12 Reacties

3 maanden geleden

Kan vanalles zijn maar lijkt op vetbult (lipoom), alleen is vanaf de foto heel moeilijk te zeggen. Heb je echt lichamelijk onderzoek voor nodig. Goed dat je naar de huisarts gaat :) hopelijk heeft hij er geen last van en is hij verder gewoon tevreden 😊

3 maanden geleden

Ik hoop dat het idd vetbult is. Mijn zoontje heeft een knobbeltje achter het oor al een tijd en dat is een ontstoken kliertje. Maargoed eerst moet de arts kijken

3 maanden geleden

Reactie op liefehhmii

Kan vanalles zijn maar lijkt op vetbult (lipoom), alleen is vanaf de foto h ...
Dank je wel voor je reactie. Hij lijkt daar geen last van te hebben echter dacht ik zelf aan zijn slokdarm je hoort vaak dat sommige kindjes worden geboren met een stukje open of gedraaid aan de boven kant en dat deze met de tijd dan dicht gaat … hij heeft namelijk vanaf zijn geboorte veel reflux en verslikte zich heel vaak de eerste maanden pakte verschillende flessen en speentjes niet zelfs een keertje helemaal uit geweest bij een verslikking incident met 4 weken. Het kan ook los van elkaar zijn maar dacht zelf dat het miss daarmee te maken had. We zullen zien wat de huisarts zegt.

3 maanden geleden

Reactie op Mir2024willbegreat

Ik hoop dat het idd vetbult is. Mijn zoontje heeft een knobbeltje achter ...
Ja dat kan ook zijn maar raar dat als ik voel deze zacht aanvoelt … ik heb meerdere ver bultjes gehad en heb ze altijd laten verwijderen die waren anders dan wat ik bij hem zie (harder) maar wellicht kunnen deze op verschillende manieren.

3 maanden geleden

Ik heb dit zelf ook en ik ben 30 jaar. Het zit ter hoogte van de middenrif. In de zwangerschap is het wat groter geworden en heb ik het bij de huisarts moeten laten checken. Het was bij mij klier die dicht zit maar het kon gewoon blijven zitten. Ik heb er geen last van, maar is gewoon toch wel een beetje vreemd haha

3 maanden geleden

Ik heb zelf ook zoiets, bij mij zei de huisarts dat het uiteinde van mijn borstbeen naar voren steekt. Bij de meesten is die recht naar beneden en zie je 'm dus niet maar bij mij wel. Viel mij op toen ik rond de 21 was en wat kilo's was afgevallen, toen werd het ineens zichtbaar. Dat voelt echter hard en lees hier dat het bij jouw kindje zacht voelt. Hopelijk is het onschuldig en te verhelpen! Succes bij de huisarts.

3 maanden geleden

Laat vooral weten wat het was. Ben benieuwd. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het iets met zijn slokdarm is. Vetbulten of klieren kunnen erg week aanvoelen. Niet echt hard.

3 maanden geleden

Reactie op liefehhmii

Laat vooral weten wat het was. Ben benieuwd. Ik denk eerlijk gezegd niet da ...
Hoi hoi! Huisarts zei dat het kraakbeen was. Hij heeft het voor mijn ogen op internet gezocht 🤣 en heeft een bepaalde naam die ik me nu niet herinner maar volgens hem normaal kraakbeen en o schuldig dus. I’m zie de bult dus niet altijd alleen bij bepaalde houdingen lijkt het. Misschien een stuk fysionomie dat sommige mensen het grotere of duidelijker naar voren hebben dan anderen. Hoop. Dat dat het is. Ben iig wel uitgerust.

3 maanden geleden

Is dit alleen bij aanspannen of ook in rust? Het zou een buikwand breukje kunnen zijn (diastass), hebben veel kleine baby’s, ik dacht dat het vanzelf wegtrekt maar dat weet ik niet zeker.

3 maanden geleden

diastase*

3 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Hoi hoi! Huisarts zei dat het kraakbeen was. Hij heeft het voor mijn ogen o ...
Dit klinkt als wat ik ook heb!

3 maanden geleden

Reactie op herderbloem

Is dit alleen bij aanspannen of ook in rust? Het zou een buikwand breukje k ...
Dit dacht ik ook . ik zie alleen als hij aanspant idd zoals op de foto tijdens het badderen, als die rustig is zoals bij de dokter zie je het niet.