per dag (van 150+5). Dit lijkt voor nu beter te werken. Maar kan me niet voorstellen dat er nog een fles af gaat op korte termijn 😅. Dan komen we echt niet uit. Komt sws nog 1x in de nacht. Laatste fles is hier om 20:00 uur.

14 dagen geleden

Onze jongen was met 7 weken al bijna 6kg (5,9), geen idee wat hij nu weegt met 13 weken, maar hij krijgt bv op verzoek een we zitten nu sinds deze week op 5 Voedingen. Geen idee hoeveel het per voeding is, maar de ene fles gekolfte melk per dag drinkt hij soms maar 100ml, soms 200ml, maar meestal rond de 150ml

14 dagen geleden

Ik heb een dochter van 10 weken en ruim 6 kilo. Krijgt per 24 uur nog 6 voedingen (borstvoeding). Begint nu zelf langzaam wat langer ee tussen te laten zitten dus we zitten soms al op 5 sinds kort. Ze slaapt s nachts al een hele tijd door. ze krijgt tussen 22u en 2230 uur laatste voeding en meld zich dan tussen 7.30 en 8.30 uur meestal. Ik geef echt naar haar behoefte. Ik geloof dat dat ook uitwerkt als ze overdag genoeg krijgt ze s nachts langer wegblijft. Anders gaan ze het volgens mij toch snachts inhalen.

14 dagen geleden

Reactie op MINABEL

Ja vond ik ook in het begin, maar hij doet het super goed hierdoor in het b ...
Hier ook om de 4 uur idd, al maak ik hem wel wakker overdag, en de nacht slaat hij over dus wat dat betreft prima. En hij is blij en vrolijk dus ik hou het voorlopig gewoon bij 5 voedingen 😊

14 dagen geleden

Mijn zoontje is 11 week en denk nu ook rond de 6 kilo (met 8 weken was hij 5,2 kilo), hier krijgt hij 5 flessen, 3 van 180+6 en 2 van 150+5, 's avonds tussen 1930 en 2030 de laatste fles en komt dan ergens tussen 0400 en 0530 , kan me nog niet helemaal voorstellen dat ie naar 4 gaat.. maar ik hou er zelf overdag ook max 4/4,5 tussen.. pas sinds paar dagen een 3e fles van 180+6, soms gaat ook nog niet alles helemaal op maar zit gemiddeld dagelijks rond de 900ml. Ik vind het prima zo en kijk gewoon naar hoeveel en hoevaak hij iets nodig heeft 😊 alles is altijd maar een richtlijn, elk kindje is anders!

14 dagen geleden

Hier 5 voedingen van 150+5 ☺️ en hij weegt ongeveer 5,5kg nu denk ik, hij is woensdag 10weken