6 Reacties
één maand geleden
Nog in aanvulling hier, hij is altijd wakker van 4 uur s ochtends tot 6 uur. Dan slaapt hij door tot half 9.
Het maakt ook niet uit hoe laat hij gaat slapen. Om 4uur gaat hij opstaan en spelen.
Eerst dacht ik dat t een sprongetje was maar dit is al meer dan 2 maanden aan de gang
één maand geleden
Misschien een naar een slaapcoach? Dat heeft een vriendin van mij ook heel erg geholpen , die had precies hetzelfde probleem en haar dochter slaapt nu door
één maand geleden
Je zou eens naar de wakkertijd van zijn leeftijd kunnen kijken of de 2-3-4 regel en kijken of je hebt als je hem na de wakkertijd naar bed brengt hij gaat slapen. Als ze oververmoeid zijn lukt het namelijk ook vaak niet. Je kan ook in het begin de draagzak proberen om te kijken of er een ritme in komt
één maand geleden
Reactie op liefehhmii
Je zou eens naar de wakkertijd van zijn leeftijd kunnen kijken of de 2-3-4 ...
Ik heb dit vandaag geprobeerd maar hij had heel veel moeite om geen 3e dutje meer te doen. Hij was nu idd 2-3-4u wakker. Alleen t 2e dutje was maar 1.5 uur ipv de ideal 2 uurtjes.
Zou ik het 3e dutje al bij 6.5 maand kunnen laten vallen?
Benieuwd hoelang hij nu vannacht gaat slapen en of hij midden in de nacht weer wakker wordt
één maand geleden
Hoi! Wij zitten ook in de overgang van 2 naar 3 slaapjes.
Het 2-3-4 ritme geprobeerd, maar het is voor onze dochter nog te lang om 3 uur wakker te zijn achter elkaar. Ik leg haar na wakker worden na 2 uur op bed en laat haar dan uit haar zelf wakker worden, is dit een lang slaapje leg ik haar na 2 uur weer op bed is het een kort slaapje leg ik haar na 90 minuten op bed. Ze laat geen slaapsignalen waardoor ik dacht dat ze niet moe was, maar niks was minder waar. Ze legt haar hoofd neer en slaapt.
Misschien is de wakkertijd die je aanhoudt wel te lang voor je kindje?
Maak je je kindje wakker uit het eerste slaapje?
Als het middagslaapje tot 14.45 of later duurt doe ik geen poging meer tot een 3e slaapje want dat doet ze dan toch niet, dan krijgt ze rond kwart voor 6 en gaat ze om 18 uur de nacht in. We willen proberen om de wakkertijd van 2 uur bij goede slaapjes steeds iets langer te maken als ze bijvoorbeeld slecht in slaap gaat vallen of de dutjes korter/onrustiger gaan of de nachten onrustiger worden.
Misschien werkt dit ook voor jou kindje.
één maand geleden
Reactie op sarah_21
Nog in aanvulling hier, hij is altijd wakker van 4 uur s ochtends tot 6 uur ...
Misschien kun je nog proberen wel om 7/half 8 je kindje wakker te maken elke ochtend om de dag te starten, misschien kun je hiermee het vroeg wakker worden/spelen doorbreken.